Kirjoittaja Aihe: Uskosta on kysymys  (Luettu 26951 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ulla

• Vakituinen
  • **
    • Profiili
Re: Uskosta on kysymys
« Vastaus #35 : 08. 09. 2006 13:01 »
no just just...

Poissa pieninuori

• Vakituinen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #36 : 08. 09. 2006 13:01 »
Se vain on niin, että vain uskon kautta pelastuu. Kyse ei ole siitä kuka on toista pahempi tai kuka on elänyt toista paremmin, näillä asioilla ei ole väliä, vain sillä on loppujen lopuksi väliä, uskotko Jeesukseen ja hänen ristintyöhönsä sydämestäsi, sielustasi ja mieleltäsi.

Niinkuin Tuomari on jo MONESTI sanonut, kukaan ei pääse Jumalan ohi ilman Hänen tuomiotaan. Ja kertaalleen vielä, että tuomiohan voi olla hyvä tai paha, Jumala sen päättää miten kullekin käy.
And the world may think I’m crazy when I don’t run with them.

Poissa Näin On

• Aktiivi vaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #37 : 08. 09. 2006 13:01 »
Minä en halua täällä uskoaan tuputtavien pelstusta.  Mutta haluan ehdottomasti tietää mitä minulle tapahtuu.
Ilman muuta Ravirata ihmisasunnoiksi

tsailor

• Vieras
« Vastaus #38 : 08. 09. 2006 13:01 »
Niin, Pieninuori, Sydämestään. Ja sitä toisen ihmisen sydämen sisältöä et koskaan voi tietää. Joten jätettäiskö tuo pelastuksen markkinointi kokonaan pois!

tsailor

• Vieras
« Vastaus #39 : 08. 09. 2006 13:01 »
Niin Tuomari. Mistäs sinä tiedät vaikka olisin tuon prosessin jo käynyt läpi? Mistä sitäkään tiedät, ketkä muista ihmisistä ovat tuon prosessin läpikäyneet? Ei siis pitäisi sekaantua toisten ihmisten asioihin. Hoitaa vaan sen oma pelastumisensa.

Poissa pieninuori

• Vakituinen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #40 : 08. 09. 2006 14:02 »
En mä ole väittänyt, että tietäisin toisen sydämen sisältöä. Mutta varmaan sulle on jo tässä vaiheessa selvää, että Jumala on sut luonut ja tietää susta kaiken, myös sun sydämen sisällön. Hänelle sä et voi valehdella.

Jätettäskö tämä epäusko jo ja avattas se raamattu ?

Poissa Samael De Vill

• Kansalaisaktiivi
  • Sukupuoli: Mies
    • Profiili
« Vastaus #41 : 08. 09. 2006 14:02 »
Kaikista pahimmat ovat hännättömät perkeleet.

"Minä en halua taivasta, jonka edessä minun täytyy luopua järjestäni, en onnea vapauttani vastaan, enkä kuolemattomuutta, joka vaatii minun luopumaan itsenäisyydestäni. Parempi muuttua mullaksi ikkunattomassa haudassa, johon ei ole muuta ovea kuin madon punainen suu, kuin kantaa vaikkapa jumalankin jalokivillä koristettua kaularengasta."

Robert Ingersoll
« Viimeksi muokattu: 08. 09. 2006 14:02 kirjoittanut Samael De Vill »

Poissa Creative

• Kokelas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #42 : 08. 09. 2006 14:02 »
olin myös tuolla riparilla. siis ymmärsinkö oikein tuomari että väität että olen homo ja todella paha ihminen vain koska minä katson leffoja ja harrastan urheilua ja koska olen niinkutsuttu tapakristitty?! kuinka ihmeessä voit tietää siitä leiristä niin paljon jos et kerran itse ole siellä ollut? tätä olen ihmetellyt koko keskustelun ajan..

Poissa Creative

• Kokelas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #43 : 08. 09. 2006 15:03 »
niiin ja minä olen luullut että jumala on armahtava joka asiassa. Mutta jos jumala on todella tuommoinen kuin sinä sanot tuomari niin minusta taitaa tulla satanisti. Rupeaa pikkuhiljaa tuntumaan, että saatana olisi paljon armahtavampi kuin jumala...

