Kirjoittaja Aihe: Uskosta on kysymys  (Luettu 27037 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa CopyPaste

• Kansalaisaktiivi
    • Profiili
Re: Uskosta on kysymys
« Vastaus #175 : 28. 03. 2007 19:07 »
Minua on oudoksuttanut se, että useimmat ihmiset eivät tunnu edes käsittävän, miten kauhea paikka helvetti voi olla.

Helvetissä ei tunneta käsitteitä ilo, onnellisuus, lohtu, turvallisuus, hyvä omatunto tai hyvä olo. Jos kerran Jumala on kaikkivaltias, jos hän on luonut ihmisen ja tietää täsmälleen, miten ihminen toimii, niin miten suuresti luulet hänen pystyvän saamaan ihmisen tuntemaan tuskaa? Minun mielestäni enemmän, kuin pystymme edes aavistamaan.

Kuvittelepa sitten viettävästi helvetissä vaikkapa tuhat vuotta. Pystytkö kuvittelemaan sen? Se on kymmenen kertaa pidempi aika, kuin mitä useimmat meistä edes koskaan elävät. Jo sekin tuntuu varmaan ikuisuudelta, mutta edessäsi on vielä ääretön määrä saman mittaisia jaksoja. Miljoona vuottakin on todella pitkä aika, mutta se on vain alkusoittoa. Tuska ei lopu koskaan.
...
Kun ihminen viettänyt helvetissä miljoona miljoonaa miljoonaa (10 ^ 18, triljoona) vuotta, hän on viettänyt helvetissä vuoden lähes jokaista elämänsä nanosekuntia (sekunnin miljardisosaa) kohden.

Nähdäkseni kukaan ei voi ehtiä tehdä elämänsä aikana triljoonaa syntiä, joten eikö tätä rangaistusta voi hyvällä syyllä pitää kohtuuttomana? Mielestäni rangaistus on täysin suhteeton: ääretön kidutus äärellisestä määrästä tekoja. Tämä ei mielestäni sovi lainkaan yhteen sen väitteen kanssa, että Jumala rakastaa ihmistä.

Miten rakastava Jumala voi rangaista ketään tällä tavalla? En tunne yhtään maallista isää, joka todella rakastaisi lapsiaan ja kiduttaisi heitä ikuisesti joidenkin sääntöjen rikkomisten takia.

Helvetti
http://www.kristinusko.info/vastaan/teologia/helvetti.html
« Viimeksi muokattu: 28. 03. 2007 19:07 kirjoittanut CopyPaste »

Poissa Tuomari

• Kansalaisaktiivi
    • Profiili
« Vastaus #176 : 29. 03. 2007 00:12 »

Miten rakastava Jumala voi rangaista ketään tällä tavalla? En tunne yhtään maallista isää, joka todella rakastaisi lapsiaan ja kiduttaisi heitä ikuisesti joidenkin sääntöjen rikkomisten takia.

Ihan hyvä CopyPaste:n laittama kirjoitus! Koko kirjoituksen pääteema on kuinka RAKASTAVA JUMALA voi....

Missä sanotaan että Jumala on rakastava?

Raamatussa puhutaan tosi vähän Jumalan rakkaudesta.

Kannattaa etsiä koska niitä ei sieltä montaa löydy. Raamatussa on noin 350000 jaetta ja kokonaisuudessaan Jumalan rakkaudesta löytyy tosi vähän. Noin yksi jae tuhannesta puhuu Jumalan rakkaudesta. Ja Jumalan rakkaus on kohdistettu niille jotka rakastavat Häntä ja tekevät Hänen tahtonsa.

Mistä raamattussa on sitten kysymys jos ei Jumalan rakkaudesta?

Ensinmäinen askel Jumalan valtakuntaan ja Jumalan lähestymiseen on aina parannuksen teko.

Johannes Kastajan, Herramme Jeesus Kristuksen, Apostolien ja opetuslapsien sanoma ei ollut Jumalan rakkaus vaan parannuksen teko!

Se mitä me ansaitsemme on synnistämme näkyy ristillä! Se on mitä minä ja sinä ansaitsemme kapinasta Jumalaa kohtaan on helvetti. Ja se on täysin oikeudenmukainen tuomio meille kaikille.

Me olemme luotuja ja Hän on Luoja. Me olemme tehty Häntä varten, ei Hän meitä varten. Me kumminkin olemme tottelemattomia ja kapinoimme Häntä vastaan vaikka Hänen pitkämielisyytensä ja hyvyytensä ja kärsivällisyys on kaikkia luotuja kohtaan ilmeinen ja vetää meitä tekemään parannuksen.

Jumalaa syytetään epäoikeudenmukaiseksi vaikka me itse olemme epäoikeudenmukaisia.

"Eikö kaiken maan tuomari tekisi oikeutta?"

Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen? Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi, hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan": niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän, mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus. Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen; mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!

Sillä Jumala ei katso henkilöön.

Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan; sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki  ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä - sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.
(Paavalin Kirje Roomalaisille luku 2)

LAKI JA EVANKELIUMI

" Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että

Hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

Laki

niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa; kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään. Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla; heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta. Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta, hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä, ja rauhan tietä he eivät tunne. Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä.

Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä; sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista;

sillä lain kautta tulee synnin tunto.

Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. (Paavalin kirje Roomalaisille luku 3)

Ensin tulee siis laki joka osoittaa todella että olemme syyllisiä Jumalan edessä ja että Hänen Vanhurskas/Oikeudenmukainen tuomio meidän kapinalle eli synnillemme on Iankaikkinen ero/kadotus Hänestä.

Siihen tulokseen meidän on tultava ja omatuntommekin sen meille opettaa. Olemme todella syyllisiä. Ansaitsemme Jumalan oikeudenmukaisen tuomion. Yritämme kyllä omilla teoillamme tulla vanhurskaaksi/oikeamieliseksi mutta huomaamme ettemme siihen todellakaan pysty vaikka vaikka kaikkemme yritämme. Rikomme Jumalan lain kaikki kohdat. Jos olen rikkonyt yhden olen rikkonut kaikki. Emme pysty pitämään lakia.

