Kirjoittaja Aihe: Tasavertainen moderointi  (Luettu 13459 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa korkokengät

• Vakituinen
  • **
    • Profiili
Re: Tasavertainen moderointi
« Vastaus #30 : 10. 01. 2010 10:10 »
Ei ole tullut täällä pitkään aikaan vierailtua. Olen hämmästynyt "maahanmuuttokriittisen" (=piilotettu rasismi) kirjoittelun suuresta osuudesta täällä.

Vielä hämmästyttävämpää on, että yksi moderaattoreista on aktiivinen tällä saralla.

Tämä kansalaisfoorumi alkaa kilpailla suomi24-palstan kanssa kyseenalaisella tavalla.

Eikä palstanpitäjä pelkää, että rasismileiman saanti karkoittaa kirjoittajia, jotka eivät halua leimautua? Onko sitä jo tapahtunut?

Paikalla Kari Lajunen

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Sukupuoli: Mies
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • Profiili
    • Oivakaihdin Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #31 : 10. 01. 2010 11:11 »
Ei ole tullut täällä pitkään aikaan vierailtua. Olen hämmästynyt "maahanmuuttokriittisen" (=piilotettu rasismi) kirjoittelun suuresta osuudesta täällä.

Vielä hämmästyttävämpää on, että yksi moderaattoreista on aktiivinen tällä saralla.

Olen ainoa julkkismoderaattori.  Olen myös yksi harvoja jotka uskaltavat reilusti sanoa olevansa pakolaisten puolella.  Tosin olen rajusti maahanmuuttopolitiikkaamme vastaan joka ei näytä antavan pakolaiselle mahdollisuutta sopeutua kulttuuriimme.  Se, että on maahanmuuttopolitiikkaa vastaan ei tarkoita että on aktiivinen rasismin saralla.  Häpeäisit jos minua tarkoitit.  Sillä muut moderaattorit eivät ole kirjoittajien tiedossa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Poissa Roy Rabb

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Music Mega
« Vastaus #32 : 10. 01. 2010 12:12 »
Korkokengät-nimimerkin pitäisi todella hävetä. Suomen ja monen muun EU-maan maahanmuuttopolitiikka on todella järjetöntä, naivia ja epäinhimillistä.

Yhdyn kernaasti päivän Kansanradiossa esiintyneen naisen ihmettelyyn, että selviä rikollisia ei voida karkoittaa, mutta kyllä rauhallisia perheitä jossa on jopa sairaita aikuisia ja lapsia. Vallanpitäjien politiikka on todella käsittämättömän epäloogista ja sadistista, vailla tunnetta, omaatuntoa ja käsitystä siitä mikä on oikeus ja kohtuus. Eli suomeksi; Maahanmuuttopolitiikkakin on psykopaattien käsissä.

Paikalla Kari Lajunen

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • Profiili
    • Oivakaihdin Oy
    • Sähköposti
« Vastaus #33 : 10. 01. 2010 14:02 »

Eikä palstanpitäjä pelkää, että rasismileiman saanti karkoittaa kirjoittajia, jotka eivät halua leimautua? Onko sitä jo tapahtunut?

Tuollainen "rasismikortin" esilletuonti mitään ajattelematta, saattaa edesauttaa "inflaatiota" todellisen rasismin ilmiössä.  Kohta kaikki on rasismia tai ei mikään ja varsinainen asia jää alle.

Juuri rasististen kirjoittelujen seuranta on lähes suurennuslasin alla ja juuri siihen nimimerkki "korkokengät" puuttuu.  Häpeäisit sitäkin.  Meillä on vielä tuoreessa muistissa kuningasajatuksen saaneen Harri Niskasen idea tehdä "rikosilmoitus" toisen kanssakirjoittajan kirjoittelusta.  Emme anna Harrille tai kellekään enää uusintamahdollisuutta.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Paikalla vaasalainen

• Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • Muista käydä Chatissa
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Tasavertainen moderointi
« Vastaus #34 : 26. 08. 2010 12:12 »
Tämäkin saattaa kiinnostaa vielä josku.  Auittakaa muutkin ketjun elinkaarta.  Ketju poistuu lopullisesti jos siihen ei olekirjoitettu 300 vrk.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Poissa herkkoo

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
Vs: Re: Tasavertainen moderointi
« Vastaus #35 : 26. 08. 2010 16:04 »

Tuollainen "rasismikortin" esilletuonti mitään ajattelematta, saattaa edesauttaa "inflaatiota" todellisen rasismin ilmiössä.  Kohta kaikki on rasismia tai ei mikään ja varsinainen asia jää alle.

Juuri rasististen kirjoittelujen seuranta on lähes suurennuslasin alla ja juuri siihen nimimerkki "korkokengät" puuttuu.  Häpeäisit sitäkin.  Meillä on vielä tuoreessa muistissa kuningasajatuksen saaneen Harri Niskasen idea tehdä "rikosilmoitus" toisen kanssakirjoittajan kirjoittelusta.  Emme anna Harrille tai kellekään enää uusintamahdollisuutta.

70-luvun lapsilla on muistissa vielä se termi "Neuvostovastaisuus" jolla kontrollifriikit uusstalinistit pyrkivät tyrehdyttämään kaiken keskustelun joka ei sopinut viralliseen YYA- ja Luottamus-liturgiaan

Harmi että tuo CCCP-vaihde on jäänyt joillekin edelleen päälle vaikka nuo ajat on jääneet jo historiaan

.

