Kirjoittaja Aihe: Ennustukseni....  (Luettu 933 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Harri Leppälä

• Omalla nimellä
  • Kansalaisaktiivi
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
Ennustukseni....
« : 06. 03. 2012 07:07 »
Markkinatalouden myllerryksessä on helppo ennustaa tulevaa....vai onko?

Viime syksynä sanoin että on hienoa kun saamme Pendolinon, niin saamme olla jo lähtiessä myöhässä, kuten muutkin suomalaiset. Ennustukseni kävi toteen kun alkoi kunnon pakkaset paukkua.
Mitä isot edellä sitä pienet perässä on vanha suomalainen sananlasku. Käännänpä sen toisin päin. Kun pienet menee edellä lähtee isot perässä.
Näin ennustan käyvän Värtsilän dieselmoottoreille. Pienten moottoreiden valmistus siirtyi Kiinaan ja on vain ajan kysymys koska osakkeen omistajien painostuksella aletaan havittelemaan myös isoista koneista maksimaalista tuottoa ja silloin on Värtsilän taru Vaasassa loppusuoralla.
 Siinä ei muutama sata työpaikkaa paljoa paina kun osakkeiden omistajat havittelevat euroja enemmän kuin edellis vuonna.
Yritykset ilmoittavat tulokset tappiollisina jos voittoa ei tulekkaan yhtä paljon kuin edellis vuotena.
”Tuloksemme oli 150m€ tappiollinen”. Tarkoittaa sitä että edellis vuonna tehtiin puhdasta voittoa 600m€ ja tänä vuonna vain vaivaiset 450m€. (hatusta repäisty esimerkki) Hyvä syy antaa kenkää  sadoille työntekijöille.
Onko riskisijoittamista enää ollenkaan? Se on hyvä kysymys kun eu:ssakin ökyrikkaiden sijoitukset turvataan emu maiden tukipaketeilla. Eihän Suomi Kreikkaa ole tukenut vaan Kreikkaan rahaa sijoittaineita Eurooppalaisia monimiljonäärejä.
Toivon koko heikosta sydämestäni, että tämän kirjoituksen ennustukseni ei koskaan toteutuisi!!

Harri Leppälä ps
Kaupunginvaltuutettu Vaasa.

Poissa Henry Eklund

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Sukupuoli: Mies
    • Profiili
Vs: Ennustukseni....
« Vastaus #1 : 09. 03. 2012 23:11 »
No Harri. gardioloki joka pani eläkkeelle 6v sitten lupas 2v ja olen ollut 2kkk syömättä sydänlääkkeitä kun muu lläkitys rauhoittaa ja pitää pulssin alhaalla, apteekissa sanoivat et menee punaselle mun lääkkeet ja nyt ei mene ja kunto fysikaallisessa hoidossa on tuonut voimia takaisin. Sinun tilanteesi pahempi ja toivon voimaa jaksaa, mulla erittäin harvinainen hermosto sairaus ja joudun syömään ihan huumeita mutta olen niitä vähentänyt niin että lääkäritkin on huolissaan. Selvitään tästä ja näyteään mailmalle ettei Pojanmaalta miehiä oteta pois. Aikanaan ku sota alkas niin pojalaisia piti sitoa puuhun ettei ne vaan mene tappamaan ryssiä.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Poissa Klaus Berg

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Kuu on 51. osavaltio
    • Profiili
    • Blogi
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 12. 03. 2012 20:08 »
Enpä usko tähän. Sillä siellä on uusien moottorimallien valmistus aloitettu Onkilahden rannassa ja Vaskiluodossa testataan kaikenlaisia uusia ihmemasiinoita lisää. Joten olen aika huoleton Wärtsilän tilanteesta Vaasassa.

Kiinasta tulevat kolmen - neljän vuoden sisällä poistumaan. Juuri tänään viimeksi oli dokumenttia televisiossa että eurooppalaiset on palaamassa tuotantonsa kanssa takaisin. Syy on se surkea laatu mitä kinuskit tekee. Ja jos on jotain tietoa Wärtsilästä niin se on se heidän silmäteränsä että laatu pitää olla parasta maailmassa.

Kalliita oppimatkoja vain nuo seikkailut on.

Poissa Henry Eklund

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
« Vastaus #3 : 16. 03. 2012 23:11 »
Klaus, on hienoa että joku hokaa mutta toiset poskkuttaa vaikka takuut kusee. Ihan sama Ikean kanssa eli kestää vuoden tai jopa kaksi ja alustalähtien oli halvan näkööinen.

Poissa Henry Eklund

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
« Vastaus #4 : 17. 03. 2012 13:01 »
Kinuskille ei saa antaa viilaa kun tulos on sama kuin moottorisahamurhaajalle annettu iso rälläkkä, asia tullut ilma aseiden kohdalla eteen ja monen monta osaa on pitänyt itse valmistaa uudestaan ja piippu vaihtaa. Onneksi saan käyttää serkun konepajaa ja vaikka omaan koneistajan kykyjä niin varsinkin jyrsinkoneessa kysyn neuvoa ja pelit saatu ihan kelvolliseen kuntoon. Koreassa näyttää olevan laatuvaatimukset ihan eri tasolla.