Kirjoittaja Aihe: Parannetaan blogia  (Luettu 28639 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

kylanpaa

• Vieras
Re: Parannetaan blogia
« Vastaus #150 : 11. 06. 2009 10:10 »
Hei ylläpito!

Miten saisin liitettyä näistä jonkun kuvan omaksi tunnuksekseni?

Tämä:  http://img1.jurko.net/Laurel&Hardy3224.gif

Tai tämä:  http://img1.jurko.net/avatar_11076.gif

Tai tämä:  http://img1.jurko.net/Skeleton-20-june.gif

Tuolla:  http://avatars.jurko.net/  sivustolla olisi jokaiselle jotakin...

Yritin siirtää tätä gif-kuvaa omaan galleriaan, ei onnistunut. Yritin siirtää pelkän osoitteen sinne, ei onnistunut.
« Viimeksi muokattu: 11. 06. 2009 10:10 kirjoittanut kylanpaa »

kylanpaa

• Vieras
« Vastaus #151 : 11. 06. 2009 10:10 »
Katos, minähän osasin. Profiiliini pystyikin lisäämään osoitteen suoraan... OK!
« Viimeksi muokattu: 11. 06. 2009 10:10 kirjoittanut kylanpaa »

Paikalla vaasalainen

• Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • Sukupuoli: Mies
  • Muista käydä Chatissa
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #152 : 11. 06. 2009 10:10 »
Juuri näin se menee.  Tämä on yhteisöllinen sivusto, missä jokainen  tekee itse, minkä osaa.
T.P
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

kylanpaa

• Vieras
« Vastaus #153 : 15. 07. 2009 09:09 »
Systeemeitä tekniikkaa on näköjään muuteltu...

- Miksi pidempiä viestejä ei enää pysty kirjoittamaan kovin helposti, onko se tietoinen valinta vaiko vahinko? (Kirjoituskenttä kun tulee täyteen, ei rivi enää pysy paikallaan.)

- Mikäli edellinen on tietoinen valinta, niin antakaa vain määrätty merkkimäärä, niin kyllä niissä raameissa pysytään. Mikäli tälläisiä raameja on mielestänne järkevää asettaa. (Silloin ainakin minä poistun.)

- Miksi teksti nykyään keskitetään vasemman reunan sijasta keskelle? (Onko muka paremman näköistä?)

- Onko sivuston kirjasinkokoa joissain kohtaa pienennetty?

- Kirjasinmalli on vaihdettu ilmeisesti Verdanaan? Tää on ihan hyvä.

- Jotain muutakin oli, mutta unohdin. Varmaan jotain, josta joku muukin on jo ilmoittanut..

Moderaattori

• Vieras
« Vastaus #154 : 15. 07. 2009 10:10 »

- Miksi pidempiä viestejä ei enää pysty kirjoittamaan kovin helposti, onko se tietoinen valinta vaiko vahinko? (Kirjoituskenttä kun tulee täyteen, ei rivi enää pysy paikallaan.)

- Mikäli edellinen on tietoinen valinta, niin antakaa vain määrätty merkkimäärä, niin kyllä niissä raameissa pysytään. Mikäli tälläisiä raameja on mielestänne järkevää asettaa. (Silloin ainakin minä poistun.)

- Miksi teksti nykyään keskitetään vasemman reunan sijasta keskelle? (Onko muka paremman näköistä?)

- Jotain muutakin oli, mutta unohdin. Varmaan jotain, josta joku muukin on jo ilmoittanut..

Ohjelma on päivitetty.  Sen seurauksena kyseiset muutokset ovat tapahtuneet.

kylanpaa

• Vieras
« Vastaus #155 : 15. 07. 2009 11:11 »

Ohjelma on päivitetty.  Sen seurauksena kyseiset muutokset ovat tapahtuneet.

Ymmärrän. Nytkö minun pitäisi muuttaa zoomausta vaasalaisia.infon vuoksi normaalia 100% suuremmaksi, kun muilla sivustoilla teksti menee sitten liian suureksi... Ja kyllä te olette tehneet selviä muutoksiakin, ei siis pelkkää päivitystä. Eikö niin?