Poissa Niiskutti

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #36 : 19. 11. 2010 15:03 »
Ihan pakko kritisoida vaikka ylläpidon tekemistä päätöksistä ei saisi mutta:

Jos kaksi käyttäjää alkaa nokittelemaan toisilleen jossain ketjussa, on mielestäni kohtuutonta sulkea ketju viikoksi kaikilta muiltakin. Kun siis yksi tai kaksi törppäilee niin kaikkia rangaistaan? Eipä ole kovin tasavertaista.

Se vaan, että nyt voivat vaihtaa ketjua ja jatkaa takkuamista, mutta valokuvaamisesta täällä ei saa muutkaan keskustella.

Molemmat ovat ihan asiallisia kirjoittajia suurimmaksi osaksi, mutta samaan ketjuun eivät sovi sovussa millään. Ei tartte tästä vetää mitään herneitä nenään kummankaan henkilökohtaisesti, mutta pistää kyllä ihmettelemään, kun puheenaiheena ketjussa on kuvaamisen hyvät tavat ja muiden teosten kunnioittaminen yms. ja sitten vedetään keskustelun taso todella alas kun ruvetaan siinä riitelemään. Olisitte voineet jompi kumpi jatkaa yksityisviestein asioidenne selvittelyä.

"Kun tulet kuvauspaikalle, ole kohtelias sovi aina kuvauksista. Yleisökuvaa otettaessa ota se mahdollisimman huomaamattomasti, sinä et ole juhlan pääesiintyjä. Kunnioita annettuja ohjeita. Jos näitä ohjeita noudatat, niin huomaat  että saat jopa erityislupia valokuvata."

Pentti Suksen valokuvausketjuun kirjoittamaa viestiä vapaasti mukaillen:

Kun tulet foorumiin, ole kohtelias ja käyttäydy niinkuin ihmiset oikeassakin elämässä. Osallistuessasi keskusteluun, pyri välittämään tekstistä oikeanlainen viesti muille keskustelijoille. Et suinkaan keskustele yksin. Kunnioita annettuja ohjeita foorumiin kirjoittaessasi. Jos näitä ohjeita noudatat, niin huomaat, että voit nähdä omatkin mielipiteesi aivan uudessa valossa.

Lisäksi voisin sanoa, että muiden kanssa ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta ei suinkaan pidä alkaa vähättelemään muiden sanomisia ja yrittää omaa keskustelijanegoa nostaa muita ylemmäksi. Kokemukset on jokaisella ihan omia, ja jokainen on vapaa esittämään omat mielipiteensä.

Täällä on muutamilla käyttäjillä jotain ihmeellisiä ristiriitoja jo ties mistä muinaisajoista alkaen. Vaikkei aina olisikaan samaa mieltä, niin pakkoko joka helvetin asiasta pitää sitten alkaa vääntämään. Kun sitten yleensä se itse asia siinä jo jää aivan sivuosaan, ja jatketaan henkilökohtaisella linjalla.

Hyvää viikonloppua!

Poissa Tapio Parkkari

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
« Vastaus #37 : 19. 11. 2010 16:04 »
Hyvää viikonloppua myös Sinulle Niiskutti. Päädyin ratkaisuus tietysti nokittelijoiden typerän käyttäytymisen perusteella mutta halusin myös antaa signaalin muutamalle muulle potentiaaliselle nokittelijalle.
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Poissa Asiantuntija

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #38 : 19. 11. 2010 16:04 »

Jos kaksi käyttäjää alkaa nokittelemaan toisilleen jossain ketjussa, on mielestäni kohtuutonta sulkea ketju viikoksi kaikilta muiltakin. Kun siis yksi tai kaksi törppäilee niin kaikkia rangaistaan? Eipä ole kovin tasavertaista.

Tuossahan kohdellaan kaikkia juuri tasavertaisesti. Tästä syystä en pidä tasavertaisesta kohtelusta, koska se on oikeasti ihan perseestä. Ei kaikkia ihmisi kuulu mielestäni kohdella tasavertaisesti, vaan oikeudenmukaisesti.

Tässä tapauksessa oikeuden mukainen kohtelu olisi ollut, että vain tekijöitä olisi rangaistu tai huomautettu. Nyt tasavertaisuuden nimissä kaikile tuli samma kohtelu.
Häirikkö, Vastarannankiiski, Verbaaliakrobaatti, kova kapitalisti, kakara, sitaatti hunsvotti, fraasipelle, multipersoona, shakaali, hyeena, jortsu.

Poissa Pentti Suksi

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #39 : 19. 11. 2010 16:04 »
Hyvä Niiskutti!

Annoin tuleville kuvaajille, niin Sinulle kuin muille, ohjeita valokuvaamista varten. Olen valokuvannut lehdille jo vuodesta 1960 ja olen saanut vanhemmilta ammattikjuvaajilta kullanarvoisia ohjeita. Ei valokuvaaminen ole suinkaan niin vaikeata kuin sitä äkkiseltään luulisi. Ei siinä tarvitse olla lakikirja kädessä olla kun valokuvataan, ammattikuvaajilta loppuisi työ, jos tarkkoja ollaan. Näihin kielteisiin puoliin en ole törmännyt kuin yhden kerran. Otin Alkon johtajasta valokuvan ja takana riveittäin erimerkkisiä viinoja. Tuotevalvontakeskuksesta jokin älypää alkoi väittää, että se on alkolimainos. Todettiin oikein virallisesti, että se ei ole mainos vaan uutiskuva. Siinä kuvassa olisi pitänyt olla ostokehoitus. Ja koska sitä ei ollut eikä tekstikään ollut, niin minä voitin kisan.

