Risuttaa aina kun muori ja faari yrittävät selittää präntööltä jotain paikkaa, ja puhuvat kuhnankulmista ja sun muista vanhanajan paikoista. Voisiko sinne laittaa kyseisiin paikkoihin kyltit, jotta nuoremmatkin osaisivat suunnistaa niiden perusteella?
Tallinnassa on nimittäin joidenkin talojen seinissä lasiplakaatit, joissa on osoite, ja paikasta jotain historiaa. En valitettavasti löytänyt kummoistakaan kuvaa malliksi, vaikka olen varma, että olen siitä kuvan joskus ottanut. Allaolevassa (huonossa) kuvassa oven vieressä näkyy tuollainen lasiplakaatti. Nykyään tuossa toimii hostelli, mutta ellen väärin muista, niin kyseessä on joku kauppiaan talo.

No, tiedä sitten kauanko saisivat täällä olla rauhassa, kaikki pruukataan särkeä, mitä vaan hajalle saadaan.
Jos ei nyt aivan risuta, niin vähän tikuttaa. Nimittäin se että arvoisia jäseniä ei kiinnosta paikallishistoria. Tähän olisi teoriassa nyt nostetta kun kaupunginteattteri esittää Venny Kontturin Ruukinkujasta tehdyn näytelmän.
Turhaa tikututtaa. Olen kyllä seurannut asiaa, mutten ole virkkanut mitään kun en ole oikein löytänyt sopivaa keskusteluketjua.
Jaa-a... melkeinpä sitä pitäisi mennä tuo Ruukinkuja - näytelmä kattomaan. Näyttää menevän liput kuin "kuumille kiville" kun teatterin sivujen mukaan 60% jo myyty.
Kirjallisuusviitteet:
Albin Paassola: Muistoja Vaasan Präntööltä ja vähän muualtakin
Vaasan Työväenkulttuuriyhdistys
Vaasa 1996
Toimittanut: Kyösti Kelhä
Tuon opuksen faari joskus osti ja olen tainnut sen vuosia sitten lukeakin. Ei ollut lainkaan huono.