Minä en pidä luotettavana tietolähteenä Vasabladetia, en myöskään Pohjalaista. Ne tiedot jota kyseiset lehdet kirjoittaa on lähinnä poliittisia juoruja joita edelleen levitetään. Olen joutunut monta kertaa kyseisiä lehtiä korjaamaan väärää tietoa. Ei tänä päivänä enää voi sanoa; että kyllä se on totta kun kerran tiitinkihin
präntätty. Olen edelleen sitä mieltä, että Markku Lumio on Vaasan kaupungin historian huomattavin kaupunginjohtaja. Tässä lauseessa ei ole mitään arvoarvostelmia, koska hän tulee olemaan huomattava henkilö. Tässä on tehty suuri eleisesti tutkintapyyntöjä poliisille, mitään ei ole poliisissa tapahtunut. Yleensä lehdistö kyselee poliisilta raporttia, miten menee. Ei vaasassa, ollaan täysin hiljaa. Kunhan vedetään ns. poliittisia irtopisteitä vaaleihin.
Kun vaalit menee ohitse, niin hiljaisuus laskeutuu ylle. Konsulit jatkakaa nukkumista. Pienessä hiljaisuudessa kaupunginhallituksen kokoushuoneeseen ilmestyy Markku Lumion muotokuva edellisten kaupunginjohtajien rinnalle. Kuka sen taulun tekijä on, sitä en sano. Ei pidä mennä asioiden edelle. Frakki ostoon voidaan todeta että juridisesti vanhentunut. On vain eettinen tai moraalinen kysymys. Nyt tullaan kysymyksen, kuka on virallisesti sanonut jotain, Raija Kujanpää, Heikki Kouhi? Tai joku muu "vuotanut" lehdille. Jokainen on ihmisoikeusjulistuksen mukaisesti syytön kunnes se oikeudessa todettu syylliseksi. Virallinen syy on että Lumiolla on poliittinen epäluottamus joka on johtanut eroon. Muita syitä ei ole esitetty? Miksi?
Lukekaa nyt tarkoin mitä kirjoitan ja koettakaa käsittää,. Asiaa pitää tutkia, mutta kun sitä ei saa tutkia.
Suksi osaa sen verran ruotsia, ettei kovin halvalla myydä, vastauksena nimimerkille "21 solmua".
Ei Vasabladetin tiedot ole kovin selkeästi virallisista dokumeinteista otettuja. Vaan poliittista juoruamista.
Koska ne dokumentit esitetään, kysyy Vaasan poliisilta miten tutkimukset ovat edenneet. Kyllä minä tiedän mitä asiakirjan rakenteleminen jälkikäteen on? Se rikoslainlain mukaan väärennysrikos. Mutta onko väärennystä tapahtunut, tässä on menetelty todella kummallisesti. Virka hyllytetään tutkimuksen ajaksi, tässä ei ole tapahtunut, vaan sitä sai vapaasti sorvailla ja kaunistella asioita. Onko näin tapahtunut, en tiedä mutta herkullinen mahdollisuus on annettu. Minne kuitit ovat kadonneet, eihän saa tutkia.
Nimerkki "peesaalle" totean että oli hieman ala-arvoinen teksti. Mahdollisesti muotokuvan on voinut maalata Risto Jalonen tai joku muu. Voihan tuota kysella Frits Jakobsonin automaattiselta ruohonleikkaajalta ja niitä on kolmin kappalein. Jos ne vaikka tietäis?
Kirjoitetaan mutta puhutaan tosiasiaa.
Pentti Suksi