Evankeliumi

Itkemme, murrumme, nöyrymme, huudamme ja etsimme pelastajaa joka meidät pelastaisi tulevalta oikeudenmukaiselta vihalta.

Meille kerrotaan yhdestä ihmisestä joka eli synnittömän elämän ja täytti kaiken lain. Kristus, täydellinen  Jumalan Poika joka kärsi ristin kuoleman jossa Jumalan vanhurskas ja oikeudenmukaisuus toteutui. Hän nousi ylös kuolleista ja näin voitti kuoleman ja synnin orjuuden. Ja Hän tuli vapauttamaan kaikki jotka ottivat Hänet vastaan. Nyt meidät jotka uskomme Häneen VAPAUTETAAN tuomiosta, häpeästä ja synnin orjuudesta joka tuottaa kuoleman. Olemme vapaat ja perimme iankaikkisen Elämän jos uskomme Häneen. Usko on kuuliaisuutta Hänelle.

Se on Evankeliumi eli hyvä uutinen kaikille jotka pelastusta hakee.

"Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".

Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".

Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa? Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"

Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"  (Paavalin kirje roomalaisille luku 10)

Kuka uskoo?

Joka uskoo pelastuu. Joka ei usko joutuu kadotukseen.

Poissa Samael De Vill

• Kansalaisaktiivi
  • Sukupuoli: Mies
    • Profiili
« Vastaus #177 : 29. 03. 2007 04:04 »
Arvoisa Tuomari
Sinun kaltaisesi ihmiset tekevät palvelun ihmiskunnalle.  Tyhminkin oivaltaa tekstejäsi lukiessaan miten mielettömälle pohjalle ajatuksen juoksusi perustuu.  Sinun maailmasi on sairas helvettihoureita sisältävä maailma ilman armoa, hyvyyttä ja ihmiselämän kunnioitusta.

Sina ja Sinun Jumalasi ovat armottomia kostajia, joiden mielivaltaan ihmisten olisi alistuttavat.  Jatka tähän tyyliin niin kirkosta eroamiset lisääntyvät.

Poissa Leena

• Aktiivi vaikuttaja
  • Sukupuoli: Nainen
    • Profiili
« Vastaus #178 : 29. 03. 2007 05:05 »
Yritän välttää aiheita, joita en ymmärrä mutta tässä tapauksessa en voi olla puuttumatta keskusteluun.  Minun Jumalani on armahtava ja anteeksi antava Jumala jos ihminen aidosti katuu pahoja tekojaan.

Ei voi olla niin että ihmisen pitää elää koko elämänsä pelossa että tekisi jotain sellaista, joka  vaarantaa hänen taivaspaikkansa. Tai oikeammin, tekisi jotain sellaista, joka jonkun onnettoman ja  pelokkaan surkimuksen mielestä vaarantaa hänen taivaspaikkansa.

Olen aina kammoksunut näitä ihmisiä, jotka ovat ottaneet itselleen oikeuden päättää kuka joutuu helvettiin ja kuka ei. 17-vuotias tyttäreni sanoi aivan joku päivä sitten että hän on vapaa ihminen.

-Minulla ei ole Jumalaa, ei siis myöskään helvettiä, joten olen vapaa, sanoi tyttäreni.  Tällaisten ihmisten varaan rakentuu parempi huominen kuin kuin mitä me kuoliaaksipeloitettut olemme kyenneet rakentamaan.

Poissa geezer

• Kansalaisaktiivi
  • If it doesn't kill you, it makes you pissed off!
    • Profiili
« Vastaus #179 : 29. 03. 2007 05:05 »
Olkoonkin raamatussa 350000 jaetta. Ne jakeet perustuvat vaan maailmankäsitykseen, joka oli parituhatta vuotta sitten eläneellä pienellä paimentolaisheimolla. Minusta on aika selvää, että sellaisen oppikirjan mukaan kirjaimellisesti eläminen tai sen teksteihin sanatarkasti luottaminen nykyisin on ajatuksena tolkuton.

Sama kuin pitäytyisimme tähtitieteessä ikivanhassa 'varmassa tiedossa' että maa on pannukakku. Koska maailma muuttuu koko ajan (en väitä että parempaan suuntaan), on tietysti myös kirkon muututtava. Siinä, etteivät jotkut kirkon jäsenet kestä naispappeja, on enemmän kysymys itsensä erikoisasemaan saattamisesta ja itsensä korottamisesta. Pää ei vaan kestä kun itse halutaan olla kukkona tunkiolla ja sinne on tunkemassa toista  sukupuolta  olevia, jotka ovat usein vielä fiksumpia.

Ja vastustamalla naispappeutta poljetaan toista ihmistä, joka vaan sattuu olemaan eri sukupuolta. Suomessa on käsittääkseni ainakin periaatteessa vallalla sukupuolten tasa-arvo. Papeilla ei ole työpaikoillaan sen kummempi oikeus juntturoida sen asian suhteen kuin muuallakaan. Jos vakaumukseen vedoten saa tällaista tehdä, on seuraava vaihe varmaan se, että ruetaan ihmisiä kivittämään tai muuten tuomitsemaan raamatun mukaisesti. Siellä kun on näitä käytännön toimintaohjeita 'siveettömästi' käyttäytyviä naisia kohtaan.

-geezer-

Poissa Näin On

• Aktiivi vaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #180 : 29. 03. 2007 06:06 »
Selkeintä olisi noudattaa Wille Riekkisen ohjetta: Naispappeutta vastustavat perustakoon oman kirkkonsa, joka pohjautuu kolehtipalkkaaan ja oikeaan raamatuntulkintaan.  On päivänselvää että töistä kieltäytyminen on hyvä peruste irtisanomiselle.