Halusin nyt antaa kokemusperäistä tietoa uutiskuvauksesta. Sillä olenhan ollut lehdistön palveluksessa, niin free lanserina kuin palkkaa saavana. Konsertoiva muusikko, se on käytännön syy, älä mene valokuvaamaan kun hän tekee työtä. Se on häiritsemistä.  Yritin perustella sen, olen monasti muusikkoja ja taiteilijoita valokuvannut ja pääosa kuvista on  ennen konserttia lavastettuja kuvia.

En ole ainoa joka on tiettyihin nimimerkkeihin täysin kyllästynyt. Ne ovat vuosia  minua vainonneet ja törkeästi solvanneet. Jos milläkin tavalla. Huomasin, että tämä häirikkö ei ole koskaan alan töitä tehnyt. Kunhan on nyt mukamas tehnyt kaikki asiat maanpäällä. " Suksi ei tiedä mitään - Suksi hullu"- tätä mantraa kun hoetaan, niin alkaa sitä jossakin kohtaa korventamaan. Olen tehnyt monenlaista työtä - nälkä on pannut opettelemaan. Mutta se siitä.

Olen ollut kuvaajana, että kuvattavana. Tulee tässä mieleeni syksyinen tapahtuma. Minulla ja vaimollani oli vieraana Suomen diplomaattikunnan vanhin, Intian suurlähettiläs Om Prakash ja hänen vaimonsa Vanita.
Olimme tutustumassa Pohjanmaan museolla Terranova näyttelyyn. Jossain kohtaa tuli Vaasalaisia.infosta
Kari Lajunen  ja kuiskasi ,että voiko hän ottaa kuvaa herra suurlähettiläästä. Sanoin ystävällisesti, että ole hyvä. Kari kuvasi meitä, mutta missään kohtaa hän ei pyörinyt ns. jaloissa. Hyvin fiksusti esiintyi ja oli, kuten myös assistenttinsa fiksusti pukeutuneita. Heille varasin mahdollisuuden kysellä suurlähettiläältä.
Samoin Kari Lajunen oli iltatilaisuudessa, ei mitään hämminkiä. Kari Lajunen selviytyi tulikasteestaan
arvosanalla kiitettävä 10. Viikkoa aikaisemmin minulla oli vieraana toisenvaltion suurlähettiläs Koreasta, niin kuvaajia oikein tungeksi vähän liikaakin ympärillä.  Kuvasimme usein yhdessä Raimo Heinosen kanssa, nyt jo edesmennyt oli ammattikuvaaja.

Minä yritin antaa entisenä kuvaajana ohjeita, sitten ns. "ammattimies" häiriköimään joka ei sitä päivääkään ole tehnyt ammatikseen, mitä nyt jollakin pokkarilla kuvaillut. Tietysti on kuvaamisen teoria hallittava ja hallittava tilanteet kun kuvaa. Kuvaa, älä häiritse- on ohje.

Pahoittelen, mutta ei ollut tarkoitukseni. Siitä mielellään puhuu mistä on leipänsä tienannut.

Pentti Suksi
« Viimeksi muokattu: 19. 11. 2010 17:05 kirjoittanut Pentti Suksi »

Poissa Tapio Parkkari

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
« Vastaus #40 : 19. 11. 2010 17:05 »
Nokittelevien jäsenten bannaaminen määräajaksi on aina äärimmäinen ratkaisu. Pyrin siihen että ao. henkilöt ymmärtävät varoituksen tai uskovat yksityisviestiä.  Jos näin ei tapahdu, niin silloin bannaaminen on ainoa mahdollisuu.

Kiitos Asiantuntijalle rohkaisusta.
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #41 : 19. 11. 2010 17:05 »
Koska olen se toinen osapuoli tähän, niin saanen hieman kommentoida.

Osallistuin keskusteluun, ilman että että osoitin viestiäni kehenkään erikoisesti. Kirjoitin asiasta. Se kuka on oikeassa, tai väärässä, tai kenellä on kokemusta tai ei, ei ole tässä mikään ratkaiseva pointti.

En ole kiinnostunut mitenkään erikoisesti keskustelemaan Pentti Suksen kanssa, koska tiedän, ettei hän ole hyvä keskustelukumppani. Siksi en yleensäkään hänen kanssaan juuri keskustele. Ja siksi olet vähän väärässä Niiskutti, kun sanot:

Molemmat ovat ihan asiallisia kirjoittajia suurimmaksi osaksi, mutta samaan ketjuun eivät sovi sovussa millään.

Tämä ei ole totta. En ole sanonut Sukselle pahaa sanaa. En pakota häntä lukemaan ensimmäistäkään kirjoittamaani kirjainta. Mutta hän on heittänyt sen ensimmäisen kiven, jota vastaan hän itse niin kauniisti esittää:

Lainaus
Kun tulet foorumiin, ole kohtelias ja käyttäydy niinkuin ihmiset oikeassakin elämässä. 

