Nahikas näköjään kuvittelee kovin pitkälle sosialidemokraattien linjan. Laittaisin tuossa painon sanalle kuvittelen.
Demarithan ovat olleet pitkään vallassa sellaisissa maissa kuin Ruotsi, Norja, Tanska, Saksa, Itävalta, Britannia jne. Niinä aikoina näitä yhteiskuntia on pidetty länsimaisen markkinatalouden linnakkeina, missä sosiaaliturvasta ja esim. syrjäytyneistä on on huolehdittu huomattavasti paremmin mitä oikeiston ollessa vallassa.
Olen tämän joskus ennekin sanonut ja toistan sen taas tässä. Minä olen aina ymmärtänyt demarien ajaman tasa-arvon siten, että ihmisillä on
tasa-arvoiset lähtökohdat ponnistella eteenpäin tai saavuttaa jotain. Lopputuloksena ei suinkaan ole tasapäisyys, vaan kyvykkäät ja ahkerat ihmiset voivat tietenkin saavuttaa parempia tuloksia kuin muut.
Ja tottakai, tämä kaksikko (Suksi, Original Wiik) myötäilee, tilaisuus kun tulee.
Entinen kommunisti Suksi on näköjään kokonaan unohtanut sen paljon kehumansa historian tuntemuksen. Sosialidemokraattista kansantasavaltaa ei Suomessa koskaan ole ollut. Ei edes vasemmistoenemmistöä sitten vuoden 1970 jälkeen. Sitäkin ennen sodan jälkeen ainoastaan yksi eduskuntakausi 1966-1970. Joten kyllä Suksikin ihan porvarillisen enemmistön Suomessa on koko ajan seikkaillut. Kovin on katkeraa Suksen vuodatus. Herra on sentään kannattanut lähes koko aikuisikänsä monelle niin ahdistavaa kommunismia. Tahtovat nämä parantuneet sitten olla paavillisempia kuin paavi itse.
Original Wiikiä pidin alussa tuollaisena yhteiskuntakriitikkona, mutta kyllä hän on minulle myöhemmin paljastunut ankaraksi oikean laidan kepulaiseksi.
Oletkos muuten OW huomannut, että melkein kaikki puolueet Suomessa kannattavat hyvinvointiyhteiskuntaa. Ja sillähän tarkoitetaan juuri sitä, että sosiaaliturva on pohjoismainen, eli suhteellisen hyvä verrattuna muuhun Eurooppaan, puhumattakaan jostain Amerikan Yhdysvalloista. Ei ihme, että joudut nykyään jo kritisoimaan myös kepua ja kokoomusta.
Onhan se mielenkiintoista, kun demarit (ja Niinistö) ovat kritisoineet hallitusta siitä, että velkaa kasvatetaan. Nyt tämän porvarihallituksen linjauksetkin ovat sitten ”sosiaaliremokraattien” syytä. Kaikki tietysti johtuu kolmikannasta vai kuinka se oli.