Kirjoittaja Aihe: Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme  (Luettu 21058 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Vastaus #105 : 29. 09. 2011 17:05 »
Vakavat ihmisoikeusloukkaukset jatkuvat Kiinassa, huolimatta niistä sitoumuksista joita Kiina antoi edellisessä EU-Kiina –huippukokouksessa Itävallan puheenjohtajakaudella, sanoo ihmisoikeusjärjestö Amnesty International.

Lajuselle luettavaa

Lisää:

Kiinan pakolaispolitiikka on joskus myös päinvastaista. Maasta nimittäin ei lähdetä aina sillä tavoin, kuin mihin Lajunen on tottunut, elikkä varakkaiden pikkutyttöjen vanhempien tuen kera. Kiinasta myös paetaan.

Esim. Cuenming Fun anoi poliittista turvapaikkaa Ruotsista. Hän työskenteli pitkään lääkärinä Pohjois-Kiinassa. Hänen työhönsä kuului myös elimien haku teloitetuilta vangeilta. Vangit teloitettiin ampumalla päähän ja elimet piti irroittaa ruumiista sydämen vielä lyödessä. Cuenming ei  kestänyt tätä enää, vaan anoi siirtoa mutta joutui painostuksen uhriksi ja onnistui lopulta pakenemaan maasta Human Rights Organisaation avustuksella.

Cuenming on vain yksi esimerkki, mutta se tavallinen ja hyvä esimerkki painostuksesta, jota Kiinan viranomaiset harjoittavat. Joten kysymys ei ole todellakaan mistään yksittäistapauksesta.

Pohjois-Koreasta on paennut paljon ihmisiä Kiinaan. Kiina palauttaa heidät, vaikka kaikki tietävät, että heidät teloitetaan usein. Kiina ei toimi tässä asiassa siten, kuin muut sivistyneet maat kun on ihmisoikeuksista kysymys. Tässä asiassa Kiinalla on vielä pitkä matka sivilisaatioon.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

rasvattu ajatus

• Vieras
« Vastaus #106 : 29. 09. 2011 18:06 »
Pakolainen ja maahanmuuttaja on kaksi ihan eri asiaa.

Onhan ne eri käsitteitä, mutta kyllä pakolaiset ovat olennainen osa maahanmuuttajia.
Jopa niin olennainen, että kun puhutaan lyhenteellä mamu, luultavasti suurin osa ihmisistä ajattelee puhuttavan pakolaisista.

Musta (hekoheko siis minusta)pakolainen tarkottaa ihmistä, joka tulee ihan minne vain pakoon jotain ja lähtee takasin, kun tilanne on rauhottunut. mamu taas on maahan vakkaristi muuttanut, tietsä. Siks mä en hiffaa, et kaikki maahan muuttaneet tai jopa täällä syntyneet yleensä värilliset ulkomaataustaiset nauttivat jonkinlaista "pakolaisen statusta", jolloin heidän arvostelu on kiellettyä rasistileiman pelossa. Tällöin esim Helsingissä syntynyt nuori somalimies, joka raiskaa ja ryöstää on julkisen arvostelun ulkopuolella, vain siitä syystä että hänen geeniperimänsä on afrikan sarvesta. Sairasta.

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #107 : 29. 09. 2011 19:07 »
Kuka on kieltänyt sinua arvostelemasta?

Minkämaalainen on Helsingissä syntynyt ja koko elämänsä siellä asunut mies?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Poissa manteiro

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #108 : 19. 10. 2011 12:12 »
Meikän suhtautuminen maahanmuuttajiin on melkoisen neutraali - olosuhteisiin katsoen.

Nyt kyllä nousi niskakarvat pystyyn, kun uutisen mukaan Kauhajoella ollaan hajottamassa vietnamilaisperhe! Ahkeriksi ja tunnollisiksi tunnettuja vietnamilaisia ollaan savustamassa suomenkielisestä Suomesta lähes keinotekoisilta tuntuvilla byrokraattisilla syillä.
Kuten tiedämme, Vietnamiin tehtiin työvoiman värväysmatkoja halvan työvoiman hankkimiseksi. Voi anna mun kaikki kestää! 

Samaan aikaan erityisesti Vaasan väkilukua kasvatetaan juipeilla, joilla ei ole aikomuskaan integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan.

