Kirjoittaja Aihe: Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme  (Luettu 20337 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Vastaus #140 : 22. 10. 2011 20:08 »
Mitä lomaan tulee, niin Rabbin kannattaisi ensisijaisesti keskittyä omiin lomiinsa. Eivätkö perussuomalaiset ole vielä tällaista ymmärtäneet? Itse en ole loman tarpeessa, päinvastoin, olen enemmän huolissani meidän ykstotisten väsymyksestä.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Poissa Kari Lajunen

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Sukupuoli: Mies
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • Profiili
    • Oivakaihdin Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #141 : 22. 10. 2011 20:08 »
http://www.pohjalainen.fi/uutiset/maakunta/vuoden-pakolaisnaista-huolettaa-kasvava-rasismi-1.1085609
Lainaus
Vuoden pakolaisnaista huolettaa kasvava rasismi
22.10.2011 17:32 Kommentit0

Vuoden pakolaisnaiseksi keväällä valittu Saido Mohamed on huolestunut uudenlaisen rasismin noususta Suomessa. Somaliasta Suomeen teini-ikäisenä paennut Mohamed nimittää muuttuneita asenteita pehmeäksi rasismiksi. Käänne tapahtui hänen mukaansa eduskuntavaalitaiston aikaan.

-Julkiseen keskusteluun ovat tulleet muun muassa termit maahanmuuttokriittisyys ja vihapuhe. Maahanmuuttajien kritisoiminen on yhtäkkiä jotenkin hyväksyttävämpää, vaikka puheet ovat rasistisia. Tällainen asenne on erittäin huolestuttava.

Mohamed osallistui lauantaina Vaasassa järjestettyyn Maailman Päivä- tapahtumaan. Hän patisti varsinkin maahanmuuttajanuoria ja -naisia mukaan vapaaehtoistyöhön.

Jotenkin tuntuu, ettei vuoden pakolaisnainen ole tilanteen tasalla.  Hän pitää pahana Maahanmuuttokriittisyydestä, että siinä kritisoitaisiin maahanmuuttajia.  Kysehän on maahanmuuttopolitiikan kritisoinnista ja sitä harjoittavat myös antirasistit  maahanmuuttajien eduksi.  Hän on kääntänyt asian päälaelleen.

Nythän hän käsittää sanan "maahanmuuttokriittinen" huolestuttavana.  Asian tekee kummalliseksi se, että maahanmuuttokriittinen kritisoi maahanmuuton huonoja puolia maahanmuuttajien eduksi.

« Viimeksi muokattu: 22. 10. 2011 20:08 kirjoittanut Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #142 : 22. 10. 2011 20:08 »
http://www.pohjalainen.fi/uutiset/maakunta/vuoden-pakolaisnaista-huolettaa-kasvava-rasismi-1.1085609
Lainaus
Vuoden pakolaisnaista huolettaa kasvava rasismi
22.10.2011 17:32 Kommentit0

Vuoden pakolaisnaiseksi keväällä valittu Saido Mohamed on huolestunut uudenlaisen rasismin noususta Suomessa. Somaliasta Suomeen teini-ikäisenä paennut Mohamed nimittää muuttuneita asenteita pehmeäksi rasismiksi. Käänne tapahtui hänen mukaansa eduskuntavaalitaiston aikaan.

-Julkiseen keskusteluun ovat tulleet muun muassa termit maahanmuuttokriittisyys ja vihapuhe. Maahanmuuttajien kritisoiminen on yhtäkkiä jotenkin hyväksyttävämpää, vaikka puheet ovat rasistisia. Tällainen asenne on erittäin huolestuttava.

Mohamed osallistui lauantaina Vaasassa järjestettyyn Maailman Päivä- tapahtumaan. Hän patisti varsinkin maahanmuuttajanuoria ja -naisia mukaan vapaaehtoistyöhön.

Jotenkin tuntuu, ettei vuoden pakolaisnainen ole tilanteen tasalla.  Hän pitää pahana Maahanmuuttokriittisyydestä, että siinä kritisoitaisiin maahanmuuttajia.  Kysehän on maahanmuuttopolitiikan kritisoinnista ja juuri antirasistit sitä harjoittavat maahanmuuttajien eduksi.  Hänän on kääntänyt asian päälaelleen.

Minä taas ymmärsin hänet toisin:

Lainaus
Maahanmuuttajien kritisoiminen on yhtäkkiä jotenkin hyväksyttävämpää, vaikka puheet ovat rasistisia.

Tässä hän tarkoittaa mielestäni juuri sitä mitä hän kirjoittaa.

Minusta olisi outoa, ellei pakolaistaustan omaava nainen olisi itse tilanteen tasalla. Asia on pikemminkin päinvastoin, Kari ei voi olla koskaan samalla tavalla tilanteen tasalla, kun pakolainen itse.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Poissa Kari Lajunen

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Oivakaihdin Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #143 : 22. 10. 2011 21:09 »
Mutta Maahanmuuttokriittisyys ei tarkoita kriittisyyttä maahanmuuttajia kohtaan vaan maahanmuuttopolitiikkaa kohtaan.  Nyt hän näkee sen kriittisyytenä maahanmuuttajia kohtaan ja sehän on epäillysti rasismia.  Hän ei edes huomaa, että se kritisoi maahanmuuttopolitiikkaa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #144 : 22. 10. 2011 21:09 »
Itse asiassa Saido Mohamed sanoo kyllä suoraan asioita, jotka on todettu tässä meidänkin keskustelussa monta kertaa. Tässä yksi leike siitä, mitä hän sanoo:

Piilorasistit ovat avanneet suunsa Suomessa ja julkinen rasismi on lisääntynyt. Näin uskoo vuoden pakolaisnainen Saido Mohamed. - On todella hämmentävää miten yhteiskunnan monikulttuurisuus on edistynyt, mutta toisaalta rasismi on lisääntynyt. Asenteet ovat tällä hetkellä todella vaikeita, Mohamed toteaa.
Mohamed uskoo, että rasismin nousuun ovat vaikuttaneet perussuomalaiset asenteet ja median kirjoitukset.
- Ne jotka ovat olleet piilorasisteja kokevat, että on sallittua sanoa mitä haluaa. Mediassa puolestaan on kirjoitettu rankkoja asioita ja kritisoitu maahanmuutossa myös uskonnon asioita.
Rasismille nollatoleranssi
Mohamed toivoo, että kaikki tekisivät töitä rasismin kitkemiseksi.
- Toivon, että Suomessa puhuttaisiin, että rasismille on nollatoleranssi. Vihamielisiä ei tarvitse hyväksyä missään mielessä. Työn voi aloittaa vaikka maahanmuuttotaustaisen naapurin kanssa. Jos jollakin on jotain ennakkoluuloja, niin kannattaa tutustua ihmisiin. Kyllä ne ennakkoluulot varmasti muuttuvat.
Ylpeyttä suomalaisuudesta
Suomalainen Saido Mohamed muutti Suomeen vuonna 1992 Somaliasta. Hän oli tuolloin teinityttö, joka lähti pakoon sisällissotaa. Nyt parisenkymmentä vuotta myöhemmin hän on kouluttautunut ja osaa suomea.
- Aina pitäisi muistaa, että tässä maassa asiat ovat hyvin ja on hyvä, että maahanmuuttajat saavat olla osana yhteiskuntaa. Jokaisen maahanmuuttajan pitää olla ylpeä myös suomalaisuudesta. Olen ylpeä, että olen sopeutunut ja se on osa minun elämääni ja sen rikkautta.

Tästä tulee mieleeni myös eräs toinen nuori nainen (ei maahanmuuttaja), joka kirjoitti kirjan. Hän sai virikkeen seuratessaan musliminaisia heidän kotimaassaan, taisi olla Saudi-Arabiassa. Hän oli otettu itsevarmoista naisista, jotka eivät oikeastaan eronneet länsimaisista naisista muuten, kuin pukeutumisellaan. Ei merkkiäkään painostetuista ja syrjityistä naisista.  
Kotiin palattuaan hän teki testin. Hän hankki itselleen niqabin ja lähti ihmisten pariin. Hän oli yllättynyt joidenkin ihmisten reaktioista. Häntä tuijotettiin, vihamielisesti ja jotkut jopa kommentoivat vähemmän ystävällisesti. Ensimmäisen kerran elämässään HÄN tunsi itsensä syrjityksi ja syleksityksi ja näin omiensa taholta.  

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #145 : 22. 10. 2011 21:09 »
Mutta Maahanmuuttokriittisyys ei tarkoita kriittisyyttä maahanmuuttajia kohtaan vaan maahanmuuttopolitiikkaa kohtaan.  Nyt hän näkee sen kriittisyytenä maahanmuuttajia kohtaan ja sehän on epäillysti rasismia.  Hän ei edes huomaa, että se kritisoi maahanmuuttopolitiikkaa.

Uskon, että hänellä on termit hallussa paremmin kuin meillä.
Hän ymmärtää takuulla mikä on ero kritiikiissä maahanmuuttajiin tai maahanmuuttopolitiikkaan.
Meilläkin on täällä monta, jotka eivät näe eroa pakolaisuuden ja työvoiman siirtolaisuuden välillä.

Ja toistan, itse tänne tuomassasi esimerkissä hän sanoo selvästi:

Lainaus
Maahanmuuttajien kritisoiminen on yhtäkkiä jotenkin hyväksyttävämpää, vaikka puheet ovat rasistisia.

Se että hän puhuu MYÖS maahanmuuttokriittisyydestä on taas toinen juttu, mutta ei ehkä aina niin helppo erottaa termeistä... Mutta elä huoli Kari, et sinä ole ainoa jolla on vaikeuksia käsitellä näitä termejä samaan aikaan. Täytyy myös ottaa huomioon artikkelin kirjoittaja, jonka tehtävä on myös esitellä asia mahdollisimman selvästi lukijoille.... Ei sekään ole aina ihan helppoa.

Poissa Juha Tuomikoski

• Omalla nimellä
  • Kokelas
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #146 : 23. 10. 2011 23:11 »
Olen ollut pitkään poissa vaasalaisia.infosta, ja huomasin vasta nyt tuttavani Niiskutin esillelaittaman Roy Beck -pätkän. Se ottaa kantaa USAn maahanmuuttopolitiikkaan, joka on hyvin erilaista kuin suomalainen, ja jota en rupea tässä kommentoimaan.

Roy Beck on aivan oikeassa siinä, että maahanmuuttopolitiikalla ei suuresti vähennetä maailman köyhyyttä. (Tosin vaikutus köyhyyteen on suurempi kuin Beck esittää : kun rikkaaseen maahan otetaan yksi maahanmuuttaja, hän saattaa elättää aika monia sukulaisiaan niillä raha-avustuksilla, joita hän lähettää lähtömaahansa.)

Suomen maahanmuuttopolitiikan motiivina ei ole maailman köyhyyden vähentäminen. Esimerkiksi Balkanin romanit, jotka ovat hakeneet turvapaikkaa vedoten äärimmäiseen köyhyyteensä, käännytettiin tietääkseni 100%:isesti takaisin. He eivät valehdelleet puhuessaan köyhyydestään, mutta köyhyys ei ole oleskeluluvan myöntämisen peruste Suomessa.Oleskeluluvan perusteita ovat esimerkiksi avioliitto Suomessa asuvan kanssa, työvoiman tarve suomalaisella työmaalla, opiskelu Suomessa tai pakolaisuus.

Pakolaisuus tarkoittaa, että ihmistä vainotaan kotimaassaan. Hän ei siis voi jäädä kotimaahansa rikastuttamaan sitä työllään, kuten Beck esittää. Vaino tarkoittaa esimerkiksi tappamisen, raiskaamisen, kidutuksen ja perusteettoman vankeuden uhkaa. Oma ajatukseni on, että moraalinen velvollisuutemme on ottaa näin vakavasti uhattuja ihmisiä turvaan Suomeen. Samalla tavoin moraalinen velvollisuuteni on auttaa kadulla makaavaa pahoinpitelyn uhria. Jos kävelen hänen ohitseen pysähtymättä auttamaan, olen sydämetön egoisti.