Poissa vaasalainen

• Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • Muista käydä Chatissa
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #44 : 08. 09. 2006 15:03 »
Hyvä Creative
Johdaonmukaisuudenvuoksi voisit kopsata postauksesi myös kohtaan Naapurit > Mustasaaren seeurakunnan asiat.

Täällä käydään yleistä keskustelua uskosta ja uskonnottomuudesta.
Tämä sivusto täytti 8 vuotta 1. helmikuuta 2013.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Poissa pieninuori

• Vakituinen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #45 : 08. 09. 2006 15:03 »
Tiedätkös Creative,
että satanistit muunmuassa uhraavat lapsia saatanalle? He siis tappavat pienen vauvan ja juhlivat ja kiihottuvat siitä verijuhlasta.

En mä nyt tiedä onko se niin armollista...

Poissa Creative

• Kokelas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #46 : 08. 09. 2006 15:03 »
nonii taas näitä ketä sekoittaa satanistit ja saatananpalvojat.. satanistien yhdeksännessä säännössä sanotaan että pikkulapsia ei saa vahingoittaa.

Poissa Samael De Vill

• Kansalaisaktiivi
    • Profiili
« Vastaus #47 : 08. 09. 2006 15:03 »
2000-luvulla ikävää traditiota on jatkanut ugandalainen kultti nimeltä Liike Jumalan 10 käskyn palauttamiseksi. Kultin johtaja Joseph Kibwetere ennusti maailmanloppua viime vuosituhannen viimeiselle päivälle.

Kun ennustus ei toteutunut, Kibwetere houkutteli yli 300 kannattajaansa kirkkoonsa ”katsomaan Jeesusta” ja poltti kirkon ja seuraajansa 17. maaliskuuta 2000. Tutkimusten alettua kultin johtajien jäljiltä alkoi löytyä lisää murhattujen ruumiita, joiden kokonaismäärä on noussut 780:een, joukossa yli sadan lapsen ruumiit.

Uskontojen uhrit
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/vaara.html

Poissa pieninuori

• Vakituinen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #48 : 08. 09. 2006 15:03 »
ainiin sori tosi paljon. onhan mulle toi ero monesti kerrottu ja oon siitä lukenutkin, mutta aina ne pääsee sekottumaan.

joo siis saatananpalvojat tekevät noin niinkuin sanoin, ei satanistit (ainakaan toivottavasti).

Jep oon lukenut noista satanisteista. Mun mielestä ne käskyt on useat sellasia piilokieroja juttuja. Muutama hyvä juttu on laitettu sekaan, mutta eikös niissä myös sanota jotain, että jos joku ei usko sua tai vastaavaa niin oot vapaa häntä vahingoittamaan ihan miten haluat? Tiedän oli vähän ympäripyöreesti selitetty, mutta tarkemmin en muista sitä "käskyä". Eikö toisen vahingoittaminen kuitenkin ole väärin?

Korjatkaa jos olen väärässä.
« Viimeksi muokattu: 08. 09. 2006 15:03 kirjoittanut pieninuori »

Poissa Creative

• Kokelas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #49 : 08. 09. 2006 15:03 »
olet väärässä, mutta et paljoa :) satanistien mukaan ihminen pitää tappaa jos hän ei lopeta "vittuilua" sen jälkeen kun olet kerran kieltänyt häntä :)

Moderaattori

• Vieras
« Vastaus #50 : 08. 09. 2006 16:04 »
Jos aiotte jatkaa aiheesta saatananpalvonta - sataniismi - niin aloittakaa oma ketju.
Em. aiheeseen liittyvät kirjoitukset siivotaan tästä ketjusta.