Vietnamilaisesta näkökulmasta katsoen Rkp on hoitanut ja hoitaa hyvin alueilleen tulevat "pakolaiset" ynnä muut ulkomaalaiset, joista erään maakunnan rkp-kansanedustajan sanoin ollaan kasvattamassa uusia "suomenruotsalaisia".   

Poissa Henry Eklund

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Sukupuoli: Mies
    • Profiili
« Vastaus #109 : 19. 10. 2011 16:04 »
Kyseiset vietnamilaiset eivät käsittääkseni edes hakeneet mitään avustuksia vaan elää kituuttivat tyytyväisini niillä pienillä tuloilla jaa ajattelivat että tulevaisuus tuo ehkä lisää töitä ja tuloja. Somali makaa sohvalla katsoen 50 tuumasta TV:tä ja soitelee kotomaahansa meidän laskuun ja sanoo tulkaa tänne niin hän kertoo kuinka sahaa saa sossusta ja ilmaisen asunnon. Ero on suuri ja pidän suurena virheenä karkoittamista, jopa häpeän nyt olla Suomalainen.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Paikalla Kari Lajunen

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • Profiili
    • Oivakaihdin Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #110 : 19. 10. 2011 17:05 »
Kuka on kieltänyt sinua arvostelemasta?

Minkämaalainen on Helsingissä syntynyt ja koko elämänsä siellä asunut mies?

Mikähän tälläkin kysymyksellä on ajatus mutta se ehkä selkenee kun vastaan.  Hän saattaa olla suomalainen mahdollisesti ulkomaalaistaustainen 18-vuotias nuorimies.  Hän saattaa myös olla Somalialainen tai Etiopialainen tai Kanadalainen.  Riippuu pitkälti huoltajan toimista tai hänen omista sillä hän 18-vuotiaaksi tultuaan voi anoa sukutaustansa kansalaisuutta.  Mutta jos hänet on jätetty oman onnensa nojaan niin hän lienee Suomen kansalainen.   
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #111 : 20. 10. 2011 08:08 »
Siirtolaisuuden myyttejä pitää murtaa

Maailmassa on nyt lukumääräisesti enemmän siirtolaisia kuin koskaan, mutta prosentuaalisesti heitä on saman verran kuin toisen maailmansodan jälkeen - noin 3 prosenttia maailman väestöstä.

Erityisesti talouskriisin jälkeen keskustelu maahanmuutosta on kuitenkin muuttunut kielteisemmäksi ja suunnan kääntämiseksi tieto on tärkeää, todettiin viimeviikkoisessa seminaarissa.

"On tarpeen tarkastella tosiasioita ja pysäyttää myytit", sanoi YK:n yleiskokouksen puheenjohtaja Nassir Abdulaziz Al-Nasser.

Helsingissä järjestetyssä seminaarissa pohdittiin siirtolaisuudesta käytävää julkista keskustelua ja viestintää. Puhujat olivat yhtä mieltä siitä, että ennen kaikkea tarvitaan oikeaa informaatiota: maahanmuuton myytit pitää kaataa.

Näitä tuli esiin monia. Valtaosa siirtolaisista ei liiku rajojen yli kohti länttä, kuten monet täällä kuvittelevat, vaan hyvin pieniä matkoja ja useimmat maidensa sisällä. Kasvava osa maahanmuutosta tapahtuu etelästä etelään, ei etelästä pohjoiseen.

Tavallinen maahanmuuttaja unohtuu
Suhteellisuudentajun säilyttämiseksi myös vertailu on tarpeen. IOM:n pääjohtaja William Lacy Swing huomautti, että Kiinassa on noin 210 miljoonaa sisäistä siirtolaista. Suurin piirtein saman verran kuin maailmassa on kansainvälisiä siirtolaisia. Al-Nasser huomautti, että esimerkiksi arabivaltioissa ja Persianlahdella noin puolet työikäisestä väestöstä on maahanmuuttajia.

Tiedon keskeisyydestä kertoi IOM:n pääjohtajan eritysneuvonantajan Gervais Appaven esiintuoma kyselytutkimus, jonka mukaan vastaajat pitivät maansa maahanmuuttajien määrää liian suurena paljon todennäköisemmin, jos heille ei ennen vastaamista annettu tietoa todellisista luvuista.