Maailman pakolaisten määrä on miljoonissa, joten kaikkia emme voi auttaa. Joitakin kuitenkin voimme. En minäkään mieti siinä kadulla, että miksi minä tuota tyyppiä auttaisin - maailmassahan on varmaan tuhansia ihmisiä, jotka makaavat juuri tällä hetkellä kadulla henkitoreissaan. Se, että en voi auttaa heitä kaikkia, ei ole peruste olla auttamatta joitakin heistä.

Poissa Kari Lajunen

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Oivakaihdin Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #147 : 24. 10. 2011 08:08 »

Se että hän puhuu MYÖS maahanmuuttokriittisyydestä on taas toinen juttu, mutta ei ehkä aina niin helppo erottaa termeistä... Mutta elä huoli Kari, et sinä ole ainoa jolla on vaikeuksia käsitellä näitä termejä samaan aikaan. Täytyy myös ottaa huomioon artikkelin kirjoittaja, jonka tehtävä on myös esitellä asia mahdollisimman selvästi lukijoille.... Ei sekään ole aina ihan helppoa.

Voit olla kaikessa aivan oikeassa mutta rinnastamalla maahanmuuttokriittisyyden kiittisyydeksi maahanmuuttajia kohtaan, hän käännyttää samalla maahanmuuttopolitiikan kritisoijat, eli maahnmuuttopolitiikkaan parannusta haluavat, itseään vastaan.  Se on kuin purisi ruokkivaa kättä ja se ei koskaan ole järkevää.  Hänhän on epäillysti itsekin maahanmuuttokriittinen siten kuin itse maahanmuuttokriittisyyden ymmärrän.

Maahanmuuttokriittisyys on eri asia kuin maahanmuuttajavastaisuus.

Kritiikkiä esitetään jostakin asiasta silloin, kun kritisoija on jotain mieltä jonkin asian laadusta ja haluaa tuoda näkemyksensä esiin. Kritiikkiin kuuluu perustelu. Monikulttuuri- tai maahanmuuttokriittisyys kritisoi monikulttuurisuutta tai suunnitelmaa ja sen toteutustapaa tai seurauksia niiden ominaisuuksien vuoksi.

Jos seuraa jääkiekko-ottelua ja on Sportin puolella mutta kritisoi ankarasti Sportin  valmennusjohdon pelistrategiaa, ei se tarkoita sitä että on Sporttia vastaan.

Jääkiekkovalmennuskriittinen ei ole jääkiekkoilijoita vastaan.
Pikipruukin kritisointi ei tarkoita, että on Pikipruukkia vastaan.
Lumenaurauksesta kritisointi ei tarkoita, että on lumenauraajia vastaan.
Maanhanmuuttokriittisyys ei tarkoita, että on maahanmuuttajia vastaan.

Vaikkakin vuoden pakolaisella on enemmän kokemusta pakolaisuudesta kuin minulla niin minulla on kuitenkin enemmän elämänkokemuksia siitä mitä milloinkin on tapahtunut kun jotain on tehnyt.  Näen että kyseinen vuoden pakolainen onnistuu (luultavasti vahingossa) käännyttämään maahanmuuttokriittiset maahanmuuttajia vastaan.  Se ei minkään kaavan mukaan ole järkevää.

Olen itse maahanmuuttokriittinen koska haluan maahanmuuttajille paremmat olosuhteet.  Nykyinen järjestelmä jättää monia oman onnensa nojaan ja näyttäisi kannustavan rikollisuuteen sillä rikostilastot kohoavat samassa suhteessa maahanmuuton kanssa vaikka niiden pitäisi laskea.

Nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa kuvaa mielestäni hyvin  termi, "Ojasta allikkoon."

Ketään ei saisi vetäistä ojasta allikkoon.

Jos joku näkee tässä näkemyseroa Juha Tuomikosken tekstiin, hän on väärässä.  Kannatan   Juha Tuomikosken näkemyksiä.  Kritisoin sitä, että vedämme "ojasta allikkoon."
« Viimeksi muokattu: 24. 10. 2011 09:09 kirjoittanut Kari Lajunen »

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #148 : 24. 10. 2011 10:10 »
Miksi viittaat rinnastamiseen? Se jos olet saanut sen käsityksen ei tarkoita välttämättä että hän tekee sen.
Kari, jos on itse pakolainen, elää ja työskentelee pakolaisten parissa, niin silloin pystyy kyllä erottamaan kritiikin maahanmuuttajia kohtaan ja maahanmuuttopolitiikkaa kohtaan toisistaan.

Poissa Kari Lajunen

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Oivakaihdin Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #149 : 24. 10. 2011 12:12 »
Miksi viittaat rinnastamiseen? Se jos olet saanut sen käsityksen ei tarkoita välttämättä että hän tekee sen.

Koska hän tekee sen ja tuo sen enismmäisen kerran kansan huulille. 

Maahanmuuttokriittisyys tuotiin kansan huulille jotta se olisi erossa rasismista tai maahanmuutajakriittisyydestä.  Nyt hän rinnasti sen tosta noin vain.  Se on väärin.

Poissa belurisk

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #150 : 24. 10. 2011 12:12 »
Maahanmuuttajista syntyy maahanmuutto. :)

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #151 : 24. 10. 2011 13:01 »
Miten niin rinnastaa?  En ymmärrä. Minusta hän puhuu asioista niiden oikeilla nimillä. Sinä haluat taas nähdä ne rinnastaen.

Poissa Harri Niskanen

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
« Vastaus #152 : 24. 10. 2011 13:01 »
Minä en ole täällä nähnyt yhtään maahanmuuttopoliittista kannanottoa. Valtaosa mielipiteistä ja kritiikistä on kohdistunut maahanmuuttajia vastaan.

Poissa Kari Lajunen

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Oivakaihdin Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #153 : 24. 10. 2011 13:01 »
Okei minä luovutan.  Kai minä sitten olen rasisti kun olen maahanmuuttokriittinen ja haluan maahanmuuttajille parempia etuja.

Tosin en halua olla rasisti mutta minulle ei anneta muuta mahdollisuutta.

Jokin on pielessä.

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #154 : 24. 10. 2011 14:02 »
Okei minä luovutan.  Kai minä sitten olen rasisti kun olen maahanmuuttokriittinen ja haluan maahanmuuttajille parempia etuja.