Mielestäni et vastannut yhteenkään kysymykseen.
Eli sorry, vastaus oli aivan turha.

Sanotaan vielä sekin, että ei toimi enää. Kun tämäkin viesti on liian pitkä.
Kokeile nyt hyvä mies ite!

EDIT:  Ja missä on mm. EX-Vaasalainen ja Maaseudun Maffia?? Notta tulkaahan takaasin!!
Ja Herkkoo kans!! Ollaanhan me toivottavasti pian samaa kuntaakin!
« Viimeksi muokattu: 15. 07. 2009 11:11 kirjoittanut kylanpaa »

Moderaattori

• Vieras
« Vastaus #156 : 15. 07. 2009 13:01 »

Mielestäni et vastannut yhteenkään kysymykseen.
Eli sorry, vastaus oli aivan turha.

Koetan vastata selvemmin vaikkei vastaus tästä paljoa muutu.  Ohjelman päivityksessä oleva RIOT-koodaus on vielä kesken.  Tämän vuoksi jotkin toiminteet toimivat kummallisesti.  
Vaikkei tämä vastaus vastaa mihinkään yksilöytyyn kysymykseen niin se vastaa silti kaikkeen.
« Viimeksi muokattu: 15. 07. 2009 14:02 kirjoittanut Moderaattori »

Poissa Roikale

• Kansalaisaktiivi
    • Profiili
« Vastaus #157 : 23. 07. 2009 20:08 »
Hakukoneoptimoija antaisi täydet 10 pistettä etusivun sikainfluenssauutisen tekstimuotoilusta. Uutisen varjolla hilataan mediatoimistoa Googlen tuloksissa ylöspäin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/PageRank

Moderaattori

• Vieras
« Vastaus #158 : 27. 07. 2009 19:07 »
Nimimerkki "Kylanpaa" kommentoi alueella http://www.vaasalaisia.info/keskustelu/index.php?topic=2890.0

Voi herttileijaa!!

Mitäs jos pysyisitte vain asiassa, eli niissä kielissä joista on mahdollisuutta saada kirjoittajia/lukijoita tähän foorumiin. Vaasan arviolta parisataa kiinalaista eivät tarvitse omaa foorumia!! (Heillä kun on miljoona sellaista Kiinassa.) Mutta Vaasan arviolta noin viisituhatta (luku kasvaa) ulkomaalaista ja heidän lähipiiriään, ehkä tarvitsevat yhden hyvän ja toimivan englanninkielisen foorumin. Keskittykää niinku ystävällisesti olennaiseen. (En viitsinyt laittaa tätä englanniksi tai kiinaksi. Sillä uskon asian menevän näin suomeksi paremmin perille.)

Sillä joka ikinen kiinalainen (ja jokainen muunkin maalainen yliopisto-opiskelija) puhuu kiitettävää englantia.

Tsemiä!! 

Huomannette, että koko Englanninkielinen osio Foreign Languages on poistettu.  Se poistettiin koska siellä ei ollut tarpeeksi kirjoittajia ja lukijoita.  Tämä on nyt uusi kokeilu ja kuuntelemme kaikkia kommentteja ja kaikkia kieliä. 

Tämä on kohtelias ele vaasassa asuvia melkein 300 kiinalaista kohtaan.  Olet siinä aivan oikeassa, että heillä on kaikki sama jo oleamassa joten jos
vanhat merkit pitävät paikkaansa niin kirjoittelu jää vähäiseksi mutta tulevaisuus näyttää mitä tapahtuu.  Haluamme kuitenkin olla kohteliaita
ja tarjota myös täkäläisen blogipalvelun.  Tämä on siis kokeilu ja katsomme mihin se johtaa.     Tarkoitus on avata vaasalaisille opiskelijoille oma osio.  Vaasa on kansainvälinen kaupunki jossa on 90 eri kansallisuutta.  Emme elä missään takapajulassa ainakaan kansallisuuksien suhteen.