Julkisuudessa keskitytään usein dramaattisimpiin tilanteisiin ja laittomuuteen, sen sijaan, että muistettaisiin tavallisten siirtolaisten tärkeä osa työvoimana ja kotiin jääneiden läheistensä tukijoina. "Ylivoimaisen enemmistön ylivoimaisen positiivinen panos jää valtaosin huomaamatta", muistutti Swing.

"Puhumme globalisaatiosta pääoman, tavaroiden ja palveluiden vapaana liikkuvuutena. Mutta on vielä neljäs asia: ihmisten vapaa liikkuvuus. Ihmisten, jotka saavat nuo muut asiat tapahtumaan", hän huomautti.

Yllä oleva löytyy Täältä

rasvattu ajatus

• Vieras
« Vastaus #112 : 20. 10. 2011 17:05 »
maahanmuuton myytit pitää kaataa.

Julkisuudessa keskitytään usein dramaattisimpiin tilanteisiin ja laittomuuteen, sen sijaan, että muistettaisiin tavallisten siirtolaisten tärkeä osa työvoimana ja kotiin jääneiden läheistensä tukijoina. "Ylivoimaisen enemmistön ylivoimaisen positiivinen panos jää valtaosin huomaamatta", muistutti Swing.

matse sä pyhität mamut vaik niistä ei ois kuin haittaa suomelle. Toisaalla suksiketjussa sä oot tätä mieltä:

Lainaus
Silloin hän leikkii jonkun toisen hiekkalaatikolla ja silloin se tapahtuu sen hiekkalaatikon omistajan ehdoilla. Ja näin vaikka omistajan ehdot, säännöt ja toimenpiteet olisivat epäoikeudenmukaisia.

sun uskottavuus on nyt viimestään loppu. Provo.

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #113 : 20. 10. 2011 18:06 »
Rasvis, olin ilmaisevani aika selvästi, ettei yllä oleva ole minun kirjoitukseni. Ei ole tosin mikään yllätys, että se meni juuri sinulta ohi.

rasvattu ajatus

• Vieras
« Vastaus #114 : 20. 10. 2011 18:06 »
Rasvis, olin ilmaisevani aika selvästi, ettei yllä oleva ole minun kirjoitukseni. Ei ole tosin mikään yllätys, että se meni juuri sinulta ohi.

ai säkö et itse oo tota mieltä? miks sä sit sen tänne pastasit? niinku edellä totesin, uskottavuus soikee 0. vaihda vaik taas nikkiä tästä sä et enää nouse, polvet ei kanna.

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #115 : 20. 10. 2011 18:06 »

ai säkö et itse oo tota mieltä? miks sä sit sen tänne pastasit? niinku edellä totesin, uskottavuus soikee 0. vaihda vaik taas nikkiä tästä sä et enää nouse, polvet ei kanna.

Mitä mieltä? Voitko vähän tarkentaa?

Poissa Roy Rabb

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Music Mega
« Vastaus #116 : 21. 10. 2011 12:12 »
Ottakaa nyt järki käteen, toivoo Mauri Haukkala päivän Pohjalaisessa, kauhistellessaan sadistiseksi käntynyttä maahanmuuttopolitiikkaa. Niin, tähän asti Ruotsi on tässä sadismin ja järjettömyyden lajissa meidät voittanut, mutta nyt pieni Suomi saavuttaa.