« Viimeksi muokattu: 08. 09. 2006 16:04 kirjoittanut Moderaattori »

tsailor

• Vieras
« Vastaus #51 : 08. 09. 2006 16:04 »
Kyllä oppi rakastavasta Jumalasta on mennyt todella pieleen, jos satanismikin katsotaan lempeämmäksi vaihtoehdoksi ja samaa mieltä olen, että Tuomarin Jumala on pahempi kuin piru itse.
Jatketaan uskonnosta, kun minua kiehtoo edelleen tapakristityn ja uskovaisen välisen eron määrittely.
Ja leffojen katselu, urheilu, viihde, homous. Niillä ei ole mitään tekemistä uskontojen kanssa. Tällaisena heterotaviksena voin kertoa, että ystäväpiiriini kuuluu myös paljon seksuaalivähemmistöjen edustajia. Olen ulkomailla asuesssani jopa asustanut seksuaalivähemmistöjen suosimassa kaupunginosassa. Ihmisinä he ovat aivan yhtä arvokkaiita kun minä ja Tuomari. Ja pääsevät siinä taivaaseen kuin minä ja tuomarikin. Suvaitsevaisuus toisia kohtaan on lähimmäisenrakkautta. Minun Jumalanikin on suvaitsevainen ja hyvä tyyppi.
« Viimeksi muokattu: 08. 09. 2006 16:04 kirjoittanut tsailor »

Poissa Näin On

• Aktiivi vaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #52 : 08. 09. 2006 16:04 »
tsailorin kanssa samaa mieltä.  Olen hiukan pettynyt kun Tuomari tai joku muu hengenheimolainen ei ole vastannut minulle, mitä minulle tapahtuu kun en usko pelastukseen.  Ahdistun jos en saa tietää.
Ilman muuta Ravirata ihmisasunnoiksi

Poissa srk-nuori

• Kokelas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #53 : 08. 09. 2006 17:05 »
Sillä ei ole merkitystä etkö usko pelastukseen. Jos et usko Jeesukseen olet silti kadotettu.
Tätä en sano pelotellakseni tai ahdistellakseni ketään, mutta se on Jumalan totuus. Jumala on suurempi kuin meidän epäuskomme Häntä kohtaan. Pyydän, että avaat Uuden testamentin ja luet sieltä. Kirjoitan tätä rakkaudessa, enkä edelleenkään halua painostaa, mutta EN VOI OLLA PUHUMATTA siitä mitä olen kokenut. Jumala on Rakkaus, joka ei halua, että yksikään Hänen luotunsa joutuu kadotukseen.
Sillä ei ole merkitystä oletko homo, hetero, murhaaja, narkkari ym.. Jokainen meistä, myös minä, olemme tehneet syntiä ja ansaitsemme helvetin. Suurin käsky on rakastaa Herraa koko sydämestään ja joka niin ei tee on kadotettu. Minä rakastuin vasta noin 18-vuotiaana. Eli siihen asti, kunnes Jumala armossaan pelasti minut olin täysin kadotettu. Enkä ole homo, narkkari tai väkivaltainen. Nuoruuteni elin suht koht kiltisti.
Uskon, että jokainen joka lukee näitä sivuja eikä vielä tunne Jeesusta on erityisesti Jumalan kutsuttamana. Hän vetää juuri sinua rakkaudellaan puoleensa.
Tuomarin Jumalaa on parjattu aika lailla. Uskon ja rakastan aivan samaa Jumalaa ja tiedän, että hän tulee joku päivä tuomitsemaan koko maanpiirin vanhurskaasti ja oikeudenmukaisesti. Jos tutkimme Raamattua sieltä löytyy, että yksi Jumalan nimi on Tuomari. Kuten joku jo edellä kirjoitti onko tuomio välttämättä kamala? Mitä jos sinut tuomittaisiin syyttömäksi?
Foorumin vetäjille haluaisin sanoa kommenttia, että minua ihmetyttää kuinka tällä foorumilla on annettu kiroilla, mutta kun esim. Tuomari kirjoittaa totuutta se otetaan pois. Tai annetaan ihmisiä parjata nimeltä. Kaipaisin teiltä sivistyneempää käytöstä.