Tosin en halua olla rasisti mutta minulle ei anneta muuta mahdollisuutta.

Jokin on pielessä.

Niin on. Kritisoit itse Saido Mohamedia rinnastamisesta, mutta saat itse mahtumaan yhteen lauseeseen Rasismin, Maahanmuuttokriittisyyden ja Maahahanmuuttajien olot.

Joko ymmärrät miksi olen sitä mieltä, ettet oikein erota perunoita lantuista?

Poissa Kari Lajunen

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Oivakaihdin Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #155 : 24. 10. 2011 14:02 »

Eniten mietityttää, että kuinka kerron sen ystävilleni joista pääosa on ulkomaalaisia.  Olen ollut heille rehellinen ja pitäähän tämäkin tietysti kertoa sillä kukaan heistä ei ole sitä huomannut.  En itsekään sillä olen aina vihannut rasismia. 

Leikki sikseen.  Matse hei.  Olet ihan pihalla ajatuksen logiikasta.  Et näytä tajuavan sanaakaan.

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #156 : 24. 10. 2011 15:03 »

Leikki sikseen.  Matse hei.  Olet ihan pihalla ajatuksen logiikasta.  Et näytä tajuavan sanaakaan.

Myönnän, etten ole aina mukana ajatuksen logiikassa. Siksi pitää olla rohkea ja uskaltaa kysyä.
Tällä kertaa minusta tosin tuntuu siltä, että olen pihalla sinun logiikastasi. Ja palstan historiaa muistellessani en tunne itseäni kovin yksinäiseksi tässä...

Poissa PiisKa

• Kansalaisaktiivi
    • Profiili
« Vastaus #157 : 24. 10. 2011 18:06 »

Eniten mietityttää, että kuinka kerron sen ystävilleni joista pääosa on ulkomaalaisia.  Olen ollut heille rehellinen ja pitäähän tämäkin tietysti kertoa sillä kukaan heistä ei ole sitä huomannut.  En itsekään sillä olen aina vihannut rasismia. 

Kari ,  mä ainakin ymmärrän mitä tarkoitat....ainahan täällä muutama vääntää kaiken..........mutta tämä on Narsisteille tyypillistä !!!

Poissa Professional

• Veteraanivaikuttaja
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • Profiili
« Vastaus #158 : 26. 10. 2011 11:11 »

Laihia osoittaa aitoa kansalaisrohkeutta, ilmoittaessaan kieltävät perusteensa
ns. kiintiöpakolaisten ja vastaavien maahamme integroitavien muukalaisten
sijoituspyyntöön

Peruste on realismia

Käytännössä, kun heidän sijoittamisensa syö omien kuntalaisten resursseja
aina toimeentulon harkinnanvara mukaanlukien

Yksi pointti kuitenkin mikä kiinnostaa on se fakta, miksi esim.  Laihian kunta
      muiden vaasan ympäryskuntien ohella, ei selvitä todellisia perusteitaan
      työttömäin kunnasta vuokra asuntoa anovain hylkäysperusteisiin
      muutoin kuin "ei ole" kirjaimin

Totuushan lienee, että kyseiset loiskunnat eivät halua osallistua yhteiskuntavastuuseen
muutoin kuin omaa hyötyään varjellen, kuin entinen kommari konsanaan

Mottohan kun oli ja on edelleen:

Mikä on muiden: Tasataan
                    Ja
                    Mikä on omaa: Siitä pidetään kiinni

Poissa herkkoo

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #159 : 26. 10. 2011 14:02 »

.

Eikös Vaasa laske nämä valtion 3300 työntekijääkin omaan työpaikka -"omavaraisuuteensa"

Vaikka tekevät koko pohjanmaalle töitä, eivät vain Vaasalle

.

Poissa jali

• Aktiivi vaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #160 : 26. 10. 2011 15:03 »
Eihän vaasalle tee töitä kuin kaupungin työntekijät.
Mustasaaressa ainakin on pitänyt laittaa palkkatodistuskin mukaan ja tulot piti olla hyvät jos meinaa vuokra-asunnon saada kunnalta.

Poissa tavallinentaavi

• Kokelas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #161 : 04. 04. 2012 10:10 »
En tunne ensimmäistäkään ulkomaalaista henkilökohtaisesti.  Mutta haluan tietää, mitä he ajattelevat.  Olen monta kertaa pohtinut, mitä tekisin jos olisin ihminen, joka joutuu väärän ihonvärin, uskonnon, poliittisten mielipiteiden, sukupuolisen suuntautumisen tai väärään sukuun kuulumisen vuoksi pakenemaan henkeni kaupalla johonkin minulle vieraaseen maahan.

Ensimmäiseksi varmasti haluaisin oppia kielen ja saada työtä, jotta voisi korvata sen että ko. maa on pelastanut henkiriepuni. Seuraavaksi kieltä opittuani haluaisin tietää millaisia lauluja uudessa kotimaassani lauletaan ja millaisia kirjoja he lukevat ja mitkä ovat heille kansallisesi pyhiä asioita, että en tekisi mokia.

Pyrkisin myös ystävystymään ko. maan asukkaioden kanssa, että pääsisin tutustumaan heidän arkeensa ja juhliinsa.  Eikö tämä kaikki on luonnollista?

Haluan siis tietää, että eivätkö täältä turvapaikan saaneet ajattele juuri näin?  Haluan myös tietää, että keskustelevatko Suomen viranomaiset näistä asioista pakolaisten ja turvapaikanhakijoiden kanssa?

Jos näin ei ole, niin mitkä seikat estävät heitä omaksumasta kuvaamani yksinkertaisen ja heille edullisen koodin? 

Ovatko maahanmuuttoviranomaiset, joidenkin etnisten ja kulttuuristen koodien vanaeja, niin että yksinkertainen ja  luonnollinen vaatimus ei pääse toteutumaan?

Poissa Kari Lajunen

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Oivakaihdin Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #162 : 04. 04. 2012 11:11 »

Ensimmäiseksi varmasti haluaisin oppia kielen ja saada työtä, jotta voisi korvata sen että ko. maa on pelastanut henkiriepuni. Seuraavaksi kieltä opittuani haluaisin tietää millaisia lauluja uudessa kotimaassani lauletaan ja millaisia kirjoja he lukevat ja mitkä ovat heille kansallisesi pyhiä asioita, että en tekisi mokia.  