Ainoa oikea tapa hoitaa asia on pullauttaa nämä niskuroijat kirkon ulkopuolelle.  Hoidelkoon sitten sieltä sitä ainoata oikeata raamatuntulkintaansa.

Ilman muuta Ravirata ihmisasunnoiksi

Poissa Tuomari

• Kansalaisaktiivi
    • Profiili
« Vastaus #181 : 29. 03. 2007 11:11 »
Minun tarkoitus on saada aikaan reaktiota, olisi se vaikka negatiivinen.

Jumala on väärässä, Jumala on epäoikeudenmukainen. Ihminen oikeassako?

Kuinka luotu voisi syyttää Luojaansa?

Hänen tiensä ovat tunnetut läpi maailman historian, ei ihminen voi millään itseään puolustaa.

Ei Jumala tule päästämään ihmistä pälkähästä, Jumala on oikeudenmukainen ja Vanhurskas.

Ihminen syyttää Jumalaa epäoikeudenmukaiseksi ja väärämieliseksi.

Kysytään puolestaan onko Jumalalla jotain ihmisiä vastaan?

Nooan aikana tuli vedenpaisumus.

Sodoma ja Gomorra hävitettiin haureuden ja väkivallan tähden.

Jumala hävitti kansoja Israelin kautta koska heidän pahuutensa oli noussut Jumalaa vastaan.

Tuomareiden kirja uudestaan ja uudestaa sanoo että Jumala ei edes säästänyt omaa kansaansa kun he niskuroivat vaan nosti aina vieraan kansan hävittämään ja orjuuttamaan heitä jotta tekisivät parannuksen. Ja kun tekivät Jumala vapautti heidät.

Paavalin kirje Roomalaisille luku yksi
Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.

Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa, koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa, nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.

Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;  samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.

Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia. He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta; jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

Raamattu on selvä näissä asioissa. Jumalalla on selvästi ollut ja on jotakin ihmistä vastaan.

Ihmisen ensimmäinen askel Jumalan läheisyyteen ja valtakuntaan käy aina parannuksenteon kautta.

Daavid jos kuka tunsi Jumalan ja Jumalan armollisuuden ja laupeuden. Hänkään ei päässyt pälkähästä, kun hän murhasi ja otti toisen miehen vaimon itselleen. Lapsi joka siitä synnistä oli siinnyt kuoli. Jumala myös sanoi ettei miekka koskaan poistuisi Daavidin elämästä ja lisäksi oma poika nousisi häntä vastaan.

Psalmi 51 on Daavidin parannuksen teko hänen synnistään.

Daavid myös teki syntiä laskemalla sotaan pystyvän väen vaikka oli kielletty koska kaikessa tuli luottaa Herraan eikä väen paljouteen. Jumala rankaisi koko kansaa kuningas Daavidin synnistä.

Niin Gaad meni Daavidin tykö, ilmoitti ja sanoi hänelle: "Tuleeko nälkä seitsemäksi vuodeksi sinun maahasi, vai pakenetko sinä kolme kuukautta vihollisiasi, jotka ajavat sinua takaa, vai tuleeko rutto sinun maahasi kolmeksi päiväksi? Mieti nyt ja katso, mitä minä vastaan hänelle, joka minut lähetti."
Daavid vastasi Gaadille: "Minä olen suuressa hädässä. Me tahdomme langeta Herran käsiin, sillä hänen laupeutensa on suuri; ihmisten käsiin minä en tahdo langeta."

Niin Herra antoi ruton tulla Israeliin, aamusta alkaen määrättyyn aikaan asti; ja kansaa kuoli Daanista Beersebaan asti seitsemänkymmentä tuhatta miestä. (2 Samuelinkirja luku 24)

Daavid eikä Israel päässyt myöskään pälkähästä.

Ainoa tie oli  ja on parannuksen teko

Joonalle, Amittain pojalle, tuli tämä Herran sana: "Nouse, mene Niiniveen, siihen suureen kaupunkiin, ja saarnaa sitä vastaan; sillä heidän pahuutensa on noussut minun kasvojeni eteen".

Joonalle tuli toistamiseen tämä Herran sana:
"Nouse ja mene Niiniveen, siihen suureen kaupunkiin, ja saarnaa sille se saarna, minkä minä sinulle puhun". Niin Joona nousi ja meni Niiniveen Herran sanan mukaan. Ja Niinive oli suuri kaupunki Jumalan edessä: kolme päivänmatkaa. Ja Joona käveli kaupungissa aluksi yhden päivänmatkan ja saarnasi sanoen: "Vielä neljäkymmentä päivää, ja Niinive hävitetään". 

Niin Niiniven miehet uskoivat Jumalaan, kuuluttivat paaston ja pukeutuivat säkkeihin, niin suuret kuin pienet. Ja kun tieto tästä tuli Niiniven kuninkaalle, nousi hän valtaistuimeltaan, riisui yltään vaippansa, verhoutui säkkiin ja istui tuhkaan. Ja hän huudatti Niinivessä: "Kuninkaan ja hänen ylimystensä määräys kuuluu: Älkööt ihmiset älköötkä eläimet - raavaat ja lampaat - maistako mitään, käykö laitumella tai vettä juoko. Verhoutukoot ihmiset ja eläimet säkkeihin, huutakoot väkevästi Jumalaa ja kääntykööt itsekukin pois pahalta tieltänsä sekä väkivallasta, mikä heidän käsiänsä tahraa. Ehkäpä Jumala jälleen katuu ja kääntyy vihansa hehkusta, niin ettemme huku."

Kun Jumala näki heidän tekonsa, että he kääntyivät pois pahalta tieltänsä, niin Jumala katui sitä pahaa, minkä hän oli sanonut tekevänsä heille, eikä tehnyt sitä.
(Joonan Kirja)

Meillä ei ole muuta tietä kuin parannuksen teko.