Aiheesta on lehdessä toinenkin kirjoitus, joka on syytä ikuistaa tälle palstalle. Otsikko kuuluu: Maahanmuuttovirasto hajottaa perheen.
Kauhajoella asuva Nguyenin perhe elää epävarmuudessa (Pohjalainen 17.10.). Perheen äiti ja tytär ovat saamassa maahanmuuttoviraston päätöksellä lähtöpassit Suomesta, koska perheen isä ei tienaa tarpeeksi.
Isän ansaitsema 1 400 €:n nettotulo kuukaudessa ei ole maahanmuuttoviraston ja sosiaali- ja terveysministeriön määrittelemän toimeentulorajan (n. 2000 €/kk) mukaan riittävä kolmihenkisen perheen elättämiseksi. Sillä, että perhe on ansainnut lisätuloja marjanpoiminnalla tai että se saa vuokratuloja Hanoissa olevasta asunnostaan, ei ole vaikutusta.
Tämä esimerkki kuvaa räikeimmillään palikka-ajattelua, joka on vallalla suomalaisessa byrokratiassa - ei siis mitään logiikkaa. Tätä se teettää, kun ei hahmoteta kokonaisuutta.
Suomessa elää jo 150000 lasta perheissä, joiden tulot jäävät alle EU:n määrittelemän köyhyysrajan (n. 1 000 €/kk brutto). Suomessa on lähes 100000 pitkäaikaistyötöntä, jotka saavat muutaman satasen kuukaudessa. Suomessa on muualta tulleita pakolaisia, joilla ei vuosienkaan oleskelun jälkeen ole töitä eikä ansiotuloja.
Suomen rakennustyömaat ovat pullollaan harmaata työvoimaa tai työvoimaa, jonka palkat ja verot maksetaan EU:n halpamaihin. Harmaassa taloudessa menetettävistä veroeuroista on puhuttu vuosikausia, mutta näkyvää tulosta ei synny.
Nyt on sitten tikun nokkaan nostettu vietnamilainen perhe, jonka Kauhajoen isokenkäiset ovat käyneet Vietnamista asti houkuttelemassa paikkaamaan täkäläistä työvoimapulaa. Ja maahanmuuttovirasto näyttää, että sekin saa jotain aikaan! Se aikoo hajottaa perheen, joka on tullut Suomeen tekemään uutta tulevaisuutta - ei elämään sosiaaliturvan varassa. Sillä ei ole merkitystä, että vaimolle on luvattu työpaikka - työlupaa ei heru. Isän työpanos kelpaa, mutta äiti ja tytär karkotetaan maasta.
Missä nyt ovat puheet perheiden yhdistämisestä, vai koskeeko se vain pakolaisia? Mitä meillä todellisuudessa tarkoitetaan, kun puhutaan työperäisestä maahanmuutosta? Sitäkö, että ahkerat, mutta pienituloiset älkööt vaivautuko?
Anneli Manninen
kaupunginvaltuutettu (ps.) Seinäjoki

Poissa Henry Eklund

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
« Vastaus #117 : 21. 10. 2011 13:01 »
Eikö perheen äidille oltu tarjottu työpaikkaa mutta hän ei saa työlupaa, nyt on varmasti kyse taas työpaikasta jonka palkka niin pieni ettei kukaan Suomalainen ota sitä vastaan työn laadun ja varsinki palkan takia ku soffalle maksetaan paremmin mutta tälle äidille työ kelpaisi. Voi hitto mimmosessa yhteiskunnassa me eletään, jos tämä häätö toteutuu niin mun oikeustaju estää mm. kalakortin ostamisen vaikka jatkan kalastamista, käyn veneellä kaverin mökillä saunassa enkä laske montako olutta join koska kiinni ne ei mua saa matkalla ja soitan emännälle et laittaa kossupullon pöydälle auki kun joudun juomaan sen huikalla ennenku poliisit on rannassa ja mitatkoon sitten mitä haluavat. Mulla on niin kivinen ranta että eivät tule kuin melomalla ja tunnen karikot yms. että niillä on tosi jännä takaa ajo edessä. Kusen vielä niiden veneeseen.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

rasvattu ajatus

• Vieras
« Vastaus #118 : 21. 10. 2011 14:02 »

pelle :)

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #119 : 21. 10. 2011 14:02 »

Täälllä on - joskus - poistettu asiattomia viestejä. Mielenkiintoista katsoa, mikä on näin asiasisältöisen viestin kohtalo.

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #120 : 22. 10. 2011 10:10 »

Täälllä on - joskus - poistettu asiattomia viestejä. Mielenkiintoista katsoa, mikä on näin asiasisältöisen viestin kohtalo.

Jaha. Tulkitsen moderoinnin hiljaisuuden siten, tällainen keskustelutaso on täällä ok. Toivottavasti kukaan ei moiti minua jos sopeudun siihen itskekin.

Poissa vaasalainen

• Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • Muista käydä Chatissa
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #121 : 22. 10. 2011 10:10 »
Juuri nyt sivusto kärsii moderaattoreiden puutteesta.  Yksin en jaksa jokaista viestiä valvoa.  Niitä on tähän mennessä (juurinyt) 54 736 ja ne kasvavat muutamalla kymmaenllä vuorokaudessa ympäri vuorokauden.
Tämä sivusto täytti 8 vuotta 1. helmikuuta 2013.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #122 : 22. 10. 2011 12:12 »
Juuri nyt sivusto kärsii moderaattoreiden puutteesta.  Yksin en jaksa jokaista viestiä valvoa.  Niitä on tähän mennessä (juurinyt) 54 736 ja ne kasvavat muutamalla kymmaenllä vuorokaudessa ympäri vuorokauden.

