Kirjoittaja Aihe: Maahanmuuttopolitiikkamme  (Luettu 125036 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

venku1

• Vieras
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Vastaus #2380 : 24. 03. 2010 11:11 »
Älä nyt Matseman Suksen kimpussa ole. Minähän, ainakin viimeksi; väitin, että Suksi (kuten moni muukin) on saanut rasistin nimen täällä blogissa. Muistutan nyt bannattua nimimerkki Asiantuntijaa, joka jatkuvasti sijoitti Suksen rasistien joukkoon( A-ryhmä)

Jos minä kirjoitan, että pakolaiselle on ostettu auto, niin saan heti rasistin nimen. Kuten sanottu kirjoitan vain niistä asioista, joiden kanssa olen ollut käytännössä tekemisissä. Jos joku haluaa sijoittaa minut johonkin ryhmään, niin ei se minua haittaa. Sitten jos kirjoitan, että jonkun nimeltä mainitun maan kansalaiset saavat painua... mihin lieneekään... voi joku alkaa lukea suurennuslasilla tekstejäni.

Ei tuollainen tyyli mitä asiantuntija ja valittu käyttävät ole oikea. Sinulla on se hyvä puoli, että esität omiakin ajatuksia. Et pyri pelkästään haastamaan riitaa toisten kirjoittajien kanssa. Vältetään loukkauksia ja annetaan asioiden riidellä. Terv. Siltanen

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #2381 : 24. 03. 2010 11:11 »

Luetun tekstin ymmärtäminen näyttää tuottavan sinulle ylivoimaisia ponnistelemisia.

Pentti Suksi

Ei kysyvä tieltä eksy, sanotaan. Mutta eksynkö tieltä ja kysyn teiltä?

Nimimerkki Valittu on tehnyt jotain eräässä asiassa, josta täällä ei saa enää keskustella. En ole tosin missään vaiheessa pannut merkille, että hän olisi lokeroinut sinut rasistiksi, siinä(kään) keskustelussa.

En muista kohtaa, jossa Harri Niskanen olisi nimitellyt sinua rasistiksi.
Voitko tarkentaa hieman?

Harri Niskasen raportti on luettavissa täällä:
http://www.netikka.net/vaasalaisia/foorumiapu/kriittinen_raportti.pdf
Nimi Pentti Suksi ei esiinnyt raportissa kertakaan.

Mitä PRO:n tulee, niin en usko että Pentti Suksi on PRO. Siitä tässä ei ole myöskään kysymys, vaan siitä, kuka on kutsunut sinua rasistiksi.

Näyttää siltä, ettet pysty vastaamaan reilusti esitettyyn kysymykseen. Oletan.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #2382 : 24. 03. 2010 11:11 »
Mitä jos palattaisiin aiheeseen maahanmuuttopolitiikkamme.  Keskusteluketjun sulkeminen muutamaksi päiväksi alkaa olla lähellä.
Ylläpito

Tarkoitukseni on vain osoittaa, miten täällä harjoitetaan taas hakuammuntaa. En voi kuin pahoitella, jos Ylläpito hyväksyy sen, mutta astuu kuvaan silloin kun kysytään vähän näyttöä näille syytöksille. Sillä sitä tässä harjoitetaan nyt.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Poissa Asiantuntija

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #2383 : 24. 03. 2010 11:11 »
Pysyn erittäin hyvin asiassa. Täällä nimerkki Valittu pistänyt rasistien joukkoon monet kerrat ja olen vastannut että EN OLE RASISTI. Myös nimerkki Asdiantuntija väitti tälläistä

Pentti Suksi

Jaahas. Pakko kommentoida, koska saatan kuvitella tuon Asdiantuntijan tarkoittavan minua. Näytä se viesti vai perustuuko se vain sinun harhoihisi? En tiedä kertoneeni sinun olevan rasisti. Muistan jopa kommentoineeni, ettei edesmenneeseen ryhmäjaotteluun syynä ollyt rasismi, kuten Siltanen halusi väittää, vaan ennemmin kyvyttömyys keskustella asioista ja perustella niitä.

Näytä se viesti, kun kerran syytät.

Miten te Suksi, Siltanen, Rabb voitte oikeasti kuvitella, että voitte suoltaa tänne kaikkia älyttömyyksiänne vain sillä perusteella, että kirjoitatte omalla nimellä ja tunnutte luulevan vielä, ettei teidän tarvi kantaa mitään vastuuta kirjoittamistanne jutuista.
Häirikkö, Vastarannankiiski, Verbaaliakrobaatti, kova kapitalisti, kakara, sitaatti hunsvotti, fraasipelle, multipersoona, shakaali, hyeena, jortsu.

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #2384 : 24. 03. 2010 11:11 »
Veikko jatkaa valitsemallaan linjalla.

Älä nyt Matseman Suksen kimpussa ole. Minähän, ainakin viimeksi; väitin, että Suksi (kuten moni muukin) on saanut rasistin nimen täällä blogissa. Muistutan nyt bannattua nimimerkki Asiantuntijaa, joka jatkuvasti sijoitti Suksen rasistien joukkoon( A-ryhmä)

Tarkennetaan hieman, mitä sinä sanoit:

Joskus hymyilyttää, kun henkilöt, jotka puhuvat vain nostaakseen huonoa itsetuntoaan, haukkuvat Pentti Suksea rasistiksi.

Minusta sillä ei ole mitään merkitystä, minne Pentti Suksi sijoitetaan. Siitä tässä myöskään ei ole kysymys, vaan tuosta, mitä sinä täällä esität.

Kuka on haukkunut Pentti Suksea rasistiksi? Tuo se esiin, tai näytä että sinulla on munaa korjata tökerö heitto. Ei se sinusta tee yhtään huonompaa.

Ja sitten jatkat taas:

Lainaus
Jos minä kirjoitan, että pakolaiselle on ostettu auto, niin saan heti rasistin nimen.