Jestas millainen sielunveli.  En löydä mitään missä olisin kanssasi eri mieltä.   Ainoa ero on, että
tunnen noin 200 ulkomaalaista.  Nyt ystävystyn pakistanilaisen kanssa vaikka olen erikoistunut
Kiinaan.  

Kun suomalainen menee Kiinaan hän toteaa, että se on sosialistinen järjestelmä ja varmasti huono.
Kun kiinalainen tulee Suomeen niin hän toteaa, että se on kapitalistinen järjestelmä ja etsii siitä
hyviä puolia eikä totea sitä huonoksi vaikkei se päästä naisia helpommalla ja ruumiillista työtä
tekeviä naisia eläkkeelle 55-vuotiaana.  Siis Kiinassa kovaa työtä tekevät naiset pääsevät eläkkeelle
jo 55-vuotiaana.  Miesten pitää puurtaa pitempään.

Vaikka kommunikoin kiinalaisten kanssa joka päivä en vielä ole kuullut mitään huonoa.  He
jäisivät mielummin tänne koska täällä yhtä työpaikkaa kohden on vain sata hakijaa.  Kiinassa
on tuhat tai kymmenentuhatta joten täällä mahdollisuudet olisivat paremmat.  He myös saavat
jäädä Suomeen jos saavat vakituisen työpaikan.  Olen tuntenut kiinalaisia 8 vuotta mutta
yksikään heistä ei ole jäänyt Suomeen.

Ensimmäinen tuntemani kiinalainen on opettajana Wuhanissa, naimisissa ja odottaa vauvaa. 
Toki sain kutsun häihin.  Yksi on kiinan pankissa.  Suurin osa on levittäytynyt ympäri eu-
rooppaa jatko-opintoihin.

Katselin henkirikos ja väkivaltarikostilastoja ja sen suhteen voi todeta, että on ulkomaalaisia ja
ulkomaalaisia.  Sudanilainen on yliedustettuna 86,4 kertaisesti keskiarvoon nähden.  Suomalainen
on hieman aliedustettuna ja oli noin 0,79 kertainen.  Mutta ruotsalainen ja kiinalainen puuttuivat
koko listalta.  Joten älkää parjatko ruotsalaisia.  Tilastollisesti he ovat kunnon väkeä.  Siis meitä
parempia.  Listalle pääsi jo yhdellä raiskauksella mutta sillä ei voi tehdä vertauksia yli-tai aliedustuksista.
Laskennallisesti suomalaismiehet ovat aliedustetuimpia mutta tilasto on ollut helppo tehdä niin
monen osalta.

Tässä tämä rikoslista http://www.izrailit.net/raiskaus_2005-2009.html

Tämä yliedustus on laskettu raiskauksista.  Eli sudanilainen on tosi aktiivinen sillä hän raiskaa
noin 90 naista siinä missä suomalainen yhden.  Ruotsalainen niin vähän ettei sitä voi laskea.

Mutta ei siinä vielä kaikki sillä aktiivisimpia "hännänheiluttajia" näkysivät olevan Egyptiläismiehet
sillä he raiskaavat 123,6 kertaa siinä missä suomalainen ei vielä laskennallisesti pääse yhteen.

Tässä tilastokeskuksen rangaistussivu http://pxweb2.stat.fi/Database/StatFin/oik/syyttr/syyttr_fi.asp
« Viimeksi muokattu: 04. 04. 2012 11:11 kirjoittanut Kari Lajunen »

Poissa Sundin Ukko

• Vakituinen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #163 : 04. 04. 2012 18:06 »
Piruperiköön tämä meni poliisiketjuun, vaikka tämä kuuluu täänne. Enka osaa muttaa:

Sorry pojat, mutta tämä raiskausuutisilla meuhkaaminen ei tunnu aidolta, vaan kovin tarkoitushakuiselta. Tietysti raiskaus on rikos, josta pitää rangaista mutta näissä jutuissa pelataan kovasti mielikuvilla: isokokoinen ja isokullinen neekeri raiskaamassa suomalaista eloveenaa.

Nämä jutut ovat noudattaneet jo vuosia samaa formaattia.  Mitään uutta ne eivät ole tuoneet. Jos halutaan puhua pakolaisten ja turvapaikanhakijoiden tekemistä rikoksista, niin näkökulmaa pitäisi kovasti laajentaa.

Poissa toisen luokan kansalainen

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #164 : 04. 04. 2012 18:06 »
Sorry pojat, mutta tämä raiskausuutisilla meuhkaaminen ei tunnu aidolta, vaan kovin tarkoitushakuiselta.

Raiskaus on ikivanha sodankäynnin väline. Miehittäjän sotilajoukot ovat raiskanneet vallatun maan naiset, kun hävinnen puolen miehet ovat pötkineet karkuun. Siksi se synnyttää niin voimakkaan reaktion miehen mielessä. Siis miehen. Sundin ukko ei ilmeisesti ole mies nimimerkistään huolimatta.

Poissa Risto Helin

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Olen Suomalainen
    • Sähköposti
« Vastaus #165 : 04. 04. 2012 18:06 »
Mielikuvilla leikkiminen kuuluu kyllä hyysärien kikkailuun, vuosikaudet hoettiin virheellistä mantraa kuinka Suomalaiset miehet pelkäävät mamujen maahantuloa sen vuoksi , että vievät meiltä naiset. No nyt tämäkin söpertely on osoittautunut osittain todeksi, naisia toki viedään mutta väkisin ja väkivalloin. Näkökulman laajentamiseen riittää nykyään päivän sanomalehtien vilkaisu, nehän suorastaan pursuavat ulkomaalaisten tekemiä rikoksia ja rikosten laatu ja voimakkuus on sitä luokkaa ettei poliisikaan pysty kuin silmät pyöreinä seuraamaan ja voivottelemaan.
veritas odium parit.