Okei. Moderoimattomalla sivulla saa siis nyt kirjoittaa vapauksin, joita ei ole ennen ollut.

Rasvis, anna palaa vaan.

P.S. Viestejä tulee keskimäärin sellaiset 18 vuorokaudessa ja nekin vain muutamaan hassuun ketjuun. Ihmettelen kyllä ellet ennätä noin pienessä liikenteessä mukaan Parkkari.
Tämän päälle sitten vielä viestien selvästi laskussa oleva trendi.
« Viimeksi muokattu: 22. 10. 2011 13:01 kirjoittanut Matseman »

rasvattu ajatus

• Vieras
« Vastaus #123 : 22. 10. 2011 13:01 »
Juuri nyt sivusto kärsii moderaattoreiden puutteesta.  Yksin en jaksa jokaista viestiä valvoa.  Niitä on tähän mennessä (juurinyt) 54 736 ja ne kasvavat muutamalla kymmaenllä vuorokaudessa ympäri vuorokauden.

Okei. Moderoimattomalla sivulla saa siis nyt kirjoittaa vapauksin, joita ei ole ennen ollut.

Rasvis, anna palaa vaan.

P.S. Viestejä tulee keskimäärin sellaiset 18 vuorokaudessa ja nekin vain muutamaan hassuun ketjuun. Ihmettelen kyllä ellet ennätä noin pienessä liikenteessä mukaan Parkkari.
Tämän päälle sitten vielä viestien selvästi laskussa oleva trendi.

hei et sä viitsis olla häiriköimättä tapsan hiekkalaatikolla. Itse sä itsestäs pellen teet en minä.

Poissa Roy Rabb

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Music Mega
« Vastaus #124 : 22. 10. 2011 13:01 »

Pieni loma saattaisi nyt tehdä Matselle oikein hyvää.

Poissa jali

• Aktiivi vaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #125 : 22. 10. 2011 14:02 »
Katso "rasvis"peiliin jos haluat pellen nähdä.
Olet kirjoittajana toiselta planeetalta "matseen" verrattuna etkä tuo paljoa sisältöä tänne foorumille.

Poissa vaasalainen

• Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • Muista käydä Chatissa
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #126 : 22. 10. 2011 15:03 »
Mitä jos mentäisiin kaikki hetkeksi huilaamaan?
Ylläpito
Tämä sivusto täytti 8 vuotta 1. helmikuuta 2013.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #127 : 22. 10. 2011 17:05 »
Kyllä se ainakin minulle sopii. Jää eklullekin vähän aikaa miettiä mitä oikeastaan kirjoitti.

rasvattu ajatus

• Vieras
« Vastaus #128 : 22. 10. 2011 18:06 »
Kyllä se ainakin minulle sopii.

Hienoo, mieti syntejäs. Surkeeta kun jengi ei osaa kunnioittaa tämmöstä mahollisuutta skriivata ajatuksiaan. Tulee tommosii ylilyöntei ja hommasta menee maku. Matse kelaa vähän ja tuu sit takas kun oot löytänyt itses.

Poissa Jorma Kivimäki

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #129 : 22. 10. 2011 18:06 »
Hienoo, mieti syntejäs. Surkeeta kun jengi ei osaa kunnioittaa tämmöstä mahollisuutta skriivata ajatuksiaan. Tulee tommosii ylilyöntei ja hommasta menee maku. Matse kelaa vähän ja tuu sit takas kun oot löytänyt itses.

Jaa- kukahan täällä yleensä syyllistyy ylilyönteihin ellei rasvattu ajatus. Esimerkkiä ei tarvitse kovin kaukaa hakea.

Nimimerkki jali oikeastaan kertoo tuossa viestissä 125 kaiken olennaisen.

rasvattu ajatus

• Vieras
« Vastaus #130 : 22. 10. 2011 18:06 »
Jaa jortsu löysi itsensä. Kohta joku asiantuntija varmaan antaa mielipiteensä. huh huh.