En ole koskaan nähnyt, että joku olisi kutsunut sinua rasistiksi tuon takia. Mistä siis tämä lähtee? Yhden autojutun olen sinun viestissäsi pannut merkille, mutta siinä ei edes tuotu esille, että auto ostettiin pakolaiselle, muistaakseni. Pyysin sinulta lisätietoja, mutta vaikenit niistä.

Kyllä te äijät näette täällä nyt taas kummituksia.

Lainaus
Ei tuollainen tyyli mitä asiantuntija ja valittu käyttävät ole oikea.

Valitulla ja Asiantuntijalla on sama oikeus esittää täällä mielipiteitään, kuin muillakin. Heillä on tosin usein kysymyksiä, jotka eivät sovi tämän keskustelun yleisilmeeseen. Siksi ymmärrän hyvin, jos jotkut täällä ovat vähän liikuttuneita ja hyökkäävät itse kirjoittajia vastaan.

Lainaus
Vältetään loukkauksia ja annetaan asioiden riidellä.

Tämä sopii kyllä minulle erinomaisesti. Mutta sielläpäin tulee usein hiljaista, kun niitä asioita aletaan tosissaan kyselemään.

Poissa Pentti Suksi

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2385 : 24. 03. 2010 12:12 »
Kyllä nyt ollaan viatonta että oikein kuin neitsyt Mariat! Nimimerkki valittu väkisin pani minut rasistien joukkoon, vaikka kielsin monin kertaan. Ne asiat eivät harhakysymyksiä, vain onko taas muokattu nopeasti tekstiä toiseksi? Valitettavasti teille, olen tallentanut viestinne alkuperäisessä asuussa.

Kun olen seurannut teidän kirjoituksia, niin nehän vasta ovat rasistisia opuksia. Te kirjoitatte sellaista mikä on karhunpalvelusta maahanmuuttajille.  Kun kirjoituksia lukee, niin tosiasiassa ne hyvin rasistisia kirjoituksia.  Sillä
provosoinnilla saadaan kyllä rasismia aikaan. Esimerkiksi "valitun"  kirjoitukset lietsoo rasismia, on ne niin paljon törkeitä.

Siltanen on tuonut esille sen, että rasismi syytteet ovat minun kohdaltani aiheettomia Kyllä kysyn, mitkä ansiot teillä rasismin vastaisessa työssä?  Luetelkaa, minä kykenen luettelemaan omat työni ja ansioni.

Mitä sitten tulee siihen Harri Niskasen kirjoitukseen, se on minun pöydälläni. Ja siinä hän raportoi, että ProVaasa olevan rasistinen järjestö sitä se oli v. 2008 minun puheenjohjtajakaudellani ja 2009 Jari Lahden puheenjohtaja kaudella. Puheenjohtaja on vastuussa yhdistyksestä ja sen tekemistä päätöksistä.
Mitkään selittelyt ei tule kysymykseen. Pro Vaasa ei ole KERTAAKAAN KÄSITELLYT MAAHANMUUTTOA JA PAKOLAISKYSYMYKSIÄ.  Kun pyydät tarkennusta omalla nimellä osiossa Harri Niskanen avoimesti syyttää minua rasistiksi, siteeraten asian varmennukseksi minulle tuntematonta H.R.Groenia. Siinä raportissa ei tosin ole minun nimeäni mutta silloin minä olin puheenjohtajana  vastuullinen yhdistyksen toiminnasta. Kyllä se tietää  kuka silloin puheenjohtaja ja kuka jälkeen. Otta selvän asiasta.

Teillä tuntuu olevan  luetun ymmärtämisessä kovin suuria vaikeuksia. Kirjoitakaa vastuuntuntoisesti mitä kirjoitatte ettei tarvitse jälestä päin selitellä. Että en minä kirjoituksellani vaikka niin kirjoitinkin en tarkoittanut sitä. Kun minä kirjoitan, niin minun kirjoituksiani  selitellä, minkä kirjoitan, sen kirjoitan ja sitä tarkoitan.

Pentti Suksi

Poissa Pentti Suksi

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2386 : 24. 03. 2010 12:12 »
Eiköhän ole syytä panna foorumi hetkeksi aikaa levolle. Sinä jokainen miettii mitä on sanonut ja sanomatta jättänyt. Minä oikeudestani kiinni puolustaa itseäni aiheettomilta syytöksiltä.

Poissa belurisk

• Veteraanivaikuttaja
  • Sukupuoli: Mies
    • Profiili
« Vastaus #2387 : 24. 03. 2010 12:12 »
"Keskustelu" otsikon alla ja aiheen sivussa on jo pidemmän aikaa ollut lähinnä surkuhupaisaa. En tiedä sitten, että edustanko itse surkua vai hupia.
Hiekka ja lapiot sekä ämpärit lentää hiekkalaatikolla.
Nokitellaan ja luokitellaan sekä leimataan etc.  
Asenteissa ja käytöksessä kaikkea löytyy ylimielisyydestä ja kaikkitietävyydestä lähtien laidasta laitaan.
Jollain laidalla tietenkin itsekin olen.
Eihän tämäkään keskustelu aihe kaiketi ole mikään "elämän ja kuoleman kysymys".

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #2388 : 24. 03. 2010 12:12 »
Kyllä nyt ollaan viatonta että oikein kuin neitsyt Mariat!

Pentti Suksi

Faktaa kaivataan yhä. Tähän viitttasi myös Asiantuntija viestissään.

Mitä tulee esittäämäsi Harri Niskasen raportissa, niin minä tulkitsen tämä pikemminkin siten, että hän puolustaa sinua raportissaan. Harri Niskanenhan kirjoittaa:

Lainaus
Pro Vaasa ei ole esittänyt koko ryhmän yhteistä kannanottoa, joten esim. ehdokkaina olleiden, nykyisten ja entisen valtuutettujen mielipiteet olivat heidän omiaan, ei Pro Vaasan.
Kirjoituksista päätellen on kuitenkin varsin todennäköistä, että Pro Vaasa-ryhmässä suhtautuminen maahanmuuttajiin oli ja on edelleen kielteisempi kuin muissa ryhmissä.