Janne

• Vieras
« Vastaus #54 : 08. 09. 2006 17:05 »
*
« Viimeksi muokattu: 01. 10. 2008 16:04 kirjoittanut Janne »

tsailor

• Vieras
« Vastaus #55 : 08. 09. 2006 17:05 »
Ei nettikirjoittelun tarkoitus ole kopioida kirjoittajien aiempia viestejä, mutta jos tuomari haluat tehdä sen, niin siitä vaan. Toisaalta saatat saada sen bannauksesi voimaan sillä hyvinkin nopeasti. En ota kantaa siihen. Se on täysin palstan ylläpitäjän päätettävissä.

Jos omat kirjoituksesi kopioitaisiin tähän peräkkäin, niitä voisi mukavasti vertailla toisiinsa. Välillä kirjoittaja on vanha ja väsynyt tuomari, välillä nuori heppu tyyliin jep jep, mähän sanoin jne...
Onko nimimerkki Tuomari koko mustasaarelaisia lapsia piinannut hihhulipoppoo? Vai onko tuomarilla jakaantunut persoonallisuus. joka näkyy jatkuvana poukkoilevana kirjoitustyylin muuttumisena?
Olen samaa mieltä Creativen kanssa. Ihmettelen miten tiedät leirin kulusta niinkin paljon. Kerrohan nyt meille, olitko sinä itse siellä manipuloimassa nuoria?
« Viimeksi muokattu: 08. 09. 2006 17:05 kirjoittanut tsailor »

tsailor

• Vieras
« Vastaus #56 : 08. 09. 2006 17:05 »
Minulle on aivan sama. Ei haittaa.
Ajattelin Vain, että nk nettietiketin mukaan tuo ei ole toivottavaa. Mieti, jos kaikki tekisivät niin, vain kopioisivat ja kirjoittaisivat jo kertaalleen kirjoitettuja juttuja, niin palsta ja serverit täyttyisivät nopeasti. Uskon, että ylläpitäjä ei halua sitä.

tsailor

• Vieras
« Vastaus #57 : 08. 09. 2006 17:05 »
Ketä varten suuret kirkot sitten ovat, jos ei tapakristittyjä? Jos he eroaisivat kirkosta, jäisivät penkit vieläkin tyhjemmiksi. Sitäpaitsi, kukaan ei voi määrittää toisen uskoa. Kukaan ei tiedä, mitä toisen ihmisen sielussa liikkuu.

Nyt ollaan jo samaa mieltä En todellakaan ole uudestisyntynyt, kun synnyin silloin kerran, vain yhden kerran eräällä synnytysosastolla.
« Viimeksi muokattu: 08. 09. 2006 17:05 kirjoittanut tsailor »

Poissa Tuomari

• Kansalaisaktiivi
    • Profiili
« Vastaus #58 : 08. 09. 2006 18:06 »
Hyvä Tsailor,

tottakai toisen ihmisen usko täytyy koetella, muutenhan nämä "lahkolaiset" jotka kävivät siellä Mustasaaren kirkossa opettamassa voisivat vetää ihmisiä narussa perässään niinkuin haluavat, heidät täytyy koetella. Miten muuten koskaan olemme voineet tulla uskoon. Aiat täytyy koetella. Etkö muista kuinka Apostolit käskivät koettella "väärät opettajat". Jotta tiedettäisiin onko se oppi tai sanoma Jumalasta, ihmisestä vai perkeleestä. Itse olet sitä meiltä ainakin kommenttejesi perusteella että Mustasaren seurakunta on lahkoontumassa. Siellä on Brittijen ja Amerikkalaisten lahko-oppeja. Millä perusteella sanot noin?. Omia sanojasi lainaten "aika heppoisest tuomitset ne joita et tunne?"

Täytyy sinut ja sinun uskosi koetella. Ja minut myös. Ja kaikkien jotka sanovat seuraavansa Kristinuskon tietä jotta tiedettäisiin onko he todellisia vai ei.

