Kirjoittaja Aihe: Valokuvaus harrastuksena?  (Luettu 22181 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Kari Lajunen

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Sukupuoli: Mies
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • Profiili
    • Oivakaihdin Oy
    • Sähköposti
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Vastaus #350 : 08. 05. 2013 11:11 »
Lainaus Iltalehti
Lainaus
Kolarissa Kolarinsaareen menevän Siltatien varresta on paljastunut lumien sulaessa harmillinen yllätys.

Kolarin poliisi kaipaa tietoja laittomasta kaatopaikasta. Näitkö jonkun hylänneen nämä tavarat luontoon? (POLIISI)

Poliisin mukaan tien varteen on kipattu niin paljon elektroniikkajätettä, että kyseessä on laiton kaatopaikka. Kolarin poliisi pyytääkin kansalaisten apua rikoksen selvittämisessä.

Ei olisi uskonut, että tällainen on muualla Suomessa valtakunnantasoinen uutisaihe sillä tässä iltalehti hehkuttaa kuinka
lumen alkta paljastui laiton kaatopaikka.

Meillä tämä on jokapäiväistä eikä siksi mikään uutisaihe.  Tämä Gerbyn Ollenpolulta.

Ihan samaa tavaraa löytyy meidän kotinurkilta lumen alta tai päältä kun kameraa kääntää samassa paikassa vasemmalle.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Poissa Timo Rintamäki

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
« Vastaus #351 : 11. 05. 2013 03:03 »

Täten, että asujaimistoa on suoranaisilla roskilla törkeästi sotkettu.

« Viimeksi muokattu: 11. 05. 2013 04:04 kirjoittanut Timo Rintamäki »

Poissa kamaroudari1

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #352 : 13. 05. 2013 19:07 »
Svenna Martens tyyräsi meitä Mustasaaren aikuisopiston valokuvauskurssilla tällä kevätkaudella. Kurssin antia hienosti esillä. Vuxeninstitutet.Korsholm.fi/etusivu

Paikalla Kari Lajunen

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Oivakaihdin Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #353 : 14. 05. 2013 17:05 »

Olen niin iloinen tuosta JoikuSpotin onnistumisesta, että päätin mennä onkimaan valtuutettuja siivoustalkoista ja
löysin kaksi.  Toinen oli Risto Helin ja Toinen Vesa Kela.  Vesahan tuli kuolleen Harri Leppälän tilalle.

Tästä tulee video jos kerkeän kun alkaa matsikin.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Paikalla Kari Lajunen

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Oivakaihdin Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #354 : 17. 05. 2013 18:06 »

Parasta aikaa on raunioilla "Soturi open" vinyylikiekkotapahtuma ja samalla siellä voi kuunnella musiikkia.

Itse olin paikalla kun navetta jyräsi ja Tekonivel aloitti.

Väki oli ihan hajallaan sillä tilaa oli.

Poissa Lauri Karppi

• Aktiivi vaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #355 : 17. 05. 2013 21:09 »
"Valokuvaus" on ehkä vähän liian vahva termi kuvaamaan toimintaani, mutta kyllä minä tykkään aina kanniskella pokkaria mukana missä kuljenkin. Hetken mielijohteesta ostin uuden kameran, vaikka meillä onkin kaksi toimivaa pokkaria, tämän kun sai keskiviikkona 99 eurolla gigantin nettisivun kautta tilaamalla:
http://www.gigantti.fi/product/kamerat/digikamerat/IXUS500BK/canon-ixus-500-hs-digikamera-musta
Meni muuten muistikorttiin nyt vielä 19 euroa lisää.

Meillä tosiaan on jo kaksi canonin ixus -pokkaria jo ennestään, jotka edelleen molemmat toimivat mainiosti. Ihastuin vain tuon kameran linssiin heti kun näin, koska se oli paljon suurempi kuin edeltäjiensä ja näin mahdollistaisi paremmat kuvat. Olen nyt kerennyt vähän testailla sitä, ja kuvat tuntuvat heilahtavan huomattavasti vähemmän kuin ennen. Lisäksi sillä saa yllättävän kauas zuumattua.

Tässä pari kuvaa keväältä, otettu meidän digi-järjestelmäkameralla.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/18800663/08.05.13%20075.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/18800663/08.05.13%20048.jpg

Hävettää tunnustaa mutta en osaa varmasti käyttää kyseisen laitteen ominaisuuksia kunnolla. Lisäksi se on niin kömpelön suuri että harvemmin se on mukana.

Paikalla Kari Lajunen

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Oivakaihdin Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #356 : 18. 05. 2013 07:07 »
Ompas Lauri osunut paikkaan. 

"Järven keskellä" lukee "Nurmikentän käyttö kielletty.