En siis hakemallakaan löydä raportista mitään, joka olisi kohdistettu Pentti Sukseen tavalla, jonka voisi liittää rasismiin.

Eiköhän ole syytä panna foorumi hetkeksi aikaa levolle. Sinä jokainen miettii mitä on sanonut ja sanomatta jättänyt. Minä oikeudestani kiinni puolustaa itseäni aiheettomilta syytöksiltä.

Minä taas haluan pitää myös kiinni oikeudestani puuttua tapaasi mustamaalata kanssakirjoittajiasi, ilman että pystyt sitten tarkentamaan mitä tarkoitat.

Poissa Valittu

• Aktiivi vaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #2389 : 24. 03. 2010 14:02 »
Pysyn erittäin hyvin asiassa. Täällä nimerkki Valittu pistänyt rasistien joukkoon monet kerrat ja

Tämän Valitun tekstit ovat todella törkeitä. Ihminen lähtee henkensä kaupalla pakoon kodistaan ja omasta maastaan. On vainojen uhrina. Niin täällä sitten joku rasisti sanoo, että
heikentyneen sperman tilalle uutta. Valittu ei tosiaankaan ajattele mitä puhuu. Inhottavia kirjoituksia.

Pentti Suksi

Näytä nyt ihan asiallisesti se kohta missä olen sinut nimennyt rasistiksi.
Jostain syystä tuo ottaa lujille ja ottaisi hyvin kipeätä, jos näin olisi.

Apartheid-hautausmaiden perustaminen ei minusta ole kylläkään mikään mittari. Oikea humanisti tekisi työtä sen eteen että kaikkien uskontokuntien edustajat ja uskonnottomat haudattaisiin samaan hautausmaahan.

Se, että olet minua nimittänyt rasistiksi ei ole minulle traumaattista koska tiedän itse asian oikean  laidan.  Uskoakseni aika moni muukin jättää epäilemättä minua edes piilorasistiksi (en kai ole kantaani maahanmuuttopolitiikkamme ole varsinaisesti täällä vielä ilmaissutkaan).

En ymmärrä että fakta, että kaukaa tulevat parantavan suomalaista genomiaa, voisi olla jotenkin rasistinen. Sehän nimenomaan tuo esiin se, että maahanmuuttajat tuovat rikkautta/parannusta melkoisen sisäsiittoiseen ja perinnöllisiä sairauksia kuhisevaan perimäämme. Miten se voi olla seikka, joka jotenkin syrjisi heitä?
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Poissa Pentti Suksi

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2390 : 24. 03. 2010 15:03 »
Hautausmaa jutusta tiedän niin paljon, että islamin uskonedustajat ja ulkomaalaisvirasto kävivät tuloksettomia neuvotteluja että islamilaisia haudattaisiin kirkkomaahan että että siunaskappelia käytettäisiin islamilaisiin menoihin. Tästä on erityinen hautausmaa laki ja olin siinä lainvalmisteluissa mukana. Seurakunnilla on määräysvalta omaan hautausmaahan. Islamilaiset yrittivät perustaa omaa hautausmaataan Vaasaan, mutta se on hyvin vaikeaa nykyisen lain suhteen, ennen sitä olisi ollut helpompaa. Ihmistä ei haudata mihin sattuu, tuhkaa ei saa laittaa tontilla olevaan kukkapenkkiin.

Oli paljon helpompaa neuvotella minun kanssa. Pääsimme sopimukseen että Kappelinmäelle tulee heille oma hautausmaa. Koska olen humanisti, niin tottakai se oli mahdollista. Tämä ei minun kohdalta ole abartheidia
jos siitä puhutaan,  niin se on evankelis-luterilaisen kirkon hommia ei minun. Samassa hautausmaassa lepää uskonnottomat ihmiset. Kullervon hautausmaa on alue hautausmaa jonne haudataan Närpiöstä Vöyrille asti uskonnottomat ja islamlaiiset ihmiset. Eikä siihen paikkaan saa 400 vuoteen laittaa pönttötaloa. Se on hautausmaaksi julistettu ja siellä hautarauha.

Ja sitten... en halua enempää asiasta enää keskustella, mutta häiriköinti haittaa maahanmuuttajien  asemaa ja maahanmuuttopolitiikkaa. Nuo Matsemanin, asiantuntijan ja valitun kirjoitukset vahingoittavat maahanmuuttopolitiikkaa. Ei näin hölmöllä tavalla yhteisiä asioita hoideta, pitää neuvotella. Maahanmuuttajat ovat ihmisiä ja siihen on suhtauduttava kunnioittavasti. He tulevat tänne mikä milläkin syyllä, meillä on vastuu heistä ja meidän on se kannettava. Ei suunsoitolla tehdä kuin vahinkoa. Valittu muistelee kuinka hän laittoi minut rasistien  joukkueeseen A. Tuntuu siltä, että olette tulleet kovin huonomuistiksi. Taitaa vanhuus tulla nopeammin Teille  kuin minulle. Ette muista mitä olette kirjoittaneet
muutama viikko sitten ja ilmeistä on että "poistaa" nappula on ollut ahkerassa  käytössä.

Tässä välissä tuli mielenkiintoinen puhelu. Intian suurlähettiläs on kesäkuun alussa tulossa vieraakseni. Toivotin hänet sydämellisesti tervetulleeksi, kotini ovi on auki ja nautimme hyvän ehtoollisen ja sitten järjestelen vähän muutakin ohjelmaa. Lajusen Karille vihje, että tulehan  vähä filmaamaan.

Pentti Suksi

Poissa Professional

• Veteraanivaikuttaja
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • Profiili
« Vastaus #2391 : 24. 03. 2010 15:03 »
.......................

Siksi jouduinkin turvautumaan nettiin ja muistikuviin, jonka mukaan esittämäni kurvin päälle jotkut lisäävät sitten ne työvoimapoliittisten toimenpiteiden piirissä olevat, jotka lasketaan myös joissakin piireissä työttömyydeksi. Joten lukemat näyttävät aina myös hieman erilaisilta, riippuen siitä mistä ne haetaan ja miten ne on koottu.
..................