Poissa Kari Lajunen

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Oivakaihdin Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #166 : 04. 04. 2012 18:06 »

Nämä jutut ovat noudattaneet jo vuosia samaa formaattia.  Mitään uutta ne eivät ole tuoneet. Jos halutaan puhua pakolaisten ja turvapaikanhakijoiden tekemistä rikoksista, niin näkökulmaa pitäisi kovasti laajentaa.

Sanoma oli, että on "ulkomaalaisia" ja on "ulkomaalaisia" mutta heillä on eroa kuin yöllä ja päivällä.
Tilastolla se oli hyvä osoittaa.  Joillekin on se ja sama kunhan on ulkomaalainen mutta tämän
tilaston valossa se ei ole niin.

Poissa Sundin Ukko

• Vakituinen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #167 : 04. 04. 2012 18:06 »
Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen mukaan joka neljäs raiskauksesta epäilty on ulkomaalainen. Vuonna  2010 ulkomaalaisten osuus raiskauksista oli 45,3 prosenttia.

Sukupuolisen käyttäytymisen säännöt tulisi tehdä selviksi meille vieraan kulttuurin miehille. Nämä miehet ja pojat jäävät  usein sivuun kotouttamisessa kun pääpaino kohdistuu naisiin.

Suomalaisten tyttöjen käytös on usein heidän kulttuuristaan katsottuna erilaista,  vaikka se on täällä normaalia, eikä tarkoita sen enempää.

Raiskauksiin on tietysti puututtava rankalla kädellä, koska ne herättävät paljon keskustelua ja määrittelevät maahanmuuttajien aseman yhteiskunnassa ja myös tässä foorumissa.

Poissa Kari Lajunen

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Oivakaihdin Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #168 : 12. 04. 2012 13:01 »
Maahanmuuttopolitiikkaa kannattaa katsoa monelta kantilta.  Kun emme myy sitä niin silloin voidaan
tuoda myös haittapuolet esille.  Tuotetta myydessä niitä ei ole katsottu järkeviksi ottaa edes
puheeksi mutta en ole nyt myymässä mitään.

Pohjalaisessa oli 4.4.2012 oli artikkeli Monikulttuuristamisen varjot
Jonka on kirjoittanut Ari Laakso Kokkolasta

Kirjoittajan mielestä monikultturellisuus johtaa ongelmiin.  Itse olen eri mieltä sillä monikultturellisuus
voisi olla rikkaus niin kultturellisesti kuin tekniikan edistymisen tietämykseltäkin kunhan maahanmuutto-
on hallittua.  Nyt se ei ole ja ongelmilta ei silloin voida välttyä.

Vesi on elämän perusainetta.  Sitä tarvitaan.  Mutta jos aikoo kaataa litran pulloon kaksi litraa
vettä niin siitä saa silti vain litran hyödyn.  Toinen litra tulee yli ja valuu hallitsemattomasti
lattialle.  Sieltä se valuu eristeisiin ja alakertaan.  Kun sitä valuttaa tarpeeksi kauan, se lahottaa
koko talon.  Siltikin saa vain yhden litran hyödyn kerrallaan.

Talo kestää oman sukupolven mutta jälkipolvet eivät katso sitä hyvällä vaan ihmettelevät
etteikö edellinen sukupolvi ajatellut mitään?

Lainaus
Farzad Moghaddam pour vaati maanantain 26.3. Pohjalaisessa loppua sokealle rasismille.

Hän kertoo, että monet suomalaiset eivät oikein pystyneet sulattamaan maahanmuuttajien saapumista tähän maahan. Ei edes sen parinkymmenen vuoden aikana, jolloin maatamme on järjestelmällisesti monikulttuuristettu.

Esitänkin hänelle ja monelle muulle monikulturismia kannattavalle vastakysymyksen. Miksi kaikkialla missä monikulturismia on harrastettu pidempään ja enemmän kuin Suomessa, myös sen vastustaminen on kiivaampaa?

Voisiko monikulttuuristaminen tuoda jotakin sellaista, joka panee ihmiset sitä vastustamaan, vai vastustavatko ihmiset sitä kaikkialla ihan ilkeyttään ja rasistisuuttaan?

Äskettäin julkaistiin Oikeuspoliittisen tutkimuskeskuksen selvitys, joka kertoi, että Suomessa joka kolmas raiskausrikos on maahanmuuttajan tekemä. Kun käsitellään sen rikoksen törkeää tekomuotoa, niin osuus on 41 prosenttia! Tämä sama ongelma on nähtävissä ympäri Länsi-Eurooppaa.

Maassamme siis noin 4 prosentin väestönosa on tuollaisella määrällä yliedustettuna.

Ongelmaa on pyritty selittämään selvitettyjen juttujen pienellä kokonaismäärällä tai ilmoituskynnyksen mataluudella, jos tekijäksi epäillään ulkomaalaista. Ne selitykset ovat vähintäänkin epämääräisiä.

Yhtä hyvin ilmoituskynnys voi olla korkeampi. Selittelyn alle unohtuu sekin, että luvusta puuttuvat ne, joille Suomen kansalaisuus on erehdytty antamaan. Jos ulkomaalaistausta otetaan tarkastelun alle, lukemat synkkenevät entisestään.

Monikulturismi on tuonut sitä harjoittaneisiin länsimaihin anarkiassa eläviä ghettoja, jonne pelastusviranomaisetkaan eivät uskalla mennä ilman vankkaa poliisin suojelua. Esimerkkeinä tästä läheltä Malmön Rosengård tai Tukholman Rinkeby. Jotta edes jotenkin näillä alueilla järjestys säilyy, se sitoo valtavat määrät poliisin resursseja, joka tietenkin on pois muusta turvallisuudesta ja se näkyy ruotsalaisessa yhteiskunnassa, jossa lisäksi esimerkiksi Balkanin alueelta tulleet, erittäin kovaotteiset rikollisjengit rellestävät. Monikulttuurisen yhteiskunnan mukanaan tuoma ongelma sekin.

Kotouttamismäärärahojen lisäämisellä ei ongelmaa ratkaista eikä kaavoituspolitiikalla.

Maahanmuuttajien asuttaminen on sosiaalista asuttamista, eli se pyritään tekemään kustannustehokkaasti eli suomeksi sanottuna halvimmalla tavalla. Sen seuraus on väistämättä maahanmuuttajien keskittyminen tietyille alueille.