Haemme, etsimme, kyselemme ja katsomme eteenpäin.  Jonkin verran jopa nurkan taakse.

Kiitos nimimerkille "Kylanpaa" kommentista.

kylanpaa

• Vieras
« Vastaus #159 : 28. 07. 2009 00:12 »
Mistä sait tuon luvun? Käsittääkseni Vaasassa on kirjoilla jo yli 100 kansalaisuutta.

En huomannut, että koko englanninkielinen osio on poistettu. Mutta Moderaattori muistaa, että sanoin jo etukäteen... ettei tuo tule onnistumaan. Eikä kannata painia, ajatelkaa, ei edes ruotsin kielisenä onnistuisi. Mutta hyvä kun onnistuu suomenkielisenä.

Poissa Klaus Berg

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • Profiili
    • Blogi
    • Sähköposti
« Vastaus #160 : 28. 07. 2009 14:02 »
Oletko nimimerkki "kylanpaa" koskaan yrittänyt mitään mitä ei olisi ennen tehty ?
Peruspassiiviepäilijänarisija asuu sinulaisissa ihan tarpeeksi. Anna rohkeiden kokeilla asioita ja pysy hiljaa jos et itse usko mihinkään.

kylanpaa

• Vieras
« Vastaus #161 : 29. 07. 2009 09:09 »
Paljonkin, todella. Olen kuitenkin realisti. Useista asioista tietää jo etukäteen ettei tule mitään.

Moderaattori

• Vieras
« Vastaus #162 : 29. 07. 2009 10:10 »
Paljonkin, todella. Olen kuitenkin realisti. Useista asioista tietää jo etukäteen ettei tule mitään.

Se kuuluu asiaan eikä sillä ole väliä.  Monen asian onnistuminen VAATII sitä ennen jonkin asian epäonnistumisen.  Jokainen ohjelma vaatii päivityksen.  Blogilla jokainen askel ennen uutta päivitystä on askel eteenpäin ja ainoastaan näyttää epäonnistuneen mutta tosiasiassa seuraava askel vaati juuri sen askeleen joka näennäisesti näytti epäonnistuneen.  Emme edes oleta kiinankielisen keskustelun jatkuvan mutta oletamme sen ansiosta saavamme uutta ulottuvuutta.  Sama osio kirjoitettiin samaan aikaan kolmella eri kielellä.

kylanpaa

• Vieras
Re: Parannetaan blogia / Palomuurihälytys!
« Vastaus #163 : 10. 08. 2009 15:03 »
F-Secure:  Punainen palomuurihälytys!!

Minulla ei ollut mikään muu internet-yhteys auki, (ei myöskään sähköposti) kuin vain internet-yhteys vaasalaisia.infoon ja siellä Mustasaari-Vaasa kuntaliitokseen. Luin juuri Manteiron kirjoitusta, kun tuli palomuurihälytys!

Eikai tämä hälytys herra Manteirosta johtunut?  :) Heh heh.

Palomuurihälytyksen tiedot:
Kuvaus:       Inbound malware probe
Toiminto:     Palomuuri on estänyt tämän tietoliikenteen
Aika:    10.8.2009 16:42:20
Suunta:    Saapuva
Protokolla:    tcp
Palvelut:    Malware – MyDoom in

Miksi hälytys tuli vaasalaisia.infosta? (Tuliko muille?)

Kuka osaa auttaa? Onks mun nyt syytä ajaa virusohjelma? Onko tämä vaaraton, varsinkin kun virusohjelma kertoi hyljänneensä tämän? (Oli kyllä merkittynä vaarallisimmalla punaisella värillä.) Kiitos tiedoista jo etukäteen.

kylanpaa

• Vieras
« Vastaus #164 : 10. 08. 2009 17:05 »
Nyt sain IP-osoitteen perusteella selville myös itse osoitteen. Eli mennään arviolta 450 km Shanghaista länteen ja tarkemmin Hefein kaupunkiin. Siihen ne jäljet sitten päättyivät. (Siis näin kaukaa katsottuna.) En taida lähtee paikan päälle katsomaan.