Suksi siis kehoittaa toimimaan näin, mutta luonnollisesti tämä ei koske rouva suksea itseään.

Tiedän, että täällä on monta vanhoilliskommunistia, jotka eivät ole niin ihastuneita teksteihini. Olisinkin harvinainen kirjoittaja, jos kaikki tykkäisivät siitä mitä kirjoitan - ja rehellisesti sanottuna tuntisin itseni vaivautuneeksi sellaisessa tilanteessa. Mutta yksikin kirjoittamani viesti saattaa tuoda palautteena 4 viestiä, joista jokainen kohdistuu jotenkin henkilööni. Noh, en ole niin herkkä tällaiselle, mutta silloin pitää osata varautua myös siihen, että saa nauttia ansaitsemaansa kohtelua myös minun puoleltani. Suksi sai mitä tilasi ja tulee saamaan sitä myös tulevaisuudessa, ellei ymmärrä, että hänen oma runoilunsa koskee myös häntä itseään.

Yksityisviestit eivät toimi Niiskutti, minun ja Suksen välillä, koska en koe Suksea niin mielenkiintoisena henkilönä, että voisin kuvitella keskustelevani hänen kanssaan privaatisti. Mielummin katselen vaikka kuivuvaa lateksia paskahuusin seinässä. En ole myöskään varma, että Suksi edes tietää mikä on yksityisviesti ja miten sitä käytetään.

Suksen kokemuksia en olen kyseenalaistanut. En edes tiedä niistä. Enkä välitä. Tuo "vuosien solvaus" on niitä tavallisia kummituksia, joita Suksi näkee ympärillään joka kerta kun hän onnistuu vähän kuumentamaan keskustelua. Mitä helvettiä se tähän kuuluu? En minä Suksea solvaa. Kysymys on minulle täysin nollasta ihmisestä.

Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Poissa Niiskutti

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #42 : 19. 11. 2010 18:06 »
Jepjep... olis ehkä pitäny jo alkaen pitää vaan turpansa kiinni...

Risuttaa tuon ketjun sulkeminen... kun olis saattanu olla ihan hyväkin keskustelu, mutta palataan siihen asiaan sitten viikon päästä.

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #43 : 19. 11. 2010 18:06 »
Jepjep... olis ehkä pitäny jo alkaen pitää vaan turpansa kiinni...

Risuttaa tuon ketjun sulkeminen... kun olis saattanu olla ihan hyväkin keskustelu, mutta palataan siihen asiaan sitten viikon päästä.

Niiskutti, olen pahoillani, sillä en tietenkään halunnut pilata keskustelua. Nyt vaan on niin, että olen niin vittuuntunut siihen äijään, että saa takuulla mitä tilaa.

Moderoinnille voin lähettää sellaisia terveisiä, ettei keskustelun lukitus hyödytä enää ketään. Tuskin Suksella minulle tämän jälkeen on mitään erikoisempaa asiaa. Mutta jos, niin tarvitaan sitten varmaan jotain erikoisia ratkaisuja, sillä ketjujen sulkemiset eivät sitten riitä.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #44 : 20. 11. 2010 07:07 »
Miten asia on ketjujen sulkemisen kanssa? Valokuvausketju meni lukkoon kun Suksi alkoi isottelemaan ja annoin palaa, mutta maahanmuuttokeskustelussa eklu joutui jäähylle, mutta keskustelu saa jatkua. Minusta eklua nyt kyllä vähän syrjittiin tässä. Mutta taas toisaalta, rikoksen laatu oli erilainen. Mutta toimenpideskaala eri €:-/
Siis jos minä Pentti alamme vähän "keskustelemaan", ketju suljetaan ja muiden keskustelu keskeytyy. Jos eklu alkaa, hän saa jäähyn, mutta muut voivat jatkaa keskustelua.

Poissa Asiantuntija

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #45 : 20. 11. 2010 08:08 »
...ketju meni lukkoon kun Suksi alkoi isottelemaan ja annoin palaa,

Noinhan se on mennyt aina ennenkin. Mutta sulkemisesta kuitenkin syyllisiä ollaan minä tai sinä. Ei se perkeleen hiihtoväline, joka sen asiattoman keskustelun sorkki alulle. Hänhän peräänkuuluttaa hyviä kahvipöytätapoja, muilta.

Mutta kylmä totuushan on se, että kivahan sitä Pentti-setää on välillä vähän kiusata, todellista tietoa ei hänellä ole ja hiiltyy sitten niin makeasti. Aivan hampaita naurattaa, kun muistelen keskustelua tuloslaskelmista ja taseista Penan kanssa. Siinähän Pena sekoitti liikevoiton, tuloksen ja jotakin muutakin keskenään ja lisäksi teki analyysit yrityksen tuloskunnosta pelkän liikevaihdon perusteella. Ja kun kukaan ei tuota uskonut niin Pentti, kuinka ollakaan kävi kiinni henkilöihin ja rupesi haukkumaan muita tietämättömiksi niissä asiossa, joista ei itse ymmärtänyt. Kun sitten pyydettiin perusteluja aiheettomille syytöksille niin pantiin ketju kiinni.