Kääntykää minun nuhdeltavikseni. Katso, minä vuodatan teille henkeäni, saatan sanani tiedoksenne. Sananlaskut 1:23

Sillä näin sanoo Herra, joka on luonut taivaan - hän on Jumala - joka on valmistanut maan ja tehnyt sen; hän on sen vahvistanut, ei hän sitä autioksi luonut, asuttavaksi hän sen valmisti: Minä olen Herra, eikä toista ole.

En ole minä puhunut salassa, en pimeässä maan paikassa; en ole sanonut Jaakobin jälkeläisille: etsikää minua tyhjyydestä. Minä Herra puhun vanhurskautta, ilmoitan, mikä oikein on. Kokoontukaa ja tulkaa, lähestykää kaikki, te henkiinjääneet kansakunnista.

Eivät ne mitään ymmärrä, jotka kantavat puukuviansa ja rukoilevat jumalaa, joka ei voi auttaa. Ilmoittakaa ja esiin tuokaa - neuvotelkoot keskenänsä - kuka on tämän julistanut hamasta muinaisuudesta, aikoja sitten ilmoittanut? Enkö minä, Herra! Paitsi minua ei ole yhtään jumalaa; ei ole vanhurskasta ja auttavaa jumalaa muuta kuin minä.

Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole. Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman. Ainoastaan Herrassa - niin pitää minusta sanottaman - on vanhurskaus ja voima. Hänen tykönsä tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan. (Jesejan Kirja 45)

Mutta vielä nytkin, sanoo Herra, kääntykää minun tyköni kaikesta sydämestänne, paastoten, itkien ja valittaen. Reväiskää rikki sydämenne, älkää vaatteitanne, ja kääntykää Herran, teidän Jumalanne, tykö; sillä hän on armahtavainen ja laupias, pitkämielinen ja armosta rikas, ja hän katuu pahaa. (Joelin kirja luku 2)

Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,  että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen. (Pietarin puhe Apostolienteoissa luku 3)

Niinä päivinä tuli Johannes Kastaja ja saarnasi Juudean erämaassa  ja sanoi: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle". (Matteuksen evankeliumi luku 3)

"niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi. " (Mar 1)

Jeesus Kristus itse sanoi

"Niiniven miehet nousevat tuomiolle yhdessä tämän sukupolven kanssa ja tulevat sille tuomioksi; sillä he tekivät parannuksen Joonaan saarnan vaikutuksesta, ja katso, tässä on enempi kuin Joonas. Etelän kuningatar on heräjävä tuomiolle tämän sukupolven kanssa ja tuleva sille tuomioksi; sillä hän tuli maan ääristä kuulemaan Salomon viisautta, ja katso, tässä on enempi kuin Salomo. "(Matt 12)

Sitten hän rupesi nuhtelemaan niitä kaupunkeja, joissa useimmat hänen voimalliset tekonsa olivat tapahtuneet, siitä, etteivät ne olleet tehneet parannusta: "Voi sinua, Korasin! Voi sinua, Beetsaida! Sillä jos ne voimalliset teot, jotka ovat tapahtuneet teissä, olisivat tapahtuneet Tyyrossa ja Siidonissa, niin nämä jo aikaa sitten olisivat säkissä ja tuhassa tehneet parannuksen.

Mutta minä sanon teille: Tyyron ja Siidonin on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin teidän.
Ja sinä, Kapernaum, korotetaankohan sinut hamaan taivaaseen? Hamaan tuonelaan on sinun astuttava alas. Sillä jos ne voimalliset teot, jotka ovat tapahtuneet sinussa, olisivat tapahtuneet Sodomassa, niin se seisoisi vielä tänäkin päivänä.
Mutta minä sanon teille: Sodoman maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sinun."  (Matt 11)

Kaiken pohdinnan tulos on tämä.

Tee parannus, anna Jumalan oikeudenmukaisuudenja armon ja laupeuden kääntää paha sydämesi Hänen tykönsä.

Jeesus Kristus tuli pelastamaan sen joka on kadotettu.

Oletko kadotettu?

Käänny pois teoistasi Jumalan luokse joka on Oikeudenmukainen, Pyhä, Vanhuskas, Peljättävä, Armollinen ja Laupias sekä Pitkämielinen.

Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"

Poissa Samael De Vill

• Kansalaisaktiivi
    • Profiili
« Vastaus #182 : 29. 03. 2007 11:11 »
jeesusmariajooseppi mikä jeremiaadi.

Tuomari, kykenetkö lukemaan mitä muut ovat kirjoittaneet ja vastaamaan esitettyihin väitteisiin. Sinä kuljet kuin sirkushevonen laput silmillä.  Et pysty vakuuttamaan ketään ellet ota kantaa uskon ja armon ja rangaistuksen inhimilliseen puoleen.

"Sinun sanasi ovat kuin kärpäsen surinaa korvissani"

J.K  En tiedä syntiä tehneeni.  Olen oman arvioni mukaan viettänyt varsin nuhteettoman elämän. Jos sen perusteella joudun helvettiin niin tapaan siellä varmasti myös kaikki tuttuni.

« Viimeksi muokattu: 29. 03. 2007 11:11 kirjoittanut Samael De Vill »

Poissa Tuomari

• Kansalaisaktiivi
    • Profiili
« Vastaus #183 : 29. 03. 2007 12:12 »
Tuomari, kykenetkö lukemaan mitä muut ovat kirjoittaneet ja vastaamaan esitettyihin väitteisiin. Sinä kuljet kuin sirkushevonen laput silmillä.

Tämä sirkushevonen luuli vastaavansa esitettyihin väitteisiin, jäikö minulta jotain vastaamatta muutakuin sinun rankinlista ja naispappeuden syvempi pohdiskelu?

Et pysty vakuuttamaan ketään ellet ota kantaa uskon ja armon ja rangaistuksen inhimilliseen puoleen.

Laissa ei ole inhimillistä puolta. On lain kohta, rikkomus ja rangaistus. Laki ei tunne armoa. Lain tehtävä on syylistää ja osoittaa syylliseksi. Rangaistus on ainoastaan oikeudenmukainen tuomio lainrikkojalle!