Realistisesti katsottuna juurikin Työvoimapoliittisten toimien alaisuudessa vaeltavat ovat nimenomaan
Työttömiä, koska nämä toimet ovat  suunnattu tietenkin:  Työttömille.

Työvoimapoliittisten valohoitojen kirjo on kuitenkin hyvin laaja, eli aina aikuisten "päivähoidosta" jo 55 vuotta täyttäneiden entisten ammattimiesten mahd. reinkarnaatioon,  saakka ulottuen.

Näillekin tarvitsemme siis jatkossa maksumiehiä.

Onko maahanmuuttajista siihen..?

Poissa Valittu

• Aktiivi vaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #2392 : 24. 03. 2010 15:03 »
Valittu muistelee kuinka hän laittoi minut rasistien  joukkueeseen A. Tuntuu siltä, että olette tulleet kovin huonomuistiksi. Taitaa vanhuus tulla nopeammin Teille  kuin minulle. Ette muista mitä olette kirjoittaneet
muutama viikko sitten ja ilmeistä on että "poistaa" nappula on ollut ahkerassa  käytössä.

----

Valitettavasti teille, olen tallentanut viestinne alkuperäisessä asuussa.

Aikaisemmin kerroit, että olet tuon kaipaamani todisteviestin tallentanut. Kaiva se nyt vaan esiin.

Minua on kielletty noista joukkueista puhumasta mutta voi vakuuttaa että pelkästään rasisteista koostuvaa joukkuetta en ole nimennyt.

Kyseiseen joukkueeseen pääsi myös puutteellista argumentaatiotasoa osoittaneet. Esim. sellaiset, jotka syyttävät toisia jostain mutta eivät pysty sitä näyttämään toteen....

Tässä hyödyllistä lukemista joukkuepelaajille.
http://www.luovuennakkoluuloistasi.fi/
- - - - - - -

Poissa Pentti Suksi

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2393 : 24. 03. 2010 16:04 »
Jos et muista mitä kirjoittanut niin vahinkonasi. En ole Jehovan todistaja joka selitytelemässä teidän kirjoituksia. Kirjoittakaa niin ettei niitä selitellä jälestä. Kun minä kirjoitan en ala niitä selittelemään eikä siihen joukkueeseen silloin mitään selitelty. Minä en tälläisten nimimerkkien kanssa enempää seurustele. En mitään sekoillut vaan kirjoittanut täyttä asiaa selvinpäin. En voi mitään sille jos dementia tulee sinulle ennenaikojaan.
Samoin perustein panin sinut sinne  argumentointi taitosi on puutteellinen.

Poissa vaasalainen

• Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • Muista käydä Chatissa
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2394 : 24. 03. 2010 17:05 »
Vaasan uudella hautausmaalla ovat saaneet loppusijoituspaikan niin bahai-uskovaiset kuin muutama muslimikin. Myös tunnustuksettomille on oma sijansa hautausmaalla.

http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/441-Vaasan-hautaustoimi.html

Tämä sivusto täytti 8 vuotta 1. helmikuuta 2013.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Poissa Kari Lajunen

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • Profiili
    • Oivakaihdin Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #2395 : 24. 03. 2010 17:05 »

Tässä välissä tuli mielenkiintoinen puhelu. Intian suurlähettiläs on kesäkuun alussa tulossa vieraakseni. Toivotin hänet sydämellisesti tervetulleeksi, kotini ovi on auki ja nautimme hyvän ehtoollisen ja sitten järjestelen vähän muutakin ohjelmaa. Lajusen Karille vihje, että tulehan  vähä filmaamaan.

Pentti Suksi

Ilman muuta.  Jutellaan yksityiskohdista myöhemmin tarkemmin.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Poissa Pentti Suksi

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2396 : 24. 03. 2010 18:06 »
Se muslimien hautaus kirkkomaille torppaantui jostain syystä. Olin eduskunnan kiemuroissa kun lakia säädettiin.
Siitä tuli tulkinnan varainen jota seurakunnat ovat syrjimissä toisinajattelijoita kuten silloin arvelin. Esitin silloin eduskunnassa että kuolemassa ihminen tasa-arvoinen.  Tuhkan perusteella eikä luidenkaan ei tiedä kuka oli mieltä tai ihonväriä. Vastustin silloin tällaisten"pakanasaarekkeiden" perustamista.  Arkkipiisma  Paarma oli erimieltä. Ja eduskunnan perustuslakivaliokunta asettui arkkipiispan  kannalle. Tuossa Mäkisen haastattelussa tuli juuri "pakanasaaret" hyvin esille. Siis kuolemassakin ihmiset jaotellaan. Jolla on sukuhauta, niin pitää haudata pakanasaareen, näin on joissakin seurakunnissa. Kappelia ei jossain seurakunnissa ei saa rahastakaan vuokrata kappelia. Yritin yhden muslimin
muistotilaisuutta järjestää, en saanut mitään tilaa edes rahastakaan. Kaupungin tiloja ei saanut, vuorikodilla olisi ollut tilaa ei kaupungintalolta,  ei suostuttu edes keskustelemaan. Tilaisuus saatiin järjestettyä Vöyrinkadulla olevaan Cantareen.

Tässä Mäkisen haastattelussa oli sikäli väärää tietoa, kyllä laskut tulee  perikunnalle aivan varmasti seurakuntayhtymältä. Ja uskonnotaman hautaus on hirmuisessa hinnassa. Se kyllä kirjattiin lakiin että uskonnottoman ja kirkon jäsenen hautaus olisi sama , vaan eipä ole. Muslimeilla on erilainen hautaustapa ja se raivostuttaa kirkkoa. Minä sovin muslimien edustajan kanssa, että puolin eikä toisin ei esitetä vaatimuksia, kunnioitamme hautaustavassa molemmin puolin toisiamme. ja hyvin on mennyt.