Poissa Jorma Kivimäki

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #131 : 22. 10. 2011 18:06 »
Ei tässä mitään löytämistä tarvittu, olen aina pitänyt sinua lähinnä suunsoittajana. Et yleensä edes halua asiallista keskustelua. Kaiken huipuksi sinulla on otsaa moittia muita ja valittaa ”kun ei ole mahdollisuutta skriivata ajatuksiaan”. Yrittäisit joskus edes.

Maitä tulee muiden nimimerkkien odotteluun, minäkin odottelen Rabbin lisäksi ainakin Helinin ja Herkkoon tukea sinulle. huh huh.

rasvattu ajatus

• Vieras
« Vastaus #132 : 22. 10. 2011 18:06 »
Ei tässä mitään löytämistä tarvittu, olen aina pitänyt sinua lähinnä suunsoittajana. Et yleensä edes halua asiallista keskustelua. Kaiken huipuksi sinulla on otsaa moittia muita ja valittaa ”kun ei ole mahdollisuutta skriivata ajatuksiaan”. Yrittäisit joskus edes.

Maitä tulee muiden nimimerkkien odotteluun, minäkin odottelen Rabbin lisäksi ainakin Helinin ja Herkkoon tukea sinulle. huh huh.

Eiks jortsu  sua oo ennenkin varotettu nimimerkien arvuuttelusta? Eiks mee perille? mä oon mä ja muut on muita. mihin tää palsta on menossa kun päällä on tämmonen painostava fiilis? Aika surkeeta. Kurjaa ylläpidollekin kun ei pysytä ketjun aiheessa.

Poissa Jorma Kivimäki

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #133 : 22. 10. 2011 19:07 »

Eiks jortsu  sua oo ennenkin varotettu nimimerkien arvuuttelusta? Eiks mee perille? mä oon mä ja muut on muita. mihin tää palsta on menossa kun päällä on tämmonen painostava fiilis? Aika surkeeta. Kurjaa ylläpidollekin kun ei pysytä ketjun aiheessa.

Onko sinulla vaikeuksia luetun ymmärtämisessä. En ole arvuutellut sinun olevan kumpikaan edellä esittämäni (Helim, Herkkoo) henkilö. Olette taatusti eri henkilöitä, sen sijaan hengenheimolaisia sinulle he kyllä ovat.

Sen sijaan sinä arvuuttelit tuossa pari viikkoa sitten, että olisin nimimerkin Asiantuntija takana. Siihen ei edes ylläpito puuttunut. Nyt esitit kirjoitukseni jälkeen jälleen odottavasi Asiantuntijan kommenttia. Arvuuttelua jälleen ?

Mitä tulee painostavaan fiilikseen, olet yksi pahimpia tunnelman myrkyttäjiä täällä ainaisine pilkkailuinesi. Aika tragikoomista, kun yrität mennen tullen nuolla ylläpitoa.

Poissa Risto Helin

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Olen Suomalainen
    • Sähköposti
« Vastaus #134 : 22. 10. 2011 19:07 »
Kyllähän nuo Jorma herran kirjoittelut oli aika lähellä arvuuttelua, minkähän takia  tässä nyt kenenkään tukea tarvittaisiin jakaa . Totuus nyt kumminkin nyt on niin , että tukea tarvitsisivat nyt nämä jolla polvet ei oikein kanna ja tuntuupa siellä olevan jo pientä vapinaakin havaittavissa. Ei ole kyllä mielestäni oikein ylläpitoa kohtaan käydä edes tämänlaatuisia keskusteluja, varsinkin kun otsikko on väärä.
veritas odium parit.

Poissa Jorma Kivimäki

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #135 : 22. 10. 2011 19:07 »
No tulihan se Helinin tuki sieltä, kun syyllistää minua nimimerkin arvuuttelusta vaikka hyvin tietää ettei näin ollut. Mielenkiintoista, että Helinkin tulee kommentoimaan otsikon vierestä ja muistaa ajattella samalla ylläpidon parasta.

Ihan ot:na vähän.

Tiedätkö rasvis, että juuri ruo sun stadin slangin yrittäminen ja sen vääntäminen pahasti väärin, eli kuten nuoriso sitä vääntää - saa minut ja monen muun voimaan pahoin. Kun ei osaa, niin sen lukeminen on ällöttävää.  Olisko liikaa pyydetty jos kirjoittaisit kohtuullisen normaalia Vaasalaista, eli melko puhdasta Suomen kieltä. Slangi on melko vaikeeta, jos sitä ei osaa niin se näyttää todella typerältä, kuten sinun tapauksessa voi huomata.