Minun tehtäväni onkin julistaa lakia. Evankeliumi tulee vasta kun laki on tehnyt työnsä ja osoittanut koko maailman syylliseksi Jumalan edessä.

Armoahan ei tarvita jos ei ole syyllisyyttä tai rangaistusta.

Arvoisa Tuomari
Sinun kaltaisesi ihmiset tekevät palvelun ihmiskunnalle.  Tyhminkin oivaltaa tekstejäsi lukiessaan miten mielettömälle pohjalle ajatuksen juoksusi perustuu.  Sinun maailmasi on sairas helvettihoureita sisältävä maailma ilman armoa, hyvyyttä ja ihmiselämän kunnioitusta.

Sina ja Sinun Jumalasi ovat armottomia kostajia...

Sinä penäät armoa, hyvyyttä ja ihmiselämän kunnioitusta.

Eihän armoa tarvita jos ei ole rikkomusta ja rangaistusta. Vai?

J.K  En tiedä syntiä tehneeni.  Olen oman arvioni mukaan viettänyt varsin nuhteettoman elämän. Jos sen perusteella joudun helvettiin niin tapaan siellä varmasti myös kaikki tuttuni.

Kuulostaa ihan raamatulliselta kommentilta!

Siihen aikaan ei ollut kuningasta Israelissa; jokainen teki sitä, mikä hänen omasta mielestään oli oikein. Tuomariien kirja 21:25 

Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie.
Sananlaskut 14:12

Kaikki miehen tiet ovat hänen omissa silmissään puhtaat, mutta Herra tutkii henget. Sananlaskut 16:2 

Ethän sinä eikä muut jotka eivät tunnusta väärin tehneensä tarvitse mitää armoa koska ettehän ole mitään mielestänne väärin tehneet. Olette puhtaita oman mielenne ja vaelluksenne mukaan!

Tarvitsette armoa ainoastaan silloin jos tunnustatte tehneenne väärin!

Laki ei ole tehnyt työtänsä sinussa vielä, joten ei ole vielä armon aika sinulle!

Koska jakelet neuvoja niin altiisti niin antajalle annettakoon myös kirjoitusten mukaan.

Turvaa Herraan kaikesta sydämestäsi äläkä nojaudu omaan ymmärrykseesi. Sananlaskut 3:5

Samael De Vill, Sama vielä lyhyesti
Jeesuksen koko elämä ja kuolema olisi turha jos ei ole mitään Jumalan tuomiota tai rangaistusta.

Vain ne tarvitsevat Jeesuksen sovitusta jotka ovat väärin tehneet! Heille armo ei ole halpaa.

Janne

• Vieras
« Vastaus #184 : 29. 03. 2007 13:01 »
Onpas yhteensattuma, keskustelu nimellä "Tarinoita hullujenhuoneelta" alkaa ja samalla palaa tuomari(t) kehiin. Odotan edelleen vastausta siihen mitenkä olen aiheuttanut kurjuutta muille elämäntyylilläni, en ole sitä saanut. Mutta tuskin saan, et osaa muuta kun kopioida jutalaisten kalevalaa tänne.

Poissa Tuomari

• Kansalaisaktiivi
    • Profiili
« Vastaus #185 : 29. 03. 2007 13:01 »
Parahin Janne,

Olen pahoillani jos en ole vastannut tyydyttävästi kysymykseesi, mutta jos laitat elämäsi Jumalan sanan mittapuuta vasten niin varmasti joudut huomaamaan että Hänen mukaansa olet saastainen läpeesi.

Olen myös yrittänyt järkevästi selittää Lain ja Evankeliumin enkä vain kopioinut Raamattua tänne.

Ymmärrän tuohtumuksesi kyllä, raamattu ja Jeesus, ovat punaisia vaatteita jotka saa ihmiset tuohtumaan. Eihän niitä saa mainita.

Janne

• Vieras
« Vastaus #186 : 29. 03. 2007 14:02 »
Taas turhaa höpötystä. Jos sinä menet ja väität asioita niin täytyyhän olla todisteita väitteille. Minä pidän oman mittapuun mukaan sinua ja kaltaisiasi saastaisuuden huippuna, ihmisiä jotka elävät vain tuomitakseen muita. Tontuillakin on punaiset vaatteet, enkä siitä tuohdu. Mutta todisteet pöytään nyt!! Kenen elämään olen tuonut kurjuutta, kerro nyt niin voin vaikka soittaa ja pahoitella?!?

Poissa Samael De Vill

• Kansalaisaktiivi
    • Profiili
« Vastaus #187 : 29. 03. 2007 15:03 »
Samael De Vill, Sama vielä lyhyesti
<Jeesuksen koko elämä ja kuolema olisi turha jos ei ole mitään Jumalan tuomiota tai rangaistusta.<

Moni muukin koki Rooman hirmuvallan aikana 2000 vuotta sitten saman kohtalon.  Meillä on todisteena  vain Jeesuksesta kertoneiden sana ja J:n subjektiivinen tunne, joka sekin perustuu muiden kertomaan. Vai onko olemassa  Jeesuksen itsensä kirjoittamia dokumentteja?

Poissa Tuomari

• Kansalaisaktiivi
    • Profiili
« Vastaus #188 : 30. 03. 2007 09:09 »
Arvoisa Tuomari
Sina ja Sinun Jumalasi ovat armottomia kostajia...

Sinä penäät armoa, hyvyyttä ja ihmiselämän kunnioitusta.

Eihän armoa tarvita jos ei ole rikkomusta ja rangaistusta. Vai?

Samael De Vill,

Ei kukaan armoa tarvitse jos ei ole mitään väärin tehnyt.

Miksi siis haluat armoa? Myönnätkö siis että olet tehnyt väärin ja syntiä!

Syntien anteeksi antamusta ja armoa ei ole ilman rikkomusta.

Siksi Kristinusko perustuu kokonaan Kristukseen. Jokainen joka sanoo olevansa kristitty myöntää olevansa syntinen ja tarvitsevansa pelastusta.