En viitsi tuota IP-numeroa tähän laittaa, kun en tiedä, onko se laillista ja kun en tiedä, onko se virus tuosta osoitteesta edes varmasti lähtöisin. En myöskään tiedä onko vaasalaisia.infolla mitään tekemistä tämän asian kanssa, vaikkakaan muuta internetyhteyttä ei tuolloin ollut auki. Ja kun muilla ei näemmä ole samaa ongelmaa ollut.

Mistä näistä tietää. Joku mato tuo Malware on, mutta millainen, sitä en saanut selville.

Hostname: 00.000.00.00 (numero vaihdettu)
ISP: Data Communication Division
Organization: CHINANET Anhui province network
Proxy: None detected
Type: Cable/DSL
Blacklist:
Geo-Location Information

Country: China   
State/Region: 01
City: Hefei
Latitude: 31.8639
Longitude: 117.2808

Notta, unohtakaahan koko juttu!

Poissa Eric Sardinas

• Veteraanivaikuttaja
  • King of the slide guitar
    • Profiili
    • Keppijoukkue
« Vastaus #165 : 10. 08. 2009 19:07 »
Jokohan nimimerkki vieras alkaa olla valmiiksi testattu? Nythän ei enää tiedä, onko kirjoittaja se vieras, joka kirjoitti viimeksi sitä ja sitä, vai se vieras, joka kirjoitti sen toisen vieraan sanoneen jotain aivan muuta sille toiselle vieraalle?

Siis jos tänne haluaa kirjoittaa, niin minun mielestäni pitäisi joko pystyä esiintymään jollain nimellä, tai nimimerkillä, jonka myös tunnistaa myöhemmin, tai sitten rekisteröityä.

Valtaosa vähänkin asiallisemmista keskustelupalstoista asettaa rekisteröitymisehdon kirjoittamisella. Minusta myös tämän palstan tulisi noudattaa samaa käytäntöä.

Ja näkemättä on vielä se keskustelu, jossa kymmenen vierasta riiitelee siitä, kuka sanoi ja mitä sanoi. Mutta merkkejä tähän kehitykseen on jo havaittavissa.

Poissa Jorma Kivimäki

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #166 : 10. 08. 2009 19:07 »
Jokohan nimimerkki vieras alkaa olla valmiiksi testattu? Nythän ei enää tiedä, onko kirjoittaja se vieras, joka kirjoitti viimeksi sitä ja sitä, vai se vieras, joka kirjoitti sen toisen vieraan sanoneen jotain aivan muuta sille toiselle vieraalle?

Siis jos tänne haluaa kirjoittaa, niin minun mielestäni pitäisi joko pystyä esiintymään jollain nimellä, tai nimimerkillä, jonka myös tunnistaa myöhemmin, tai sitten rekisteröityä.

Valtaosa vähänkin asiallisemmista keskustelupalstoista asettaa rekisteröitymisehdon kirjoittamisella. Minusta myös tämän palstan tulisi noudattaa samaa käytäntöä.

Ja näkemättä on vielä se keskustelu, jossa kymmenen vierasta riiitelee siitä, kuka sanoi ja mitä sanoi. Mutta merkkejä tähän kehitykseen on jo havaittavissa.

Täsmälleen samaa mieltä. Johan tässä joutuu joka kerta olemaan tarkkana, kuka vieras kommentoi minkäkin vieraan juttuja. Osa on jo alkanut käyttämään omia tunnuksia, kuten tämä "kissatappaja" millä erottuu muista vieraista.

Vierailija

• Vieras
« Vastaus #167 : 10. 08. 2009 20:08 »
Todellisuudessahan minun ei pitäisi kirjoittaa ollenkaan, koska minua ei hyväksytä käyttäjäksi. Ei saisi tunkea Vierailijana sellaiselle alueelle johon minua ei oikeasti haluta. Siinä mielessä kannatan testin lopettamista, koska kaikki muutkin eitoivotut saattavat kirjoitella sen kautta.