Kaikille jotka haluatte tietää kuka minä olen. Minä olen Kristitty. Ihan Ev-Luterilainen. Syntymästäni saakka olen ollut Luterilainen. Olen aikoinaan kuulunut myös Mustasaaren seurakuntaan.

Haluat vaikuttaa viisaalta tsailor mutta oletko oikeasti kiinostunut uskon asioista. Mitä sinä haluat tällä keskustelulla, mihin haluat vaikuttaa?

Minä olen puhunut sen tähden koska todellista Kristinuskoa vastaan on käyty taistelua, ja myös sen takia jotka puhuvat kristinuskosta kevyin perustein ja tekevät näin meidän Herrastamme epäpyhää ja jokapäiväistä. Ne jotka puhuvat väärin Hänestä häpäisevät Hänet ja Hänen seurakuntansa.

Tuomari

Poissa Samael De Vill

• Kansalaisaktiivi
    • Profiili
« Vastaus #59 : 08. 09. 2006 18:06 »
Onko hakukone Google itse saatanasta ja perkeleestä.  Kirjoitin hakusanaksi Jumalan häpäiseminen ja mitä sain vastaukseksi:  Google tarjosi ylimmällä rivillään seuraavaa:

Tarkoititko: Jumalan haiseminen 

Voisiko Tuomari selittää asian?

Poissa Tuomari

• Kansalaisaktiivi
    • Profiili
« Vastaus #60 : 08. 09. 2006 19:07 »
Minun Uskontunnustukseni.

Minä Uskon Isä Jumalaan, Hänen Poikaansa Kristukseen Jeesukseen jonka Jumala lähetti maailmaan. Minä uskon että Kristus Jeesus on ollut alusta asti Jumalan kanssa luomassa maailman, minä uskon että Kristus Jeesus on Jumala. Minä uskon että hän tuli maailmaan pelastamaan sen ja Isä Jumala kirkasti Poikansa antamalla kaiken Pojan valtaan ja Hän paransi sairaat ja herätti kuolleet ja vapautti riivattujen vallasta ja näin todisti olevansa Hän joka Hän sanoi olevansa, Jumalan Poika, Messias ja Jumala. Minä uskon että Jeesus Kristus on täydellinen presentaatio Isä Jumalasta, joka on nähnyt Kristuksen on nähnyt myös Isän. Minä uskon että Kristus Jeesus oli ainoa ihminen koskaan joka eli täysin kuuliaisesti Jumalan tahdon mukaan, täydellisesti ilman syntiä tai pimeyttä. Minä uskon että hän otti ihmisten kivut, sairaudet ja synnit kannettavakseen ja kuoli ristinpuulla meidän puolestamme. Minä uskon että ihmiskunta on täysin langennut Aatamista alkaen ja näin omalla tahdollaan ilmaissut ettei tahtonut noudattaa Jumalan tahtoa ja valitsi kuoleman täydellisen elämän sijasta. Minä uskon kuoleman jälkeen iankaikkiseen Elämään taivaassa tai helvetissä. Minä uskon kun ihminen tulee synnintuntoon ja tekee parannuksen syntisestä elämästä Pyhän Jumalan edessä ja vastaanottaa Kristuksen Jeesuksen sovitustyön, Hänen kärsimyksen ja kuolemansa meidän puolestamme hän uudestisyntyy ylhäältä ja näin tulee todelliseksi Jumalan Lapseksi hän perii Iankaikkisen elämän joka on tuntea Isä Jumala henkilökohtaisesti, ja Hänet jonka Isä lähettti maailmaan, Kristuksen Jeesuksen. Näin hän ei ole enään kirottu eikä Jumalan vihollinen vaan Jumalan lapsi jolla on syvä yhteys Kaikkivaltiaaseen Isä Jumalaan Kristuksen kautta. Minä uskon että Pyhä Henki on Jumala jonka Jumala vuodatti opetuslasten päälle. Minä uskon Siunatun Pyhän Hengen kasteeseen ja täyteyteen ja että täytymme jatkuvasti uudestaan ja uudestaan Pyhällä Hengellä. Minä uskon että Pyhä Henki on Jumala joka antaa synnintunnon ja ilmaiseen myöskin Jumalan rakkauden Pojassaan Kristuksessa Jeesuksessa. Minä uskon että Pyhä Henki on Jumala maan päällä, Isä Jumala ja Poika ovat taivaassa. Minä uskon että Pyhä Henki opettaa meille kaikki mitä meidän täytyy tietää Jumalasta. Minä Uskon että meillä voi olla läheinen suhde Pyhän Hengen kanssa. Minä uskon myös Hänen sanaansa jota kutsumme raamatuksi joka annettu meille noudattaaksemme kaikkea mitä siihen on kirjoitettu. Minä uskon että Kristus Jeesus antoi meille käskyn opettaa kaikkille luoduille Hänestä ja jokainen joka tekee parannuksen tulee Jumalan lapseksi. Minä uskon että vain Jumala Pyhä Henki voi antaa todellisen parannuksen teon hedelmää. Minä uskon ettei kukaa voi tulla tuntemaan Jumalaa ellei Pyhä Henki kirkasta Kristusta ilmestyksen kautta. Minä uskon että että meidän tulee varoittaa ihmisiä kadotuksesta ja puhua jatkuvasti tästä pelastuksesta jonka Jumala on valmistanut kaikille jotka uskovat ja olevat kuuliaisia Hänen Pojalleen Kristukselle. Minä uskon että Isä on antanut Pojalleen Kristukselle Jeesukselle kaiken vallan ja voiman yli elämän ja kuoleman. Minä uskon että Kristus Jeesus on antanut Seurakunnalleen joka on todelliset Häneen uskovat myös voiman joka on Pyhä Henki julistaa Sanomaan Hänestä ja vapauttaa riivatut, parantamaan sairaita ja jopa herättämään kuolleita ja näyttää näin että KRISTUS JEESUS HÄN ON HERRA eikä löydy pelastusta missään muussa nimessä kuin Hänen.