Pentti Suksi

venku1

• Vieras
« Vastaus #2397 : 24. 03. 2010 18:06 »
Pentti Suksi. Jätä nyt vastaamatta noille naurettaville riidanhaastajille. Keskitytään maahanmuuttopolitiikkaan. Eivät nuo jaksa kauan itsekseen riidellä. Vanha sananlasku pitää edelleen paikkansa .
-tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

Maahanmuutopolitiikasta sen verran, että aloite joka täältä lähti on hyvä. Toivottavasti ainakin toinen puoli on tyytyväinen. Toki tuli mieleen, että kun pakolainen on oikeudessa syytettynä, niin hänellä on ilmainen puolustusasianajaja, joka maksaa maltaita. Tällaisia selvityksiä ei luonnollisesti näy Leif Sandin tekemässä vastauksessa aloitteeseen. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan.

Otetaan kuitenkin huomioon, että viime valtuuston kokouksessa vanhin aloite , jota käsiteltiin oli 7 vuotta vanha. Pöly vaasalaisia infon päällä ehtii laskeutua vielä monta kertaa ennen kuin jotain kuuluu.

Poissa belurisk

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #2398 : 24. 03. 2010 18:06 »

En ymmärrä että fakta, että kaukaa tulevat parantavan suomalaista genomiaa, voisi olla jotenkin rasistinen. Sehän nimenomaan tuo esiin se, että maahanmuuttajat tuovat rikkautta/parannusta melkoisen sisäsiittoiseen ja perinnöllisiä sairauksia kuhisevaan perimäämme. Miten se voi olla seikka, joka jotenkin syrjisi heitä?
Vierastan jotenkin "genomian" kaltaisten termien käyttöä ja viljelyä.  Niille kun löytyy suomenkielinenkin hyvä vastine ns. selkokielellä.
Faktaa Valitun mielestä olisi, että kaukaa tulevat parantavat suomalaisten perimää!!?? Niinkö yksiselitteisesti ja yksinkertaisesti se olisi? Ja, että perinnölliset sairaudet ovat erityisesti suomalaisten ongelma?  Mielenkiintoista.
Totta on kyllä se, että Suomesta löytyy alueita ja niissä yhteisöjä, joissa geeniperimän mukaista "sisäsiittoisuutta" on/olisi todettavissa.
Ylläolevan lainauksen ajatusrakenne on aika erikoinen, eikä oikein aukene.

Kartaani

• Vieras
« Vastaus #2399 : 24. 03. 2010 18:06 »
Olen seurannut pitkään tätä "keskustelua"

Ihmettelen miksi meitä Suomalaisia eräs haukkuu sisäsiittoiseksi , spermanlaatu on surkeaa ym .ym

Mitä jos minä haukun näitä Afrikasta tulleita sisäsiittoiseksi , olenko rasisti?

Ja voidaanhan me ottaa tänne ihmisiä myös Intiasta :)

saataisiin väriä katukuvaan siiamilaisia , karvaihmisiä ,moniraajaisia , ja muita ihmeitä joita 4D suoltaa
meidän ihmeteltäväksi?.

En kiellä sisäsiittoisuutta täysin ,on tämä niin pieni maa...

Mutta mitä ovat nämä pienten kylien pienet ryhmät , ja kaikilla maha pystyssä?

Otetaan vaan tänne terveyskeskuksen kautta ja odotellaan runsaita "kirkkohäitä", niin eiköhän se

monikulttuuri ala leviämään

Herätkää vihdoinkin TE , jotka haluavat tänne rajattomasti värikkäitä kanssaihmisiä....

Kyllä tämä Mamupolitiikka on retuperällä!

Ja minä en ole Rasisti .

Poissa kamaroudari1

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2400 : 24. 03. 2010 19:07 »
Kuuluuko myös AIDS sisäsiittoisen, ja perinnöllisiä sairauksia kuhisevaan perimäämme?

rasvattu ajatus

• Vieras
« Vastaus #2401 : 24. 03. 2010 19:07 »
AIDS, sehän on homojen tauti... :)

Poissa belurisk

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #2402 : 24. 03. 2010 19:07 »
AIDS, sehän on homojen tauti... :)

Joo, homo sapiensin.

Poissa Timo Rintamäki

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
« Vastaus #2403 : 24. 03. 2010 20:08 »
Jos maahanmuuttajat työtä haluavat niin mikseivät he muuta Aasiaan. Eurooppa on konkurssissa

Paikalla AD

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #2404 : 24. 03. 2010 20:08 »
Jos maahanmuuttajat työtä haluavat niin mikseivät he muuta Aasiaan. Eurooppa on konkurssissa

Et voi olla tosissasi, siellä on järjenkäyttö kovemmassa kurssissa kuin viherpiperiöinti.

Juuseppi

• Vieras
« Vastaus #2405 : 24. 03. 2010 20:08 »
Olen samaa mieltä Veikko Siltasen kanssa. Trolleja ei pidä ruokkia. Antakaa vänkääjien väsyttää itsensä hengiltä. Kuihtuvat pois aikanaan, kun ei kukaan  kommentoi heidän viestejään.

Trolli: Internetin keskustelupalstoilla yms. oleva käyttäjä, joka tahallisesti provosoi ja ärsyttää muita käyttäjiä johdattaakseen heidät ansaansa ja saada heidät lähettämään vihaisia kommentteja. Yleensä esiintyy karikatyyrina toisenlaisesta henkilönä kuin itse on.

http://urbaanisanakirja.com/word/trolli/

Poissa Albert1

• Kansalaisaktiivi
    • Profiili
« Vastaus #2406 : 24. 03. 2010 20:08 »
Tähän ketjuun on kovasti kaipailtu maahanmuuttajien mielipiteitä. Bongasin päivän hesarista maahanmuuttajan mielipiteen, jota en malta olla laittamatta tänne. Harvoin olen valtalehdistä lukenut näin järkeviä ajatuksia.