En yhtään yllättyisi vaiikka Pena alkaisi taas selittämään, kuinka paljon hän on kauppa-oikeutta lukenut. Kyllä hän muka tietää. Todellisuudessa, jos on sen verran lukenut kun Pena esittää, niin kieltämättä sitä tietoa pitäisi kyllä olla, mutta jostakin syystä sitä ei vaan ole. No, sehän vaan todistaa, että pelkkä lukeminen ei auta, pitäisi myös ymmärtää ja sisäistää lukeminen, eli oppia. Se, että lukee jotakin ymmärtämättä asiaa toditaa myöskin jotakin.
Häirikkö, Vastarannankiiski, Verbaaliakrobaatti, kova kapitalisti, kakara, sitaatti hunsvotti, fraasipelle, multipersoona, shakaali, hyeena, jortsu.

Poissa herkkoo

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #46 : 20. 11. 2010 09:09 »

Se vaan, että nyt voivat vaihtaa ketjua ja jatkaa takkuamista, mutta valokuvaamisesta täällä ei saa muutkaan keskustella.

Pitäisi jotenkin sisäistää näissäkin keskusteluissa Veke Vennamon sanoin että "Asiat tappelee, ei miehet"

Kai sekin vaatii jotakin extra oordinarisia kykyjä tämän ymmärtäminen

.

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #47 : 20. 11. 2010 09:09 »
No ilmiössä hiihtovälineessähän on kysymyksessä keskustelutyyli, jossa sanotaan, kerrotaan ja/tai opetetaan (ollaan opettavinaan). Palautteelle on tilaa vain silloin, jos haluaa imeä. Pientenkin faktojen kyseenalaistaminen johtaa syytteisiin vuosien solvaamisesta ja ohjeisiin miten käyttäytyä foorumissa. Henkilökohtaisesti minulla ei mitään sellaista vastaan. Jokaisella sivulla on omat ämmänsä. 

Poissa Asiantuntija

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #48 : 20. 11. 2010 09:09 »
No ilmiössä hiihtovälineessähän on kysymyksessä keskustelutyyli, jossa sanotaan, kerrotaan ja/tai opetetaan (ollaan opettavinaan). Palautteelle on tilaa vain silloin, jos haluaa imeä. Pientenkin faktojen kyseenalaistaminen johtaa syytteisiin vuosien solvaamisesta ja ohjeisiin miten käyttäytyä foorumissa. Henkilökohtaisesti minulla ei mitään sellaista vastaan. Jokaisella sivulla on omat ämmänsä. 

Jaan ajatuksen. Täysin.

Juuseppi

• Vieras
« Vastaus #49 : 20. 11. 2010 11:11 »
Tuskin Suksella minulle tämän jälkeen on mitään erikoisempaa asiaa. Mutta jos, niin tarvitaan sitten varmaan jotain erikoisia ratkaisuja, sillä ketjujen sulkemiset eivät sitten riitä.

Täälläkö  saa uhkailla nimimerkin takaa tunnistettavia henkilöitä, jotka esiintyvät omalla nimellä? Onko tämä Matsema Parkkarin erityissuojeluksessa muutenkin, kun näyttää siltä, että bannauksia jaetaan niille, jotka antavat Matsemanille takaisin samalla mitalla?

Matseman on paljastanut useamman kerran suuren ihailunsa, kun mamujen kädestä kantasuomalaiset "saivat kunnolla selkäänsä" . Tuosta on helppo päätellä, että (vakuutteluistaan huolimatta) Matseman on väkivaltaa ihannoiva henkilö. Ettei vain olisi jo geeneissä? Onhan hän kertonut omasta isästään yhtä ja toista, josta  voi päätellä, että myös isä oli samanlainen väkivaltaan turvautuja, kun ei pärjännyt sanallisessa väittelyssä. Ainakin Matsemanin äiti taisi "saada kunnolla selkäänsä".

Poika näyttää jatkavan samalla linjalla. Sukselle esitetään uhkaus "järjestää erikoisia ratkaisuja", jos "hänellä on vielä asiaa" Matsemanille.

Poissa Asiantuntija

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #50 : 20. 11. 2010 11:11 »
Tuskin Suksella minulle tämän jälkeen on mitään erikoisempaa asiaa. Mutta jos, niin tarvitaan sitten varmaan jotain erikoisia ratkaisuja, sillä ketjujen sulkemiset eivät sitten riitä.

Täälläkö  saa uhkailla nimimerkin takaa tunnistettavia henkilöitä, jotka esiintyvät omalla nimellä? Onko tämä Matsema Parkkarin erityissuojeluksessa muutenkin, kun näyttää siltä, että bannauksia jaetaan niille, jotka antavat Matsemanille takaisin samalla mitalla?

Matseman on paljastanut useamman kerran suuren ihailunsa, kun mamujen kädestä kantasuomalaiset "saivat kunnolla selkäänsä" . Tuosta on helppo päätellä, että (vakuutteluistaan huolimatta) Matseman on väkivaltaa ihannoiva henkilö. Ettei vain olisi jo geeneissä? Onhan hän kertonut omasta isästään yhtä ja toista, josta  voi päätellä, että myös isä oli samanlainen väkivaltaan turvautuja, kun ei pärjännyt sanallisessa väittelyssä. Ainakin Matsemanin äiti taisi "saada kunnolla selkäänsä".