Poissa Lauri Karppi

• Aktiivi vaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #357 : 18. 05. 2013 08:08 »
Ompas Lauri osunut paikkaan. 

"Järven keskellä" lukee "Nurmikentän käyttö kielletty.

Kuva on "monitoimiviheriöltä" eli rollercenterin, arboretumin ja kupariportin lähimaastosta.

Paikalla Kari Lajunen

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Oivakaihdin Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #358 : eilen kello 10:34 »

Kun valokuvaus on harrstuksena niin sitä tulee napsittua.  Mistähän olen tämän napsannut?

Poissa Lauri Karppi

• Aktiivi vaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #359 : eilen kello 16:40 »
Jos on kirjautunut naamakirjaan, vaikkei olisikaan kaverini niin tämän pitäisi näkyä, kun se on säädetty "julkiseksi"
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151466430853920&set=a.10151466430798920.1073741827.722953919&type=3&theater
Olen kerännyt albuumiin nyt parin iltalenkin varrelta saatuja otoksia, eli jos kuvaa klikkaa niin pitäisi tulla lisää kuvia.

Ja jos ei naamakirjaan ole tiliä niin tuo yksittäinen kuva näkynee tästä:

Paikalla Kari Lajunen

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Oivakaihdin Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #360 : eilen kello 21:04 »

Kukaan ei tiennyt joten helpotan.  Tässä melkein koko talo.  Se on Vaasassa.  Missähän kaupunginosassa Vaasassa tämä
vanha talo sijaitsee?

Poissa Lauri Karppi

• Aktiivi vaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #361 : eilen kello 21:21 »
En kyllä muista nähneeni koskaan. Veikkaan että vöyrinkaupunki.

Paikalla Kari Lajunen

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Oivakaihdin Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #362 : eilen kello 21:34 »

Vaikkakin se meni vikaan se meni sinne päin ja oli paras arvaus mitä sain sillä en saanut muita.
Eli tämä on Palosaarella Kapteeninkatu 23.  En usko, että itse olisin arvannut vaikka olen ajanut siitä ohi monet kerrat.
Kiitos Laurille hyvästä arvauksesta.

Poissa vaasalainen

• Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • Muista käydä Chatissa
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #363 : tänään kello 08:20 »

Julkaisen blogissa n. 300-340 kuvaa vuodessa.  Suurin osa tulee juttujen ja puffien mukana, mutta vajaat puolet teen itse tai yhdistelen tai sitten käytän ilmaisia kuva-arkistoja, esim. Free Foto:a.

Yleensä kuvan tuottamiseen menee aikaa n. 3-5 minuuttia.  Enenpää ei juuri saakkaan mennä.  En oikein osaa sanoa tätä valokuvaamiseksi, vaan oikea sana on ehkä "kuvittaminen", joka sekin on ammattitermi eikä oikein tee kunniaa tällaisille pikakuville.

Koska kuvien tarve on jokapäiväinen kannan aina kameraa mukanani ja kuvaan "symbolikuvia", esimerkiksi kylttejä, laattoja, yksityiskohtia siltä varalta, että niitä saattaisi joskus tarvita.
Tämä sivusto täytti 8 vuotta 1. helmikuuta 2013.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Paikalla Kari Lajunen

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Oivakaihdin Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #364 : tänään kello 09:03 »

Julkaisen blogissa n. 300-340 kuvaa vuodessa.  Suurin osa tulee juttujen ja puffien mukana, mutta vajaat puolet teen itse tai yhdistelen tai sitten käytän ilmaisia kuva-arkistoja, esim. Free Foto:a.

Hei etkö nyt voisi itsekin käyttää itse aikanaan toivomaasi yhteistä kuvakokoa.  Itse halusit määrittää kuvakoon ja kun sen yhdessä sitten määritimme että se on width=640 niin olisi hyvä jos itsekin sitä käyttäisit.  Eli ensimmäisen Img jälkeen välilyönti ja teksti "width=640 ja hakasulku kiinni.  hakasulkuimg width=640hakasulku

Kirjoittajat halusivat itse määrittää kuvakoon mutta se ei sinulle käynyt.  Miksi se kuitenkin käy sinulle itsellesi vaikka sinä itse halusit sen standardoitavan?

Noh tiedän syyn.  Olet unohtanut.  Mutta näin se palautui mileen.  Eikö vain?

Poissa vaasalainen

• Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • Muista käydä Chatissa
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #365 : tänään kello 09:18 »
Syy oli tällä kertaa siinä, että kuva oli jo valmiina blogin upploads-kansiossa.
Tämä sivusto täytti 8 vuotta 1. helmikuuta 2013.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Paikalla Kari Lajunen

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Oivakaihdin Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #366 : tänään kello 09:23 »

Niinhän ne kaikki.  Uskon että olet vain unohtanut