"Koulutus valintakriteeriksi
Sujit Wings

Olen suurella mielenkiinnolla seurannut keskustelua maahanmuutosta. Keskustelu tarvitsee selkeämmät käsitteet ja maahanmuuttajien osallistumista.

HS:n kyselyssä (HS 15. 3.) kysyttiin "Pitäisikö Suomeen ottaa lisää maahanmuuttajia?" Kysymys on liian yleinen, koska maahanmuuttajat eivät muodosta yhtenäistä, homogeenistä ryhmää. Maahanmuuttajien keskuudessa on suuria eroja koulutuksessa ja sosio-ekonomisessa taustassa, lähtömaan kulttuurista puhumattakaan.

Globaalissa taloudessa Suomi tarvitse maahanmuuttajia, jotka osallistuvat aktiivisesti suomalaiseen työelämään ja yhteiskuntaan. Pienenä maana Suomi pärjää tässä globaalissa kilpailussa vain korkeateknologian ja innovatiivisuuden avulla. Korkeasti koulutetut maahanmuuttajat tuovat tähän omalla osaamisellaan lisäarvoa.

Somaliliiton entinen puheenjohtaja sanoi (HS 15. 3.), että asenteet maahanmuuttajia kohtaan olisivat koventuneet. On tyypillistä, että nimenomaaan somalialaisten etujärjestön edustaja kommentoi "syrjinnästä". Työssä käyvät maahanmuuttajat eivät koe syrjintää eikä heillä ole etujärjestöä, koska he eivät sitä tarvitse.

Olen itse ict-alalla töissä ja omat kokemukseni ovat hyvin positiivisia. Suomalaiset firmat suhtautuvat yhä avoimemmin ulkomaalaisiin työntekijöihin, juuri edellä mainituista syistä. Varsinkaan korkeasti koulutetut maahanmuuttajat eivät koe vaikeuksia työllistymisessä ja sopeutuvat suomalaiseen yhteiskuntaan.

Toisaalta on tunnustettava, että jotkut maahanmuuttajaryhmät eivät sopeudu ja työllisty yhtä helposti. Poliittinen korrektius on valitettavasti johtanut siihen, että ongelmasta vaietaan, koska pelätään rasistin leimaa. Minun mielestäni ei ole rasismia osoittaa, että korkeasti koulutetut maahanmuuttajat sopeutuvat paremmin, koska koulutus on täysin ihonväristä riippumatonta.

Suomessa pitäisi ottaa tämä huomioon ja ottaa käyttöön vaikka pistejärjestelmä (kuten esimerkiksi Kanadassa, Australiassa tai Uudessa-Seelannissa), jolla valitaan maahanmuuttajat koulutuksen, työkokemuksen ja kielitaidon mukaan.

Tämän seurauksena valtaosa suomalaisista suhtautuisi hyvin myönteisesti maahanmuuttajiin, koska hyödyt suomalaiselle yhteiskunnalle olisivat ilmiselviä.

Niin sanottu humanitaarinen maahanmuutto sen sijaan kannattaisi poistaa kokonaan (pois lukien kiintiöpakolaiset)
.

diplomi-insinööri, maahanmuuttaja
(isä saksalainen, äiti thaimaalainen, vaimo malesialainen)
Espoo"

(korostukset omiani)

Poissa Valittu

• Aktiivi vaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #2407 : 24. 03. 2010 22:10 »

Faktaa Valitun mielestä olisi, että kaukaa tulevat parantavat suomalaisten perimää!!?? Niinkö yksiselitteisesti ja yksinkertaisesti se olisi? Ja, että perinnölliset sairaudet ovat erityisesti suomalaisten ongelma?

On tainnut jäädä biologian opinnot vähiin "beluriskillä". Lyhyt oppimäärä: mitä enemmän sukulaisuutta  ja vähemmän "kantaisiä" sitä enemmän perinnöllisiä sairauksia. Koirien rodunjalostuksessa tuo käy hyvin ilmi. Mitä enemmän "rotuja" sitä terveempi koira. Joitakin muotikoirarotuja on tuotu Suomeen vain muutama kappale ja suurin osa on sitten "liian" lähteisten sukulaisten jälkeläisiä.

Mitä vähemmän aikojen ja kansainvaellusten saatossa sekoittunut kansa, sitä enemmän perinnnöllisiä sairauksia. Alkoholismi taitaa olla tällä hetkellä tappavin tautimme.... Kansakunnat, joissa alkoholin kanssa on oltu tekemisissä tuhansia vuosia, ovat evoluution tuloksena oppineet sen kanssa elämään (alkoholistit eivät ole päässeet sukua jatkamaan yhtä hyvällä prosentilla kuin raittiimmat). Onhan meillä vaikkapa täällä Pohjanmaalla kai jopa maailmaennätysfrekvenssi MS-taudeissa. Puolisot haettiin pyörämatkan päästä vain pari sukupolvea sitten...

Siis rasisteille ehkä tyly päätelmä: Mitä kaukaisemmasta maasta on peräisin kantasuomalaisen puoliso, sitä terveempiä lapsia on odotettavissa.
- - - - - - -

Poissa Timo Rintamäki

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
« Vastaus #2408 : 24. 03. 2010 22:10 »

Et voi olla tosissasi, siellä on järjenkäyttö kovemmassa kurssissa kuin viherpiperiöinti.

En olekaan. En usko Euroopan konkurssiin. Kiina romahtaa ties koska. Kiinalla on edelleen kommunistinen säännöstelytalousrakenne. Kiinalaisten byrokraattien mielenliikkeet ja kontrollifriikkiys ei tahdo sopeutua muuttuneeseen maailmaan. Toki kontrollifriikit pystyy ostamaan rahalla, johon he pyrkivätkin tarjotessaan rahasta nopeita ongelmien kiertoreittejä.

Juuseppi

• Vieras
« Vastaus #2409 : 24. 03. 2010 23:11 »
Alkoholismi taitaa olla tällä hetkellä tappavin tautimme....