Poika näyttää jatkavan samalla linjalla. Sukselle esitetään uhkaus "järjestää erikoisia ratkaisuja", jos "hänellä on vielä asiaa" Matsemanille.

Yllättävän paljon sai Matseman laitettua sellaista tekstiä rivien väliin, jota vain Juuseppi "osaa" lukea. Kukaan vähänkään järjissään oleva tuskin pystyy käsittämään noin selkeää tekstiä noin väärin. Taito se on tuokin, sillä vaan ei voi ylpeillä.

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #51 : 20. 11. 2010 12:12 »
Kyllä. Ei voi kuin ihailla! Mutta hyvä viesti Juusepilta. Sillä viimeistään nyt minulle selvisi, miksei Juuseppi ymmärtänyt selvääkin selvempää tekstiä, kun hänen kanssaan viimeksi keskustelin.

Juuseppi

• Vieras
« Vastaus #52 : 20. 11. 2010 13:01 »
Kyllä. Ei voi kuin ihailla! Mutta hyvä viesti Juusepilta. Sillä viimeistään nyt minulle selvisi, miksei Juuseppi ymmärtänyt selvääkin selvempää tekstiä, kun hänen kanssaan viimeksi keskustelin.

Kyse  ei ole yhdestä viestistä, vaan me sivulliset joudumme lukemaan sinun, väkivaltaa ihannoivan henkilön, jatkuvia Pentti Sukseen kohdistuvia uhkauksia ja solvauksia, joita saat esittää nimimerkin takaa ylläpitäjän siunauksella. Esim. ihan viime päiviltä löytyy tällaista:

"Suksi sai mitä tilasi ja tulee saamaan sitä myös tulevaisuudessa, ellei ymmärrä, että hänen oma runoilunsa koskee myös häntä itseään".

"en koe Suksea niin mielenkiintoisena henkilönä, että voisin kuvitella keskustelevani hänen kanssaan privaatisti. Mielummin katselen vaikka kuivuvaa lateksia paskahuusin seinässä"

olen niin vittuuntunut siihen äijään [Pentti Sukseen], että saa takuulla mitä tilaa.

Ja nyt sitten tuli tarkennus, että "jos Suksella on asiaa" .... niin .... "seuraa erikoisempia ratkaisuja"

Mitähän nämä Sukseen kohdistuvat "erikoisemmat ratkaisut" ovat, kun niillä uhkailee henkilö, joka mässäilee väkivallalla uhkauksien välissä? Sitä voi vain arvailla? Toivottavasti ylläpito ei ole hävittänyt uhkailijan IP-numeroa ym tunnistetietoja. Niitä voidaan tarvita.

Poissa Risto Helin

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #53 : 20. 11. 2010 13:01 »
Tuossa menneellä viikolla Jouko Ahonen lupasi selittää älyttömiä päätöksiään ja kertoi kuinka tarvitsee vähintään puolituntia lähetysaikaa , josko matsepwena nyt tosiaan hieman avaisi mitä mahdollisesti tarkoitit tuolla tekstillä, pystyvänä miehenä selviät siitä lyhyemmässä ajassa mitä Ahonen.
veritas odium parit.

Poissa Original Wiik,

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #54 : 20. 11. 2010 15:03 »
nm. Juuseppi ja Risto Helin ovat varsin oikeassa siinä että nm. Matsemanin kuuluisi selvittää lauseidensa sisältö. Koska ne ilmiselvästi sisältää uhkaavia ilmaisuja.  Minusta kaikki muut ovat täällä,  lähinnä yrittäneet ennalta ehkäisevästi tuoda esiin ongelmia, ettei väkivallasta tule todellisuutta jonain päivänä.

Tulevaisuudessa on myöskin ratkaistava hätävarjelun käsite uudelleen.  Koska yleisen turvattomuuden lisääminen johtaa vääjäämättä tapausten lisääntymiseen.  Eikä ole oikein että itseään ja perheensä turvallisuutta varjeleva kansalainen,  on ainut vastuunkantaja,  vieläpä raskautetusti.

Erityisesti tämä on ongelma sillloin,  kun kotirauhan piirissä tapahtuu päällekarkauksia, sekä ryöstöjä pahoinpitelyn kera.

Poissa Jorma Kivimäki

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #55 : 20. 11. 2010 15:03 »
Tämä nyt on mennyt taas aivan hulinaksi.

Piti oikein katsella läpi tuo ylläpidon sulkema ketju ja kyllähän se selväksi tuli, kuka ensimmäisen kiven taas kerran heitti. Jos siihen vastataan samalla mitalla, on tämä perinteinen yhteisö heti kimpussa. Suksi oli taas niin varma ylivoimaisesta tietämyksestään, että suuttui heti kun Matseman esitti erilaisen näkemyksen valokuvattavien tahdosta tulla kuvatuksi. Kun molemmat kertoivat puhuvansa kokemuksestaan, alkoi totutusti Suksen ala-arvoinen henkilöön menevä liturgia (isä aurinkoinen, ajatusten tonava, mamu jne.) Suksi nyt ei vain yksinkertaisesti kestä sitä, että joku muukin voi hänen näkemyksensä kyseenalaistaa.

Olen Matsemanin kanssa samoilla linjoilla siinä, että jos keskustelussa asioiden sijasta halutaan käydä käsiksi henkilöön, on kohteena olevalla henkilöllä oikeus vastata samalla mitalla.

