Taas kerran kaikille niille, jotka lähettävät yksityispostia vaasalaisia.info foorumin sisällöstä ja kirjoittajista.
Ylläpito on koko foorumin olemassaolon (lähes 8 vuotta) lähettänyt säännölisesti viestejä ja pyyntöjä osallistua keskusteluun kaikille puoluerekisterissä oleville (vaasalaisille) puolueille sekä ko. puolueiden keskeisille vaikuttajille ja kaikille kunnanvaltuutetuille sekä keskeisille virkamiehille sekä tarkkaan valituille aktiiville kansalaisille.
Nyt kunnallisvaalien aikana pyyntö saada kolumneja blogiin lähti kaikille vaasalaisille puolueosastoille sekä muutamille keskeisille poliittisille vaikuttajille.
Lisäksi näin sen vaivan, että postitin jokaisesta kolumnista ingressin Facebook-tililleni, joten tieto levisi hyvin laajalle.
Kaiken tämän työn tulokset näkyvät varsin laihana kaikille blogissa ja täällä foorumissa. Jos joku keksii vielä jotain, joka on jäänyt tekemättä (joidenkin kirjoittajien poistamista lukuun ottamatta, mitä ei tapahdu ilman vakavaa rikettä,) olen neuvoista kiitollinen.
Tällainen foorumi ja blogi toimii vain jos sen olemassaolo koetaan tarpeelliseksi ja silloinkin yhteistyössä lukijoiden, kirjoittajien, kunnanvaltuutettujen, luottamusmiesten, virkamiesten yms ja ylläpidon sekä aktiivien jäsenten välillä.
Juuri nyt on minun mielestäni paikka aloittaa hedelmällinen keskustelu uusien valtuutettujen, virkamiesten ja rekisteröityneiden kirjoittajien välillä. Muuten kaikki jatkuu ennallaan ja ns. tavalisen vaasalaisen kiinnostus oman kotikaupunkin asioista väljehtyy entisestään.
Koen että vastuu blogista ja foorumista ei ole vain ylläpidolla, vaan se on kaikkien yhteinen asia.
"Ugh, olen puhunut"