Maahanmuuton volyymi on siis keskeinen tekijä ongelman syntymisessä.

Ainoastaan nykyistä tiukemmalla ulkomaalaispolitiikalla sekä toistuviin ja vakaviin rikoksiin syyllistyneiden nopeilla karkotuksilla ja rajavalvonnan palauttamisella voidaan estää moinen kehitys maassamme ja siten turvataan myös niiden ulkomaalaistenkin elämä täällä, jotka haluavat olla paitsi yhteistä kakkua jakamassa, niin myös sitä rakentamassa.

Kun Farzad Moghaddam pour kirjoituksessaan lopuksi kysyy, muuttuisiko maamme paratiisiksi, jos kaikki ulkomaalaistaustaiset Suomesta poistettaisiin. Paratiisia ei saataisi, mutta kuten esimerkit ja tilastot meiltä ja maailmalta osoittavat, niin oleellisesti nykyistä tiukemmalla maahanmuuttopolitiikalla se muuttuisi selkeästi turvallisemmaksi. Suomalaisten juopottelusta aiheutuvat ongelmat, joihin Farzad Moghaddam pour viittaa, meidän pitää ratkaista ihan itse.

Ari Laakso

Kokkola

Hakusana Maahanmuuttopolitiikkamme
« Viimeksi muokattu: 12. 04. 2012 13:01 kirjoittanut Kari Lajunen »

vanki

• Vieras
« Vastaus #169 : 12. 04. 2012 14:02 »
Teeriniemelle isoon pikipruukkiasuntoon ilmestyi viime kesänä ison asunnon oveen pari ulkomaalaisnimeä ja seuraavana yönä tuotiin isolla porukalla ja äänellä keittiönpöytä ja pari tuolia. Sen jälkeen asunnossa ei ole kertaakaan käyty, paitsi ovella postia hakemassa tiistaisin klo. 15.30, jokainen kai osaa arvata mihin ja miksi tätä asuntoa pidetään tällaisena. Kelasta kerrottiin kun tästä poliisin kehoituksesta ilmoitin että asunnossa asuu nouri nainen ja vauva. Se oli heidän tietonsa, sähköä ei kuitenkaan asunnossa ole käytetty. RIIPII!!, että kukkarostamme katoaa kolikoita.

Poissa toisen luokan kansalainen

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #170 : 12. 04. 2012 16:04 »
Teeriniemelle isoon pikipruukkiasuntoon ilmestyi viime kesänä ison asunnon oveen pari ulkomaalaisnimeä ja seuraavana yönä tuotiin isolla porukalla ja äänellä keittiönpöytä ja pari tuolia.

Miksiköhän pöytä ja tuolit kannettiin asuntoon, ellei kukaan asu siellä?

Muutenhan tuo on hyvä bisnes Vaasan kaupungille. Sen omistama kiinteistöyhtiö saa vuokratulot. Eli Vaasalle ihan sama missä mamu asuu, kunhan hänestä tulee rahat valtiolta eri momentilla. Toisaalta Jutan oli pakko korottaa ALVia (vaikka oli vannonut ettei korota), niin että valtiolla on rahaa lähettää Vaasan kaupungille ja Kelalle. Ei tosin tuo ALVin korottaminenkaan riitä, kun Jutta meinaa ottaa valtiolle lisää velkaa 25 000 miljoonaa vuosina 2012-2016. Siis 10 000 euroa per työssä käyvä kansalainen. Vielä enemmän jos lasketaan vain ne, jotka tuottavat oikeasti jotain lisäarvoa.

Poissa Risto Helin

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Olen Suomalainen
    • Sähköposti
« Vastaus #171 : 12. 04. 2012 18:06 »
Tämä ilmiö ei ole mikään uusi , meillä Vaasassa se on vielä ollut hieman jemmassa mutta suuremmissa kaupungeissa tästä ollaan oltu tietoisia jo pitkään. On aivan päivänselvää , että kun meille tulee mamuja sellaisista maista joissa moniavioisuus on voimissaan niin tätyyhän kaikille vaimoille löytyä kutupaikka, vaikkakin nämäkin verhoillaan hauskasti ja söperrellään perheenyhdistämisistä.
veritas odium parit.

Poissa Kari Lajunen

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Oivakaihdin Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #172 : 13. 04. 2012 06:06 »
Kun maahanmuuttopolitiikkamme ottaa mamuja yli tarpeen niin tällaisia viestejä saa viikoittain
lukea täysin pätevät ja ammattitaitoiset suomalaiset.

Lainaus
Kiitos työhakemuksestasi!
Hakijoita oli todella paljon, eikä valinta tällä kertaa osunut Sinun
kohdallesi.

Otetaan lisää mamuja jotta työvoimapula hellittäisi.

Osa mamuista työllistyy ja se on hyvä asia mutta se ei ole hyvä, että se tapahtuu kantaväestön
kustannuksella.  Tällaisia viestejä saavat ammattitaitoiset nuoremme lukea viikottain.  Tämän
viestin poimin tämän aamun facebookista.

Kiitos ylitsevuotavan  maahanmuuttopolitiikkamme, saamme lukea tällaisia viestejä.

Kun otettaisiin vähemmän mamuja niin heille riittäisi tilaa ja meille riittäisi enemmän töitä.

Vastaavasti nykyisellä maahanmuuttopolitiikalla saamme lukea tilastokeskuksen karmeata tilastoa.
http://www.izrailit.net/raiskaus_2005-2009.html sillä ilman nykyisenlaista ylitsevuotavaa maahan-
muuttopolitiikkaa tämä lista olisi määrien suhteen pienempi mutta uskon, että seura tekee
kaltaisekseen  ja myös yliedustukset vähenisivät.

Moni ajattelematon rasismikortin heiluttaja näkee tekstissäni rasismia.  Olen kuitenkin jyrkkä
antirasisti ja haluan ulkomaalaisille siedettävät oltavat.  Se tapahtuu vain siten, että heille annetaan
tilaa ja tilaa annetaan vain vähentämällä maahanmuuttoa.