8.11.2006

Tuomari

Jos tämä ei ole totta, niin minun koko elämäni on täynnä valhetta, ei olisi syntiä, ei olisi ikuista kadotusta, ei helvettiä, ei Pelastusta, anteeksiantoa tai ikuista elämää ja Taivasta,, ei toivoa, ei ikuista Rakkautta, Ei Jumalaa jota Kristukseksi Jeesukseksi kutsutaan. Olisin vain valehtelija ja olisin vetänyt muitakin mukanani valheeseen ja tuomioni pitäisi olla hyvin ankara, minua pitäisi kieltää puhumasta Kristuksen nimessä ja näin estämästä muita tulla kaltaisekseni, syvään valheeseen ja turmioon.

Janne

• Vieras
« Vastaus #61 : 08. 09. 2006 19:07 »
*

Poissa pieninuori

• Vakituinen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #62 : 08. 09. 2006 19:07 »
Mitäs ne lääkkeet auttas?

Poissa Pandora

• Kansalaisaktiivi
    • Profiili
« Vastaus #63 : 08. 09. 2006 19:07 »
Mitä mahtavat miettivät urheilusta syntinä Valentin Kononen, Sari Essayah ja Mika Myllylä, joka tosin on sortunut alkoholiin tekemiensä syntien vuoksi.
Surku ettei Tuomari tule enää tähän vastaamaan.
Joskus olen pohtinut, miksi ns. ihmiskunnan käännytystyö alkoi  vasta niin myöhäisessä vaiheessa, onhan meitä todistettavasti ollut maapallolla jo ennen Vanhan Testamentin aikoja:).

Poissa pieninuori

• Vakituinen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #64 : 08. 09. 2006 23:11 »
Kaikki mikä erottaa meidät Jumalasta, on syntiä. Ei kukaan ihminen voi elää maan päällä tekemättä syntiä.  Ainoastaan Jeesus eli täysin puhtaan ja synnittömän elämän.