Alkoholi on korkealla työikäisten kuolemansyynä, mutta ei enää kun katsotaan koko väestöä. Ja sitä paitsi, alkoholikuolemathan ovat nimenomaan lisääntyneet, kun viinan kanssa on opittu läträämään. Sama kehitys nähdään myös Iso-Britanniassa viimeisen 20 vuoden aikana. Ja siellähän on nämä paljon mainostetut bubit, joissa (näin meille on kerrottu) britit osaavat juoda sivistyneesti. Myös Ranskassa ja muissa viinimaissa alkoholisairauksiin on aina kuollut paljon ihmisiä.

Lainaus
Pohjanmaalla kai jopa maailmaennätysfrekvenssi MS-taudeissa. Puolisot haettiin pyörämatkan päästä vain pari sukupolvea sitten...

MS-tauti ei ole perinnöllinen vaan siihen on olemassa perinnöllinen alttius. MS-tautia esiintyy runsaasti myös USA:ssa ja Kanadassa ja yleensä siellä, missä aurinko paistaa vähemmän. D-vitamiinin saannilla ja MS-taudilla on selvä yhteys.

Eli kaikille tiedoksi: jos haluat, että lapsesi välttyvät MS-taudilta, syötä heille D-vitamiinia. Sinun ei tarvitse erota nykyisestä puolisostasi tämän huonomman rodun (valkoihoisuuden tai pohjalaisuuden takia) kuten vaasalaisia.infossa on rasistisesti väitetty

http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article127138.ece

Poissa Niiskutti

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #2410 : 25. 03. 2010 07:07 »
Juuri tuli huomenta suomessa (8.05 Rasismi ja rasismin varjot) maahanmuuttokeskustelusta. Valitettavasti kuuntelin niin huonosti, etten osaa sitä tänne referoida. Kuitenkin puhuttiin niinkuin tästä jokapuolella nyt kiihkeänä käytävästä keskustelusta. Ihmiset leimaavat toisiaan yms.

Eli Vaasalaisia.infossa tilanne ei ole sen kummempi kuin muuallakaan. Kun tää aihe ny jatkuvasti pysyy suosituimpana ketjuna, halusin tai en, niin olis kiva nähdä muutakin kuin toistensa sättimistä.
Jos VIITTAA aikaisempiin puheisiin, niin kyllä silloin pitää nähdä vaivaa ja hakea täältä 45000 viestin joukosta sen mihin viittaa. Muut eivät voi muuten tietää mitä tarkkaanottaen tarkoitetaan. Tällä ehkäistään väärinymmärrykset ja "ajan kultaamat" muistamisvirheet.

Ilmeisesti tässä politiikassa on paljon pielessä, mutta ei se jaksa enää häiritä, jos Vaasaan nyt tulee 100 tai 50 maahanmuuttajaa. Mielestäni voisi keskustella vaikka siitä, että mitä me voisimme tehdä, jotta Vaasalaiset mamut kotiutuisivat ja työllistyisivät paremmin? Ainakin Setlementtiyhdistyksen Kyläkeskus Kultanummen jossain ilmoituksessa olen nähnyt toimintaa, jossa luetaan kirjoja maahanmuuttajille. Sehän on ainakin on sellaista jonka jokainen suomalainen peruskoulun käynyt osaa, enää se on viitsimisestä kiinni. Vois vaikka joskus käydä kurkkaamassa mitä siellä luetaan.

Maahanmuuttajilla on varmasti paljon muutakin annettavaa kuin keskustelussa mainitut negatiiviset asiat. Ainakin muutamat vanhat mamu työ- ja opiskelukaverit ovat olleet ahkeria, täsmällisiä ja tarkkoja. Eikös juuri näitä ominaisuuksia työnantajat arvosta? En muista olenko jo maininnut, että Lidl on aika hyvin palkannut hieman huonostikin kieltä osaavia, mutta silti työhön kykeneviä mamuja mielestäni ihan hyvin. Ellen saa summasta selvää, näenhän sen siitä laitteesta. Kiitos ja Ole hyvä- riittää että olen tyytyväinen saamaani palveluun.

Vaasalaiset ovat kyllä melko sisäänpäin lämpiävää sakkia, kaikki ulkopuolinen (myös muualta muuttavat suomalaiset) on outoa ja siihen pitää suhtautua suurella varauksella. Tätä olen kuullut monesta suusta.

Poissa vaasalainen

• Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • Muista käydä Chatissa
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2411 : 25. 03. 2010 07:07 »
Tuossahan olisi videotiimille aivan loistava tilaisuus tehdä video, ei siis livevideo.  Suomalainen nuori tai vanhempi lukee mamujille vaikka Huosen Konsta Pylkkästä tai jotain vielä ymmärrettävämpää. Parasta saattaisi olla aloittaa Pohjalaisen paikallisuutisista.

Tällainaen video olisi selvä viesti siitä että  aasalaiset haluavat auttaa mamujen kotiuttamisessa.  Siis jotain konkreettista suun pieksämisen asemasta.
Tämä sivusto täytti 8 vuotta 1. helmikuuta 2013.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #2412 : 25. 03. 2010 07:07 »

-tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

Tottahan toki, mutta eräänlainen viisaudenalku on myös, jos ymmärtää missä ne tynnyrit kolisevat.
Pyydän saada muistuttaa, että olen esittänyt vain kohteliaasti sinulle ja Pentille, kummallekin pari kysymystä - teidän omista heitoistanne, joihin teiltä ei löydy munaa vastata tyhjentävästi. Sen jälkeen sinulla on sitten vielä otsaa palata keskusteluun puhumaan tyhjistä tynnyreistä.

Muistin virkistämiseksi:

Täällä on nämä hihkurit koettaneet vähätellä  rasismin vastaista kulkuetta.

Pentti Suksi

Kuka ja missä ja milloin?

Ja:

Joskus hymyilyttää, kun henkilöt, jotka puhuvat vain nostaakseen huonoa itsetuntoaan, haukkuvat Pentti Suksea rasistiksi.