Muistaakseni ensimmäiset viestisi oli Suomenkieleltään paljon parempia ja tätän jonkin verran mukavampia lukea. Asialtaan niissä ei kyllä ollut järkeä silloinkaan. En jaksa niitä nyt selata, mutta muistaisin jotenkin näin.

EDIT: kävin tosiaan selaamassa sun vanhempia viestejä ja todellakin muistin ihan oikein - kirjoitit aluksi kymmeniä viestejä ihan siedettävällä tekstillä. Enempää en jaksanut katsoa.

Jorma "Jortsu" löydä jo itses.

Yllä olevassa viestissä Rasvattu ajatus selvästi arvuutteli minun olevan nimimerkki Asiantuntija. Alla olevassa se näyttäisi toistuvan, koska muotoilu on niin kovin samanlainen.

Jaa jortsu löysi itsensä. Kohta joku asiantuntija varmaan antaa mielipiteensä. huh huh.

Rasvattu ajatus voisi myös siirtyä vaatimaansa asiallisuuteen vaikkapa lopettamalla nimittelyn. Erityisesti jos se yhdistetään alla olevaan.

"Voi hyvä ihme tuota meidän Jortsua.
Miksi sen faija ei käyttänyt kortsua?"

Poissa Roy Rabb

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Music Mega
« Vastaus #136 : 22. 10. 2011 19:07 »
Jorma herra on kieltämättä nyt hiukan kireä, tarvinnee ennemmin lomaa kuin tukea. Miten olisi Uusi Seelanti tai joku vielä kauempana oleva taivaankappale. Hermot varmaan lepäisivät, palaisi uutena ihmisenä.

Ota matkaseuraksi Matse ja Asiantuntija, hekin tarvitsevat lomaa.

Poissa Risto Helin

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Olen Suomalainen
    • Sähköposti
« Vastaus #137 : 22. 10. 2011 19:07 »
Tulin vastaaamaan otsikon vierestä koska sinä suorastaan sitä kerjäsit , ja aina on tuleen vastatattava   tulella. Tämän otsikon alla en enää vastaa Jorma herran söpertelyihin tämän asian tiimoilta.
veritas odium parit.

Poissa Reino Kolmonen

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Kansalle voimaa työväenliikkeestä
    • Profiili
    • reino kolmonen
    • Sähköposti
« Vastaus #138 : 22. 10. 2011 19:07 »
Mitä jos mentäisiin kaikki hetkeksi huilaamaan?
Ylläpito

Olen täysin samaa mieltä. Todella sivistymätöntä keskustelua. Kaikki me ihmiset ollaan tällä planeetalla tavallaan maahanmuuttajia aikamme ja sitten katoamme.

Poissa Jorma Kivimäki

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #139 : 22. 10. 2011 19:07 »
Jorma herra on kieltämättä nyt hiukan kireä, tarvinnee ennemmin lomaa kuin tukea. Miten olisi Uusi Seelanti tai joku vielä kauempana oleva taivaankappale. Hermot varmaan lepäisivät, palaisi uutena ihmisenä.

Ota matkaseuraksi Matse ja Asiantuntija, hekin tarvitsevat lomaa.

Minä olen aika paksunahkainen. En oikeastaan vähääkään piittaa persujen typeristä kehotuksista.

Te ilmeisesti haluaisitte mesoa täällä pelkästään keskenänne. No kohtuullisen hyvin olette jo onnistuneetkin karkottamaan muut täältä.

Luultavasti ainoastaan ylläpito mahdollisella toiminnallaan voisi saada minut täältä karkotettua. Ainakaan toistaiseksi siihen ei ole ollut aihetta, vaikken vaasalaista ole koskaan teidän tapaan nuollutkaan, melkein päinvastoin.

Lopetan omalta osaltani tällä erää kommentoinnin, ellei nyt ihan välttämätöntä oikaisua johonkin tarvitse tehdä.

---   ---   ---

Eikö näille Rabbin joka viestissä esiintyville mitäänsanomattomille animaatioille voisi perustaa omaa otsikkoa ?