Janne

• Vieras
« Vastaus #65 : 09. 09. 2006 08:08 »
*

ummikko

• Vieras
« Vastaus #66 : 09. 09. 2006 08:08 »

Lapset meille "laulamalla" uutta maata koittaa valmistaa, mutta ei se onni synny pelkillä sävelillä.
  Laulurinnat kilpaa toisiansa kehuu, kunnes huomaamme vihdoin missä mennään, ei se synny
  "lauleluista" työtä siihen tarvitaan.

Juuseppi

• Vieras
« Vastaus #67 : 09. 09. 2006 09:09 »
Janne näyttää kuuluvan siihen ryhmään ihmisiä, joita Raamattu kiinnostaa vain välineenä, jolla voisi todistaa oman älyn erinomaisuuden ja toisaalta uskovaisten tyhmyyden. Joskus vuosikymmeniä sitten, ennen internetiä, tuo menetelmä vielä tehosi, kun ei ollut Googlea eikä saatavilla kaikkia niitä tutkielmia, joita Raamatun ristiriidoista on tehty.  Jannekin olisi löytänyt sieltä parempaa aineistoa kuin valitsemansa raamatunkohdat.

Mitä ensinnäkin tulee syntiin, niin melko yksiselitteisesti synti tarkoittaa Jumalan tahdon eli Kymmenen Käskyn rikkomista. Tästä vallitsee laaja yksimielisyys esim. protestanttien keskuudessa, vaikka tokihan monissa seurakunnissa on vallalla paljon kirjoittamattomia sääntöjä siitä, mikä on syntiä ja mikä ei.

Kun esim. Paavali on kirjoittanut, että seurakunnassa naisen tulee peittää hiuksensa , niin vielä meidän isovanhempiemme maailmassa naiset eivät istuneet kirkossa  avopäin vaan hiukset tiukasti huivin peittämänä. Siis melkein niin kuin musliminaisilla nykyään. Tosin muslimeillakin vain kaikkein äärimmästä suuntausta edustavat vaativat, että naisen on peitettävä myös kasvot. Ja edelleen myös tupakointi on luettu synniksi, vaikka Raamatussa tästä paheesta ei löydy  manintoja.

Mutta Janne menee näitäkin pitemmälle. Hän lukee synniksi myös Jeesuksen kertomuksen ankarasta kuninkaasta. Jeesus tekee syntiä, kun kertoo näin kauhean tarinan. Raamattua lukeva kuitenkin ymmärtää kertomuksen vertauskuvallisuuden, niin kuin Jeesus itsekin paljastaa Luuk 8:10.

Jos ihmisen elämä vastoin Jumalan tahtoa eli vastoin Kymmentä käskyä johtaa hänet tuhoon ja kärsimykseen, niin onko syntiä tekevä Jeesus, joka tästä varoittaa vertauskuvillaan vaiko ihminen, joka itsekkäästi omaa nautintoa, vallanhalua tyydyttäen ja mammonaa hamuten elää vastoin Jumalan tahtoa, joka on viime kädessä sitä, että ottaa huomioon myös kanssaihmiset?

Arne-seppä

• Vieras
« Vastaus #68 : 09. 09. 2006 10:10 »
Voi kun saarnojen äänet, ajatus ja käytäntö kuuluisi todellisten vallanpitäjien ja "markkinavoimien" kammareissa. Valovuosien taakse on heidän luomiensa jumalallinen moraali niistä huoneista kadonnut.  Niin, ja mitä isot edellä sitä pienet perässä. Viimeinen voikin katkaista valot ja liittää tellus sammuneiden tähtien joukkoon.. Aamen.

Poissa Samael De Vill

• Kansalaisaktiivi
    • Profiili
« Vastaus #69 : 09. 09. 2006 14:02 »
Lainaus
Kun esim. Paavali on kirjoittanut, että seurakunnassa naisen tulee peittää hiuksensa , niin vielä meidän isovanhempiemme maailmassa naiset eivät istuneet kirkossa  avopäin vaan hiukset tiukasti huivin peittämänä.

Olen täysin varma siitä, että jossakin uskonnossa on tämä teksti: "Kananlihaa ei Sinun syömän pidä, sanoo Herra"

Lainaus netistä