Myös tähän kaivataan selvää vastausta sinun tynnyristäsi. Muussa tapauksessa voimme olettaa, että tyhjä on.
Siis kuka on haukkunut Pentti Suksea rasistiksi?

Pentille tiedoksi, minä en ole sanonut sinulle pahaa sanaa, mutta lupaan että niitä alkaa pian tulemaan, ellet tarkasta keskustelusävyäsi minua kohtaan.
Päinvastoin, olen puolustanut sinua tässä kysymyksessä, tosin valitettavasti vain sinua itseäsi vastaan.
Esitit jo Harri Niskasenkin raporttia, mutta sekin vapauttaa sinut rasismisyytteistä PRO:n puikoissa, muistathan jo ylempänä esittämäni:

Lainaus
Pro Vaasa ei ole esittänyt koko ryhmän yhteistä kannanottoa, joten esim. ehdokkaina olleiden, nykyisten ja entisen valtuutettujen mielipiteet olivat heidän omiaan, ei Pro Vaasan.
Kirjoituksista päätellen on kuitenkin varsin todennäköistä, että Pro Vaasa-ryhmässä suhtautuminen maahanmuuttajiin oli ja on edelleen kielteisempi kuin muissa ryhmissä.

Harras toiveeni on nähdä tässä hieman suoraselkäisyyttä. Miehet eivät pysty seisomaan kirjoitustensa takana ja alkavat sitten esittämään kaikkea muuta, tynnyreistä trolleihin. On aika helppo pitää teidän linjaanne huvittavana, joka aamu saa hyvät naurut!

Sitten vielä yksi asia Pentti:

Ette muista mitä olette kirjoittaneet muutama viikko sitten ja ilmeistä on että "poistaa" nappula on ollut ahkerassa  käytössä.

Pentti Suksi

Taas yksi oletus. :-)

Kyllä me muistamme yleensä mitä me olemme kirjoittaneet. Mutta vielä paremmin me muistamme sen, mitä me EMME ole kirjoittaneet. Siksi saat yllä esittämäni kaltaisia kysymyksiä, jotka jäävät selvittämättä, niin kauan kun kieltäydyt tunnustamasta, että tuli taas vähän höpistyä omiaan. Sama koskee Veikkoa.

"Poistaa" nappulaa en ole käyttänyt elämässäni koskaan. Täällä sitä käyttää suurimmaksi osaksi sivun moderointi, mutta muistelen sinun saaneen joskus banniakin kun pilkoit keskustelun sen nappulan voimin. Emme juuri harrasta täällä sitä Pentti. Sitäpaitsi, eikös tuon "Poista viesti" nappulan jälkeen jää jäljelle tyhjä viestiruutu?

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #2413 : 25. 03. 2010 07:07 »

Jos VIITTAA aikaisempiin puheisiin, niin kyllä silloin pitää nähdä vaivaa ja hakea täältä 45000 viestin joukosta sen mihin viittaa. Muut eivät voi muuten tietää mitä tarkkaanottaen tarkoitetaan. Tällä ehkäistään väärinymmärrykset ja "ajan kultaamat" muistamisvirheet.

Näemme Niiskutti tämän asian samalla tavalla. Sinäkin siis peräänkuulutat oikeaa faktaa, noiden heittojen sijaan, vaikka et sitä suoraan tässä kirjoitakaan?

Eikä tarvitse kaivaa 45 000 viestin joukosta. Jos kerran tietää mistä puhuu, niin tarvitsemansa viestin löytää kyllä yleensä parinkymmenen viestin joukosta. Joskus joutuu selaamaan parilla, jopa kolmella sivulla, mutta ellei vielä silloinkaan löydä, niin hakutoiminto on tässä oiva apu.

Valistankin tässä nyt Penttiä ja Veikkoa, napsauttakaan nappulaa haku ylhäällä ja kirjoittakaa ruutuun hakusanat. Sillä tavoin voitte hakea asiasisältöistä tukea esittämillenne asioille, eikä teidän tarvitse silloin ensikädessä turvautua noihin perusteettomiin heittoihin, joka ajaa asian vain pohjattomaan eipäs/juupas vääntöön.

Samalla tavalla voi mennä kyseisen kirjoittajan profiiliin ja napsauttaa vaikka kohtaa "näytä kirjoittajan kaikki viestit". Sieltä löytyy sitten helposti se mihin viitataan.

Tärkeinpänä juttuna tässä pitäisi kyllä minusta selvittää se, kenellä on se todistusvelvollisuus. Hänellä, joka vain esittää jonkun sanoneen jotain, vai hänellä, jota syytetään jonkun asian esittämiestä?

Onko reilua sanoa vain: "Etkö muista mitä olet itse kirjoittanut"? Riittääkö se?

Ei. Jos kerran esittää jotain, niin silloin täytyy olla valmis myös seisomaan esittämänsä takana. Vaihtoehtoisesti voi tehdä sitten räpit, eli juosta toiseen pihaan ja räksyttää sieltä, aidan takaa - tai sitten osoittaa suoraselkäisyyttä ja tunnustaa mokansa. Henkilökohtaisesti en näe koskaan sellaista ihmistä yhtään huonompana, jolta tosiaankin löytyy rohkeutta nostaa kädet ylös ja tunnustaa virheensä. Päinvastoin, arvostan aina sellaista ihmistä enemmän. Paljon pahempia ovat nämä "sen kirjoitin mitä kirjoitin" tyypit, jotka eivät oikeastaan ole liikkeellä keskustelun merkeissä, vaan vain sanomassa ja sitten raivostutaan, kun jengi ei nielekään kaikkea.

Siis myös jonkinlaista aikuisuutta peräänkuulutetaan keskustelun pölhöpopulismissakin.

venku1

• Vieras
« Vastaus #2414 : 25. 03. 2010 07:07 »
Vaasan Ikkunan päätoimittaja Koivumäki kirjoitti hyvin pakolaisiin suhtautumisesta. Kannattaa lukea.