Herrat Juuseppi ja Original Wiik muka halua ymmärtää Matsemanin kirjoitusta. Minulla ei ole vähäisintäkään vaikeutta sen ymmärtämisessä, mitä tarkoitetaan sanonnalla ”saa takuulla mitä tilaa”. Käsitykseni mukaan sillä tarkoitetaan juuri sitä mitä tapahtui. Eli jos menet henkilökohtaisuuksiin, voit samalla valmistautua siihen, että myös sinun henkilöäsi lytätään. Täällä on muutamalla kirjoittajalla ihan tapana, kirjoittaa henkilöä pilkkaavaan tyyliin. Aivan erityisesti silloin, kun he huomaavat olevansa väittelyssä heikoilla. Lapsellista ja tarkoitushakuista on höpöttää jotain fyysisestä väkivallasta tässä yhteydessä.

Poissa Risto Helin

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #56 : 20. 11. 2010 15:03 »

Herrat Juuseppi ja Original Wiik muka halua ymmärtää Matsemanin kirjoitusta. Minulla ei ole vähäisintäkään vaikeutta sen ymmärtämisessä, mitä tarkoitetaan sanonnalla ”saa takuulla mitä tilaa”. Käsitykseni mukaan sillä tarkoitetaan juuri sitä mitä tapahtui. Eli jos menet henkilökohtaisuuksiin, voit samalla valmistautua siihen, että myös sinun henkilöäsi lytätään. Täällä on muutamalla kirjoittajalla ihan tapana, kirjoittaa henkilöä pilkkaavaan tyyliin. Aivan erityisesti silloin, kun he huomaavat olevansa väittelyssä heikoilla. Lapsellista ja tarkoitushakuista on höpöttää jotain fyysisestä väkivallasta tässä yhteydessä.
Jorma herra otti tuohon esimerkkiinsä tietysti helpoimmin suomennettavan kohdan , kun nyt olet vauhtiin päässyt niin kerro mitä mahtoi tarkoittaa (seuraa erikoisempia ratkaisuja) arvelesin , että tämän kohdan tarkoituksesta oli pohjimmiltaan epäselvyyksiä.
veritas odium parit.

Poissa Asiantuntija

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #57 : 20. 11. 2010 15:03 »
Sopiiko, että minä taivutan minun mielestäni melkoisile ämmille Original Wiik, Risto Helin ja Juuseppi vähän rautalankaa, kun ei se noihin teidän päihin muuten mene. (korjatkaa jos olen väärässä)

Ainoastaan ylläpito voi sulkea ketjuja, joten minä ymmärrän tuosta selkeästä viestistä, että tuolta samalta taholta, eli ylläpidolta odotetaan muita toimia. Ketjun sulkeminen ei riitä. Muutenhan Matsemanin olisi pitänyt kirjoittaa siihen, että jos Ylläpito ei toimi niin hän itse keksii keinot. En todellakaan näe mitään järkeä, että Matseman olisi uhkallut, että ylläpito (Parkkari) kävisi kovistelemassa Suksea jotenkin väkivallalla. Oottekste ihan jumissa?

Luuletteko te ämmät oikeasti, että kun ette tuon vertaa kirjoitettua sanaa suostu ymmärtämään (toivottavasti kyse on vaan tahdosta), että teidän kanssa voisi jotenkin järkevästi keskustella tulematta täysin selkeällä viestillä täysin väärin ymmärretyksi.

Ja nyt kun joku teistä rientää sanomaan, että multipersoona tuli avuksi, niin mulle on oikeastaan ihan sama minä te nollat mua pidätte. Otan sen todellisena kohteliaisuutena ja suosioin osoituksena, että joku, vaikka autuas puupää kuvittelee minua Matsemanin multipersoosaksi.   

« Viimeksi muokattu: 20. 11. 2010 15:03 kirjoittanut Asiantuntija »

Poissa Jorma Kivimäki

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #58 : 20. 11. 2010 16:04 »
Jorma herra otti tuohon esimerkkiinsä tietysti helpoimmin suomennettavan kohdan , kun nyt olet vauhtiin päässyt niin kerro mitä mahtoi tarkoittaa (seuraa erikoisempia ratkaisuja) arvelesin , että tämän kohdan tarkoituksesta oli pohjimmiltaan epäselvyyksiä.

No minua ei ainakaan kukaan voi väittää kenenkään multipersoonaksi.
Sinä mr. Risto Helin irrotit Matsemanin tekstin kokonaisuudesta, ilmeisesti aivan tahallaan. Se kirjoitettu kappale meni kokonaisuudessaan näin.

Moderoinnille voin lähettää sellaisia terveisiä, ettei keskustelun lukitus hyödytä enää ketään. Tuskin Suksella minulle tämän jälkeen on mitään erikoisempaa asiaa. Mutta jos, niin tarvitaan sitten varmaan jotain erikoisia ratkaisuja, sillä ketjujen sulkemiset eivät sitten riitä.

Tässä selvästi keskustellaan moderoinnista ja ratkaisuista puuttua epäasiallisuuksiin. Matsemanin asia on vastata, minkälaisia voisivat olla erikoisemmat ratkaisut. Onhan niitä ylläpitokin joskus luetellut. Aivan kuten Asiantuntija tuossa toteaa, kyllä te varsin hyvin tiedätte mistä on kyse, jos vain haluatte. Minulla ei olisi ikinä tullut edes mieleen, että tuossa uhattaisiin fyysisellä väkivallalla. Siihen tarvitaan kyllä aikamoinen annos pahansuopaisuutta.