Kissantappaja

Poissa Jorma Kivimäki

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #168 : 10. 08. 2009 20:08 »
Lisätietoa tästä !

Ei hyväksytä käyttäjäksi ?

Vierailija

• Vieras
« Vastaus #169 : 10. 08. 2009 23:11 »
Lopettakaa nyt ihmeessä pikimmiten tämä "Vierailija" - status. Johan tässä voi vaikka proxyn takaa Kanadasta täysin anonyyminä kirjoittaa mitä sylki suuhun tuo :o Ja tunnistautua vaikkapa kissanraiskaajana tai minälie oksennuspallona.

Poissa Jorma Kivimäki

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #170 : 11. 08. 2009 06:06 »
Lopettakaa nyt ihmeessä pikimmiten tämä "Vierailija" - status.

Samaa mieltä, menee täysin pelleilyksi koko homma.

Moderaattori

• Vieras
« Vastaus #171 : 11. 08. 2009 06:06 »
Lopettakaa nyt ihmeessä pikimmiten tämä "Vierailija" - status.

Samaa mieltä, menee täysin pelleilyksi koko homma.

Kiitos palautteesta.  Asia menee käsittelyyn

kylanpaa

• Vieras
« Vastaus #172 : 11. 08. 2009 11:11 »
Oikeestaan mä voinkin nyt lähteä. Mitään muutoksia ei näköjään tullut.

Mutta mikäli tuplanimimerkit poistetaan, jäähyjä aletaan (maltillisesti) käyttämään ja tämä yksi moderaattori vaihtuu. Tulen kunniasanalla heti takaisin. En edes vaihda foorumia, vaan teen jotain muuta.

Täältä ovat lähteneet lähes kaikki poliitikot ja virkamiehet. Hyviä kirjoittajia on lähtenyt ja jokainen ovet paukkuen. Myös nyt minä, lopullisesti. (Osa on tullut välillä takaisin, suurin osa ei.)

Tälle blogille pitää tehdä jotain ratkaisevaa. Moderointi pitää saada sellaisiin käsiin, että kunnallispoliitikot ja virkamiehet keskustelevat täällä pian uudelleen. Ja heitä ei ole helppoa saada takaisin. Erittäin vaativa tehtävä ylläpitäjältä, jopa mahdoton.

Ei reakoinut viime aikaisiin kirjoituksiin mitenkään Tapio Parkkari. Mitäs ootte mieltä, kukahan tätä blogia nykyään ohjaa? Ja mihin suuntaan tämä blogi on Lajusen myötä menossa? Minä lähden, sillä tuo äskeinen ei ollut arvaus. (Osaan siis ainakin tuon verran nähdä tulevaisuuteen.)

Nyt tämä blogi on hiekkalaatikko. Osaksi myös minun syytäni. Sorry.
(Lähinnä kuitenkin aikaisempien nimimerkkieni johdosta.)

Kiitos kaikille kavereille, joita omilla silmilläni katsoan, on ollut paljon. Välillä oli tosi hauskaakin.

Erityiskiitos Tapio Parkkarille ja Jussi Mäntylälle!!  Sekä useimmille omalla nimellään kirjoittaville, luonnollisesti Veli-Jussi Pirinen mukaan lukien!  :)  (Heh. Ei ollut minun nimimerkkini.)

Törmäillään. Hyvää Jatkoa!!

Vierailija

• Vieras
« Vastaus #173 : 11. 08. 2009 11:11 »
IP-numero tulisi näkyä jokaisen viestin yhteydessä.

Poissa Niiskutti

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #174 : 11. 08. 2009 12:12 »
Lainaus
Miksi?

Vierailija

• Vieras
« Vastaus #175 : 11. 08. 2009 12:12 »
näköö kuka kirjoottaa

Poissa Eric Sardinas

• Veteraanivaikuttaja
  • King of the slide guitar
    • Profiili
    • Keppijoukkue
« Vastaus #176 : 11. 08. 2009 12:12 »

IP-numero näkyy jokaisen viestin perässä, mutta vain ylläpidon ja moderaattorin tunnuksin sisäänkirjautuneille (ja se oma itselle, omien viestien perässä).