Poissa Samael De Vill

• Kansalaisaktiivi
    • Profiili
« Vastaus #189 : 16. 05. 2007 08:08 »
Vaasaan siis perustetaan kristillinen koulu. Tämän mahdollistaa Suomen laki.  Tasapuolisuuden nimissä toivon, että myös ns. Kooraani-koulut lisääntyvät ja että sellainen saadaan myös Vaasaan.

Näin moniarvoisuus lisääntyy myös täällä.

Poissa Toope

• Aktiivi vaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #190 : 16. 05. 2007 11:11 »
Olisiko kaikista fixsuinta, että kirkko ja valtio irroitettaisiin toisistaan ja uskonnolliset järjestöt voisivat perustaa omilla varoillaan omia kouluja toki opetusministeriön valvonnassa. 

Poissa Niilo Aro

• Omalla nimellä
  • Aktiivi vaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #191 : 18. 05. 2007 09:09 »
Ilman muuta juuri näin.  Minä panen roponi ateistien ja agnostikkojen koulun perustamisrahastoon.

Poissa Tuomari

• Kansalaisaktiivi
    • Profiili
« Vastaus #192 : 25. 05. 2007 10:10 »
Ilman muuta juuri näin.  Minä panen roponi ateistien ja agnostikkojen koulun perustamisrahastoon.

Termin agnostikko otti käyttöön Thomas Huxley vuonna 1869. Sitä on käytetty kuvaamaan niitä ihmisiä jotka eivät ole vakuuttuneita tai eivät halua sitoutua käsitykseen, että olisi yliluonnollisia olentoja.
Agnostikko yleensä katsoo, että hän ei voi sitoutua ateismiin tai mihinkään uskontoon, koska hänellä ei ole tarpeeksi tietoa uskontoon tai uskonnon kieltämiseenkään liittyvistä asioista. (Vikipedia)

Nämä kaksi ovat täysin erillaisia, eivät he sovi saman katon alle! Agnostikko ei yleensä sitoudu uskontoon eikä ateismiin koska ei voi edes kieltää Jumalaa. Ateismi kieltää Jumalan, Jumalaa ei ole olemassa tai jumalia.

Kumpi siis olet? Et voi olla kumpikin! Kumpaa koulua kannatat koska et voi kannattaa kumpaakin tai olet täysin metsässä uskomuksiesi kanssa.

Tämä taas todistaa sen että suurin osa ihmisistä haluaa uskoa "omalla tavallaan, omaan jumalaansa" Jos ihmisen "oman uskon" perustat kysyisi ei se kannattaisi edes höyhentä. Siksi monet ovat niin hukassa oman elämänsä kanssa, mutta eivät halua nöyrtyä Jumalan Sanan eteen ja katsoa kestäisikö se tarkastelun. Se kestää koska on todellinen ja sen varaan voi astua turvallisesti.

« Viimeksi muokattu: 25. 05. 2007 10:10 kirjoittanut Tuomari »

Poissa Globbari

• Aktiivi vaikuttaja
  • SKP ja Tiedonantaja työväenliikkeen asialla
    • Profiili
« Vastaus #193 : 16. 06. 2007 22:10 »
Olisiko kaikista fixsuinta, että kirkko ja valtio irroitettaisiin toisistaan ja uskonnolliset järjestöt voisivat perustaa omilla varoillaan omia kouluja toki opetusministeriön valvonnassa. 

Lainaus

Olen täysin samaa mieltä, että kirkko on erotettava Valtiosta ja humpuukin uskovat hoitakoon itse omat asiansa, ilman yhteiskunnan tukea. Mutta se on selvää, että koulujen perustaminen uskovaisille on oltava viranomaisten kontrollissa. Yleensäkin huumeet ovat vaarallisia meille ihmisille ja niiden vaikutuksilta on erityisesti lapsia suojeltava.. Uskonto ja huumeet ovat sama asia, toinen vaikuttaa kemiallisesti ja toinen henkisesti ihmisen psyykkeeseen.
« Viimeksi muokattu: 16. 06. 2007 23:11 kirjoittanut Globbari »
Naturförstörelsen måste stoppas

Ana Grammi

• Vieras
« Vastaus #194 : 17. 06. 2007 14:02 »
Suomessa toimii jo nyt vapaaehtoiselta pohjalta jos jonkinlaisia raamattukouluja ja koraanikouluja ja kaikenlaista hengentieteelistä opetusta.  Kaikki tämä uskonvaouden turvin.

Poissa Pandora

• Kansalaisaktiivi
    • Profiili
« Vastaus #195 : 12. 07. 2007 04:04 »
Hän uskalsi epäillä kaikkivaltiaan kykyjä...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200707116342764_uu.shtml

Poissa Into Poika

• Aktiivi vaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #196 : 19. 07. 2007 12:12 »
Kuinka montaa uskontokuntaa Vaasassa mahtaa olla.  Tarkoitanuskontokunnilla jollakin tapaa "virallisia uskontoja".  Uskomuskuntia liaenee yhtä monta kuin vaaslaisiakin.
Minäkin kuulun niihin, joiden mielestä  Vaasan Ravirata kuuluu ihmisille.

Poissa Tuomari

• Kansalaisaktiivi
    • Profiili
« Vastaus #197 : 20. 07. 2007 08:08 »
Hän uskalsi epäillä kaikkivaltiaan kykyjä...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200707116342764_uu.shtml

Jatkuvasti kuulen että ihminen syyttää Jumalaa epäoikeudenmukaisuudesta. Siitä kirjoitetaan ja otetetaan kantaa.

Postasin oman kantani tässä samassa ketjussa aiemmin (Viesti 181).

Kysyin Ihminenkö oikeassa ja Jumala väärässä?