Järjestän ulkomaalaisille lähes viikottain erilaista ohjelmaa ja olen saanut jonkun foorumikirjoittajankin
siihen  mukaan.  Tänä sunnuntaina Henry Eklund vie kiinalaisen ryhmäni katsomaan hevosia ja
ratsastamaan.  Eikä vaadi siitä mitään.

Teot ulkomaalaisten kanssa ratkaisevat kuka on todellinen  rasisti.  Suunpieksejiä aina löytyy
mutta kun on tekojen aika niin ne äänekkäimmät rasisminvastaisuuden  suunpieksejät ovat hiljaa
kuin hiiret.

Tästä on hyvä esimerkki kun täällä edes jotain rasisminvastaista järjestetään niin siellä ei ollut
yhtään tunnettua suunpieksejää.

http://www.youtube.com/watch?v=5IXd7yaswZM
Videotiimimme oli mukana rasisminvastaisessa kynttiläkulkueessa ja toki me
silloin myös kuvasimme sen.

Kulkueesta loistivat poissaolollaan suurimmat rasismikortin heiluttajat joten se olikin
vain sanahelinää.  Oikeasti he eivät näytä haluavan minkäänlaisia parannuksia ulkomalaisille
sillä vain teot ratkaisevat.  Eivät sanat.

Kun kerroin, ettei siellä ollut nähtävästi rasismikortin heiluttelijoita, sain ahdistelevia kyselyjä
jossa intettiin päivästä toiseen, että "näitkö, ettei **** ollut."  Se muodostui jo niin
ahdistavaksi, että olin lähellä tehdä poliisi-ilmoituksen mutta koetin vielä yhtä konstia ja vastasin
"En tiedä näinkö vai enkö nähnyt"  ja jostain syystä tähän ahdistelu loppui.

Eli näin saattavat toimia muutkin antirasistit jotka suureen ääneen tuomitsevat toisia rasisteiksi
mutta itse syyllistyvät siihen ja jopa ahdisteluun.
« Viimeksi muokattu: 13. 04. 2012 07:07 kirjoittanut Kari Lajunen »

Poissa Henry Eklund

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
« Vastaus #173 : 13. 04. 2012 17:05 »
No Kari lisätään hieman eli ratsastuksen päälle on pienet ampumaharjoittelut kun kotimaassaan saavat ampua vain Spedepyssyillä ja sittem sillanpäälle juomaan jotain ja poikkeamme meidän kautta että saan GoogleEart ohjelmaan asuinpaikan jotta jonain päivänä kun olen tosi kipeä käyn virtuaalisesti kylässä. Nehän oli erittäin kiinnostuneita noista emännän posliini esineistä niin näkevät nekin, emäntä taitaa olla töissä mutta vartiopäälikkö on paikalla. Se self cleaner ja tiedät kertoa että on kiinnostunut mutta käsiä ei kannata nostaa koska sitä ylemmäksi hyppää. Tottakai tytöille pitää näyttää Vaasaa eripuolilta ja toivon kuten viimeksi sanoivat että muistavat tämän päivän ja siihen kuuluu kaksi hevosta ja kaksi tai kolme koiraa ja kissoista ei tiedä, pieni ratsastuslenkki ja tiedä mitä tässä vielä kerkee kehittämään. Hymypalkka on euroissa mittaamaton.

Edit1:Ostin tehokkaampia korvasuojia niin ehkä rauhantekijällä ammunta ei tarvi käsiä vielä korvien päälle.
« Viimeksi muokattu: 13. 04. 2012 17:05 kirjoittanut Henry Eklund »
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Poissa Kari Lajunen

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Oivakaihdin Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #174 : 14. 04. 2012 07:07 »
Lainaus
Yle Pohjanmaa: Sotaa käyvään Afganistaniin ei haluta palata

Vaasan torilla järjestettiin tänään aamupäivällä mielenosoitus. Parikymmentä turvapaikanhakijaa Afganistanista esitti vastalauseensa Suomen viranomaisille käännytyspäätöksien hoidosta.

Turvapaikanhakijat vastustavat palautusta kotimaahansa, sillä he eivät usko olevansa siellä turvassa ja että maassa vallitsee edelleenkin sotatila. Afganistanilainen Habib Habibulah sanoo, että mielenosoitus on järjestetty etenkin lasten turvallisuuden vuoksi.

- Olemme täällä etenkin lastemme vuoksi. Ja kaikkien meidän vuoksi. Meillä kaikilla on vaikeuksia kotimaassamme. Emme ole tulleet tänne Suomeen huvin vuoksi, vaan kaikilla meillä on ongelmia Afganistanissa. Haluaisimme asua lämpimässä kotimaassamme, jos siellä olisi rauha. Mutta siellä on sota. Me jouduimme jättämään siellä kaiken, täällä on rauha ja vapaus. Mutta täällä sanotaan, että pitää palata. Se on meille todella kovaa, sanoo Habib Habibulah.

Minkä maan kanssa Afganistan käy sotaa?

Eikös NATO ole siellä "turvana."

Maahanmuuttopolitiikassa olisi syytä ottaa huomioon ja tiedottaa Suomen tilanteesta jo lähtömaahan.
Nämä pakolaiset ovat tulleet monen maan läpi tullakseen suomeen ja sitten täällä osoittavat
mieltä etteivät saaneet jäädä.  Heillä on ollut kuljettavana moni maa ennen Suomea mutta he
eivät ole jääneet sinne vaikka olisi ehkä ollut mahdollista.  

Se, että he päätyvät tänne, minne he eivät voi päätyä on virhe jossain tiedonannossa.  On väärin
että heille on valehdeltu.  Näin oletan sillä muuten he eivät kolkuttelisi ovia mitkä ovat vain
todellisille pakolaisille.  Meillä on jo aivan liikaa pakolaisie.  Eikö mikään järjestelmä tiedota sitä?
Ai niin mutta meillähän tiedotetaan, että maamme tarvitsee ulkomaalaisia tulevaa työvoimapulaa
varten.  Ei ihme, että heidät ajetaan tällaiseen tilanteeseen.  Se on niin väärin heitä kohtaan.

Mutta miksi ihmeessä he eivät ole menneet Venäjälle tai maihin minkä läpi ovat onnistuneet
kulkemaan?  Miten heillä on ollut varaa tulla näin kauas.