Kaikille muille se antaisi mahdollisuuden viestin kirjoittajan henkilöllisyyden selvittämiseen. Siihen palstalla ei ole lupa alkaa, eikä palstan ylläpito edes pysty siihen.

Vierailija

• Vieras
« Vastaus #177 : 11. 08. 2009 15:03 »
Kaikille muille se antaisi mahdollisuuden viestin kirjoittajan henkilöllisyyden selvittämiseen. Siihen palstalla ei ole lupa alkaa, eikä palstan ylläpito edes pysty siihen.

Ihanko totta? No edellinen Vierailija-tunnuksella kirjoitettu viesti on peräisin osoitteesta 80.186.x.y, joka on Elisa Oyj:n hallinnassa. Veikkaanpa etteivät Elisan asiakaspalvelusta kuitenkaan kerro minulle, kenen käytössä on ollut viestin kirjoitushetkellä.

Ja minun IP-osoitteeni on tällä hetkellä 85.157.169.24, ja saat Eric Sardinas ihan minun luvallani selvittää henkilöllisyyteni. Tarjoan vaikka kahvit, sitten kun tulet ovikelloani soittelemaan.

Poissa Roikale

• Kansalaisaktiivi
    • Profiili
« Vastaus #178 : 11. 08. 2009 19:07 »
Kuuden keski-ikäisen herran seurue istuu Hämäläisen leipomossa kaffilla.

Herra A avaa keskustelun: Mitäs tykkäätte noista Rewellin uusista liukuovista?
Herra B: Vaasan kaupungilla on ihan liikaa työntekijöitä! Rovaniemellä on puolet vähemmän ja silti niillä on hienommat ovet!
Herra C: Minä olen reissannut maailmalla ja kulkenut valtionpäämiesten kera hienoimmista ovista ja Minä tunnen jurvalaiset oventekijät ja Minä...
Herra D: Nuo ovet palvelevat vain uusliberalistista eliittiä: kansa marssitetaan entistä nopeammin tuhlaamaan rahansa monikansallisten yritysten laareihin. 
Herra E ei puhu mitään, vaan nostelee keskustelun lomassa salkustaan pöydälle maahanmuuttajia käsitteleviä lehtileikkeitä ja osoittelee niitä etusormellaan kiihtyneenä.
Herra F: Ovissa luki aukioloajat ruotsiksi! Näin RKP:n salaliitto ruotsinkielisen reservaatin rakentamiseksi etenee! D´Hondt! D´Hondt!

Tosielämässä ihmiset osaavat vielä keskustella, foorumeilla puhutaan surutta viestiketjun otsikon vierestä, omaa elämänkatsomustaan läpitunkien ja toisten nimimerkkien ohi. Toisinaan egot kolisevat toisiinsa ja huudetaan ylläpitoa tekemään asialle jotain. Siinä tämän foorumin ongelma, ei moderaattoreissa.

Poissa Klaus Berg

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • Profiili
    • Blogi
    • Sähköposti
« Vastaus #179 : 11. 08. 2009 20:08 »
Kuuden keski-ikäisen herran seurue istuu Hämäläisen leipomossa kaffilla.

Herra A avaa keskustelun: Mitäs tykkäätte noista Rewellin uusista liukuovista?
Herra B: Vaasan kaupungilla on ihan liikaa työntekijöitä! Rovaniemellä on puolet vähemmän ja silti niillä on hienommat ovet!
Herra C: Minä olen reissannut maailmalla ja kulkenut valtionpäämiesten kera hienoimmista ovista ja Minä tunnen jurvalaiset oventekijät ja Minä...

Tämä oli kyllä hyvä yhteenveto. Eikä siihen tarvittu montaa virkamiestä. Tosin se on meillä Vaasassa vaikeaa, kun täällä niitä on niin julmetun paljon. :)