Ja jos Ihminen syyttää Jumalaa niin niin onko Jumalalla jotain ihmiskuntaa vastaan?

tsailor

• Vieras
« Vastaus #198 : 26. 10. 2007 06:06 »
Mitään ei enää saa ilmaiseksi...

http://www.youtube.com/watch?v=Pqn_yKL2tD0

EX-Vaasalainen

• Vieras
« Vastaus #199 : 26. 10. 2007 08:08 »

Anna anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä he tekevät.

Poissa Samael De Vill

• Kansalaisaktiivi
    • Profiili
« Vastaus #200 : 27. 10. 2007 12:12 »
Mielenkiintoista tietoa Jehovan todistajista:  Merkitseminen

http://www.veljesseura.org/?q=node/45

Poissa lammaspaimen

• Kansalaisaktiivi
    • Profiili
« Vastaus #201 : 05. 11. 2007 21:09 »

Homma todennäköisesti vain lähtisi käsistä. Niin kauan kuin kirkkollisvero peritään valtion verotuksen yhteydessä, on kirkko valtion kontrollissa ja toiminta on suht maallista. Parempi siis on, että pysyvät yhdessä. Eihän tuosta kirkosta nykyisellään juuri mitään haittaa ole, päinvastoin, tekee mm. paljon arvokasta sosiaalityötä.

Kristillisille kouluille ehdoton ei. Itse en pidä uskonnonopetusta kyllä mitenkään välttämättömänä, muutoin kuin osana historiaa, mutta parempi että sekin paha tapahtuu valtion laitoksissa kuin jonkun fundamentalisin toimesta.
"Tällaisen päätöksen jälkeen minun on aika vaikea puhua eduskunnassa Vaasan liikenneyhteyksien puolesta" Håkan Nordman 6.11. Pohjalaisessa

Poissa Boethius

• Kokelas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #202 : 06. 11. 2007 07:07 »
Minäkään en kannata eri uskonsuuntien ylläpitämiä kouluja. Pelkään sellaisen vain a) lisäävään suvaitsemattomuutta, b) lisäävän erilaisten ääriryhmien eristäytymistä ja c) heikentävän opetuksen laatua. On vaikea kuvitella, miten sellainen ihminen pärjää suomalaisessa yhteiskunnassa, joka on lapsesta lähtien kasvatettu vain tietyllä tavalla ajattelevan uskon ympärillä, ilman että hän on joutunut kohtaamaan eri tavalla ajattelevia. Ihmisen elinpiiri ja mahdollisuudet kapenevat silloin tavattomasti ja myös yhteiskunnan mahdollisuuden puuttua ylilyönteihin ja väärinkäytöksiin, heikkenevät. Mitä pienemmästä ja mitä enemmän sisäänpäin lämpiävästä, sekä ns. "ulkopuolisiin" vihamielisesti suhtautuvasta uskosta on kyse, sitä suuremmaksi kasvavat myös riskit.
http://huitsinnevada.info/foorumi <- Foorumi kaikille ex-karismaatikoille.

Esc

• Vieras
« Vastaus #203 : 17. 11. 2007 22:10 »
Hiemanpa hätkähdin, kun näin otsikon - näinä jokela-aikoina -  paikallislehdykässä (Pohjalainen mennä viikolla). Siinä kirkonmies äityi uhoamaan, että "maailmanloppu on tulossa".

Todella rohkaisevaa ja empatiaa tulvivaa. Tämä sankari oli Kaskisten kirkkoherra Miikka Vuolla.

Janne

• Vieras
« Vastaus #204 : 18. 11. 2007 04:04 »
Eikö ne samaa povannut kun Lordi voitti viisut ja vielä täälä ollaan.

Poissa Samael De Vill

• Kansalaisaktiivi
    • Profiili
« Vastaus #205 : 18. 11. 2007 05:05 »
Koeta googlettaa sanoilla: lopun aika, Jeesuksen uusi tuleminen, Jeesuksen tulemus, Jeesuksen toinen tuleminen,  maailman loppu, Messiaan aika, Herran tuleminenprofetiat, israel profetiat, raamatun profetiat, harmageddon, gog magog,  tuomiopäivä, vaivan aika, ilmestyskirjan profetiat,  Pedon aika, Pedon merkki, eskatologia, apokalyptiikka, viimeinen tuomio, kuolleiden ylösnousemus, Jumalan valtakunnan perustaminen, tuhatvuotinen valtakunta ja niin edelleen...

Netissä on tuhansia sivuja, joilla Raamatun tulkintoihin niksahtaneet iloitsevat Herran tulemisesta.  Mitä sairaampi henkilö on, sitä  verenhuuruisempi on näky.  Normaalisti tuntevalta vaatii melkoista kestävyyttä käydä sivuja lävitse.

Kiistatonta on, että Jeesus itse ja hänen apostolinsa odottivat PIAN, siis heidän sukupolvensa aikana, tapahtuvaa Kristuksen toista tulemusta ja Jumalan näkyvää kirkkauden valtakuntaa. Termi sukupolvi tarkoitti tuohon aikaan n. 25-35 vuoden pituista jaksoa, joten sitä on pidettävä asianmukaisena tulkintana sukupolven pituudelle. Emme voi mielivaltaisesti venytellä sukupolvi-sanan merkitystä ja sen kestoaikaa.

Maailmanlopun meininki

Lopusta iloitsevat erityisesti ns. Israelin ystävät.  Voidaankin nähdä että kysymyksessä on osa taitavaa, salakavalaa Israel propagandaa. Itse Raamatun kuvaus maailmanlopusta on väkevä ja runollinen, joten ei ole mikän ihme että se on inspiroinut taiteellisia ja herkkiä ihmisiä – jokaista tietysti heidän oman henkilöhistoriansa pohjalta:

(Mark. 13:21-27): "Jos joku sanoo teille:'Täällä on Messias', tai 'Katso, Messias on tuolla', älkää uskoko, sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä johtaakseen, jos mahdollista, valitut harhaan.Pitäkää siis varanne. Minä olen ennalta ilmoittanut teille kaiken."