Mikäli tästä forumissa joskus aiotaan saada laajempi keskustelupiiri mukaan, pitäisi lopettaa tämänkaltainen typerä henkilöön käyvä hyökkääminen. Siihen tarvitaan lähinnä itsekuria, koska moderointi tuskin ehtii ajoissa näihin puuttua. Jälkikäteen pitäisi jo poistaa pitkä ketju tapahtunutta nokittelua. Avainasemassa on nokittelun aloittaja.

Poissa Matseman

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #59 : 20. 11. 2010 16:04 »
Tämä keskustelu tekee minut iloiseksi, kahdesta eri syystä. Ensinnäkin nauran partoihini meidän hameväelle täällä, joiden luetun ymmärtäminen on simpanssin tasolla.
Mutta olen myös todella iloinen siitä, että juuri palstan fiksuimmat jäsenet osoittavat ymmärtävänsä lukeemansa tekstiä juuri sillä tavoin, kuin olen asian pyrkinyt esittämään.

Täytyy kuitenkin esittää kysymys - ilmaisenko ajatuksiani tosiaankin niin epäselvästi, tai puutteellisesti, että minua voidaan siteerata noin karkeasti metsään??

Mitä tulee Pentti Suksen uhkailuun - erikoisista järjestelyistä, niin jokainen voi halutessaan palata tähän viestiini jossa näin esitän. Avain siihen on:

Lainaus
Moderoinnille voin lähettää sellaisia terveisiä...

Minusta on aika fantastista, että joku voi kääntää tästä uhkailun Pentti Suksea kohtaan.

Juuseppi on tosin - luultavasti aikaisen lauantaipullonsa vaikutuksen johdosta kuitenkin sen verran huolissaan, että vastaan hänelle, vaikka oikeastaan Jorma jo tuossa ylempänä selvittää jutut. Olen tosin epävarma, upposiko kerralla. Siis varmuuden vuoksi toiseen kertaan. Mutta kolmatta kertaa en taida enää sitten viitsiä ;-)

Lainaus
"Suksi sai mitä tilasi ja tulee saamaan sitä myös tulevaisuudessa, ellei ymmärrä, että hänen oma runoilunsa koskee myös häntä itseään".

- En ole sanonut Sukselle pahaa sanaa. Esitin vain mielipiteeni itse keskustelun aiheesta. Suksi alkoi nokkimaan ja silloin menetin kunnioitukseni häntä kohtaan ja vastasin samalla mitalla. Annoin hänelle myös tiedoksi, että tulen tekemään näin myös tulevaisuudessa.
Joten pallo on nyt Suksella ja hän tulee saamaan minulta kohtelun, jonka hän ansaitsee. Hänestä itsestään on sitten kiinni, millaista palautetta hän minulta tulee saamaan.

Lainaus
"en koe Suksea niin mielenkiintoisena henkilönä, että voisin kuvitella keskustelevani hänen kanssaan privaatisti. Mielummin katselen vaikka kuivuvaa lateksia paskahuusin seinässä"

Minusta Suksi on aika hyvä kirjoittaja. Hänen juttunsa eivät tosin kiinnosta minua pätkääkään. Minusta hän on aika tylsä ja itsepäinen äijä keskustelemaan.
En tiedä miksi minun pitäisi selitellä tätä. Sen sijaan odotan, että esität myös Sukselle saman kysymyksen. Mitä hän tarkoittaa sillä, että hän on kyllästynyt juttuihini?
Eihän minullakaan ole ollut tarve kiiruhtaa kertomaan hänelle, mitä mieltä minä hänestä olen. Olen pitänyt sen visusti omana tietonani. Ei hän minua häiritse jutuillaan, niin kauan kun hän ei hyökkää minun henkilöäni kohtaan.

Lainaus
olen niin vittuuntunut siihen äijään [Pentti Sukseen], että saa takuulla mitä tilaa

Olen seurannut Suksen "keskustelua" täällä sen verran kauan, että tiedän miten hän suhtautuu kaikkiin, jotka rohkenevat kyseenalaistaa hänen juttunsa. Silloin tulee kaikkea, kokemuksista vuosien solvauksiin. En ole pyrkinyt keskustelemaan Suksen kanssa. Mutta jos hän päättää hyökätä tällä tavoin henkilöäni kohtaan, niin siitä vaan. Mutta silloin hän joutuu myös hyväksymään sen, että saa takaisin samalla mitalla.

Tästä löydät hyvän esimerkin eilisestä keskustelusta, joka päättyi keskustelun sulkemiseen moderoinnin taholta.

Voisiko mitenkään olla mahdollista, että panemme nyt pisteen tälle?

Suksi alkoi isottelemaan ja sai takaisin samalla mitalla. Ei tässä ole mitään sen ihmeellisempää ole.

Lopuksi haluan kiittää Asiantuntijaa ja Jorma Kivimäkeä. Miten hieno paikka tämä olisikaan keskustella, jos meidän vähän hitaammat täällä ymmärtäisivät luettua tekstiä samalla tavalla kuin te!!