"Mutta noina päivinä, tuon ahdingon jälkeen, aurinko pimenee eikä kuu anna valoaan, tähtiä putoaa taivaalta ja taivaiden voimat järkkyvät.Silloin nähdään Ihmisen Pojan tulevan pilvien keskellä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan, ja silloin hän lähettää enkelinsä ja kokoaa valitut neljältä ilmansuunnalta, maan ja taivaan ääriä myöten."

”Maailmanloppuja tulee kuten ufojakin niin kauan kuin niillä voi rahastaa ”
Lainaus keskustelusta

Wikipedia – Jeesuksen tonen tuleminen
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jeesuksen_toinen_tuleminen

Wikipedia – Haarmagaeddon
http://fi.wikipedia.org/wiki/Harmageddonin_taistelu

Wikisource – Maailman loppu
http://fi.wikisource.org/wiki/Maailman_loppu

Wikipedia – maaimanlioppu
http://fi.wikipedia.org/wiki/Maailmanloppu

Maailmanlopun ennusteet
http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?p=493484

Maailmanloppu WebInfossa
http://haku2.webinfo.fi/index.icf?inflects=1&search_string=Maailmanlopun+ennustukset

Hulluuden korkea veisu
http://www.ilmatar.net/~np/misc/maailmanloppu.html

« Viimeksi muokattu: 18. 11. 2007 05:05 kirjoittanut Samael De Vill »

Poissa Näin On

• Aktiivi vaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #206 : 18. 11. 2007 09:09 »
Pohjalaisen Sunnuntaisuomalaisen juttu 18.11. 2007 ”Tuomiopäivän tunnisteet” herrätti monta kysymystä.  Kirjoittaja on Kaskisten virkavapaalla oleva kirkkoherra Miika Vuola.  Kysymyksessä on jälleen kerran yksi tuomiopäivän pasuuna. Mitään uutta eskatologiseen keskusteluun Vuola ei kirjoituksessaan tuo.  Kysymyksesä on kirjoittajan oma taivasähky.

Mietin ainakin kahta asiaa:  miksi ihmeessä Pohjalainen on julkaissut jutun nyt jo toiseen kertaan?  Mitkä ovat toimituksen motiivit?  Mietin myös sitä että eikö kirkkoherran tehtävä ole lohduttaa, eikä pelotella seurakuntalaisia.  Kovin pieni kysymys ei ole sekään että yhteiskunta maksaa palkkaa tällaisestä puuhastelusta.

Maailmanloppua on ennustettu eri uskonnoissa tuhansia vuosia.  Ymmärrän ennustukset kehoituksina elää hyvä ja ”synnitön” elämä.  Maailman lopun ennustuksilla on myös poliittinen ulottuvuus niin kuin täällä on viitattu.    Tarkoitan tietysti Israelia.

Kannattaa lukea täällä aikaisemmin julkaistu juttu Kilpi Kylälästä.  Siinä on pienoiskoossa kaikki elementit, jotka liittyvät tällaisiin ennustuksiin:

http://vaasalaisia.blogspot.com/search?q=kilpi+kyl%C3%A4l%C3%A4
Ilman muuta Ravirata ihmisasunnoiksi

Poissa Eloveena

• Kansalaisaktiivi
    • Profiili
« Vastaus #207 : 18. 11. 2007 10:10 »
Mielenkiintoista että nämä ”tuomiopäivän pasuunat” ovat lähinnä miehiä. Onko Raamatussa muita naisprofeettoja kuin Mirjam, Hulda ja Hanna?  Saattaa olla muitakin.  En tunne asiaa kovin hyvin.

Eipä näitä nykypäivän naisprofeettojakaan ole kovin monta.  Mieleen tulee oikeasaan vain Maria Åkaerblom, joka vaikutti  kokkolanseudulla 1920-luvulla ja  Karjalan profeetta Helena Konttinen.

Sitten on joitakin teosofisia  ja okkulttisia yhteistöjä, jotka ovat tiukasta naisprofeetansa ohjauksessa.  Ortodoksikirkko lienee nostanut naisprofeetta Hannan korkealle oksalle.

Hildegard Bingeniläinen (1098—1179)  taitaa olla yksi harvoista katolisen kirkon naisprofeetan statuksen saaneista.

Misprofeettoja sen sijaan tuntuu istuvan joka oksalla.  Syy saattaa olla siinä että miehillä on naisia enenmän aikaa ”puuhasteluun”. 

Mieleen tulee toki muitakin selityksiä aina seksuaalisista traumoista lähtien.  En kuitenkaan tunne ainuttakaan ”pasuunaa” henkilökohtaisesti, enkä tiedä haluaisinko edes tuntea.

Helena Konttinen
http://www.ilosanomapiiri.fi/mailis/opet/kontt.htm

Esc

• Vieras
« Vastaus #208 : 18. 11. 2007 13:01 »

Mietin myös sitä että eikö kirkkoherran tehtävä ole lohduttaa, eikä pelotella seurakuntalaisia. 

Nimenomaan näin!

Vaikka itse tietäisikin maailmanlopun tahi Jeesuksen takaisintulon. Eikös se ollut Luther, kun käski jopa istuttaa omenapuun.
« Viimeksi muokattu: 18. 11. 2007 13:01 kirjoittanut Esc »

tsailor

• Vieras
« Vastaus #209 : 18. 11. 2007 13:01 »
Muistaaksseni sanomalehti Pohjalainen on antamassa palstatilaa Kaskisten kirkkoherralle jopa viitenä peräkkäisenä sunnuntaina. Eikös viimeviikkoisessa Pohjalaisessa ollut jokin maininta artikkelisarjasta?

Ihmettelen, että Pohjalainen keskittyy vain tämän yhden ja todella mustan maailmankuvan omaksuvan kirkkoherran näkemyksiin. Artikkelisarjasta tulisi monipuolisempi, kiinnostavampi, lohdullisempi ja paljon rikkaampi, jos siinä annettaisiin tilaa myös muille uskoville.