Chattiin! >>
Tutki vaasalaista uutisvirtaa:
Vaasa Pohjalainen Vasabladet
Uusi KultTour vie kulttuurikierrokselle Vaasaan
Peräänajo Seinäjoen keskustassa
Pekkarinen invigde Botnia Print
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
09.09.10 - klo:22:36:53

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
50476 viestiä 588 aihetta kirjoittanut 1571 jäsentä
Uusin jäsen: Tuikku
* Etusivu Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
vaasalaisia foorumi  |  Vaasa ja ympäristö  |  Kommentteja ja parannusehdotuksia  |  Aihe: Moderaattorin toimenkuva, mukaanlukien toiminta foorumilla 0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] Siirry alas Lähetä aihe Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Moderaattorin toimenkuva, mukaanlukien toiminta foorumilla  (Luettu 2192 kertaa)
Eric Sardinas
Veteraanivaikuttaja
Poissa Poissa

King of the slide guitar

Profiili WWW
« Vastaus #30 : 10.08.09 - klo:18:29:09 »

Luuletteko että foorumin taso nousee tälläisillä keskustelunavauksilla?

Kyllä ainakin minä luulen että nousee. Jo viestien määrä osoittaa, että tällainen keskustelu on hyvinkin tarpeellinen.
Yleensäkin, on loistavaa, että palaute moderoinnille hyväksytään ja tämän keskustelun poisto olisi loukkaus sivuston jäseniä kohtaan.
Tulevaisuus saa sitten osoittaa, oliko tästä mitään hyötyä.

Kirjoittelen paljon Jatkoajassa. Siellä on montakin keskustelua, jossa voi antaa palautetta ylläpidolle ja moderaattoreille. Ja vastaavatkin usein. Mutta kyllä sieltä(kin) löytyy joskus vähän ykstotista jengiä smiley
tallennettu

Klaus Berg
Omalla nimellä
Veteraanivaikuttaja
*
Poissa Poissa

Sukupuoli: mies

Tuulessa tulevaisuus

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #31 : 10.08.09 - klo:18:46:19 »

Ei se ole helppoa olla moderaattori.
Koiran virka jos sanoisin.

Egotrippailut erikseen.
tallennettu

Vierailija
Vieras
« Vastaus #32 : 10.08.09 - klo:20:45:16 »

Kylänpää. Kurja sanoa, enkä ole edes varma onko tämä korrektia, mutta sanon nyt kuitenkin. Sinä kärsit mielestäni luulosairaudesta tai vainoharhaisuudesta. Todistat sen kutsumalla minua Lajuseksi. En ole Lajunen. Olen edelleen yksi niistä 60.000: stä tuhannesta vaasalaisesta.

Sanot, että Ole mies! Valitettavasti en voi olla mies, koska olen nainen.

Haluatko, että teen sinulle todennäköisyyslaskennan siitä, millä todennäköisyydellä minä kirjoitan tänne?

Kerro vain rohkeasti, jos et itse osaa, niin voin toki auttaa. Se on loppujen lopuksi aika yksinkertainen laskutoimenpide.

Ihme ja kumma

Menee vähän ohi aiheen, mutta se on tarkoituskin. tätä palstaa en enää kritisoi.

Minua kiinnostaa Ihme ja kumma

Minä haluan, että teet tuon laskutoimituksen, vaikka oikeaa tulosta tai todennäköisyyttä et koskaan saa. Laskutoimitus on yksinkertainen sen tiedän, mutta oikeita muuttujia et saa mistään, ellet ole moderaattori tai ylläpitäjä.

Et voi tietää kuinka moni käyttäjistä on vaasalaisia. Et voi tietää kuinka montako nicciä on pelkästään keskiarvollisesti yhdellä luonnollisella henkilöllä. Sinulla ei siis voi olla hajuakaan siitä onko tämän noin 1500 rekisteröityneen käyttäjän joukossa 3 vai 32900 oikeaa ihmistä. Jos lasket todennäköisyyden siihen, että sinä kirjoitat tänne niin, se ei perustu mihinkään todennäköisyyteen. Saamasi tulos on siis täyttä paskaa, eli harhaanjohtavaa tietoa. Sillä ei tee mitään. Se ei anna edes suuntaa ja jos antaa niin se suunta on väärä.

Olet varmasti joku ensimmäisen tai toisen vuoden yliopisto-opiskelija, joka luulee olevansa kovin fiksu ja lahjakas, kun on päässyt yliopistoon. (kaikki jotka haluaa, niin pääsee)

Tavallisessa elämässä laskutoimitukset todennäköisyysmatematiikka mukaan lukien on sellaista, että laskeminen on varsin helppoa, mutta muuttujien hankinta ja oivaltaminen on jo sen homman vaikeampi osa. Tosin sekin on minulle varsin helppoa.

Kissantappaja
« Viimeksi muokattu: 10.08.09 - klo:21:05:28 kirjoittanut Vierailija » tallennettu
Eric Sardinas
Veteraanivaikuttaja
Poissa Poissa

King of the slide guitar

Profiili WWW
« Vastaus #33 : 10.08.09 - klo:23:30:41 »

Ei se ole helppoa olla moderaattori.
Koiran virka jos sanoisin.

Kyllä se on aika helppoa. Pitää vain olla selvät linjat ja yksinkertaiset sellaiset. Ja nähdä se oma tehtävä juuri sinä omana tehtävänä, eikä lähteä sooloilemaan.
tallennettu

kylanpaa
Vieras
« Vastaus #34 : 11.08.09 - klo:12:07:26 »

Juuri näin.

Ehkä pitäisi myös olla hieman luontaista nöyryyttä.
tallennettu
kylanpaa
Vieras
« Vastaus #35 : 11.08.09 - klo:15:30:45 »

Oikeestaan mä voinkin nyt lähteä. Mitään muutoksia ei näköjään tullut.

Mutta mikäli tuplanimimerkit poistetaan, jäähyjä aletaan (maltillisesti) käyttämään ja tämä yksi moderaattori vaihtuu. Tulen kunniasanalla heti takaisin. En edes vaihda foorumia, vaan teen jotain muuta.

Täältä ovat lähteneet lähes kaikki poliitikot ja virkamiehet. Hyviä kirjoittajia on lähtenyt ja jokainen ovet paukkuen. Myös nyt minä, lopullisesti. (Osa on tullut välillä takaisin, suurin osa ei.)

Tälle blogille pitää tehdä jotain ratkaisevaa. Moderointi pitää saada sellaisiin käsiin, että kunnallispoliitikot ja virkamiehet keskustelevat täällä pian uudelleen. Ja heitä ei ole helppoa saada takaisin. Erittäin vaativa tehtävä ylläpitäjältä, jopa mahdoton.

Ei reakoinut viime aikaisiin kirjoituksiin mitenkään Tapio Parkkari. Mitäs ootte mieltä, kukahan tätä blogia nykyään ohjaa? Ja mihin suuntaan tämä blogi on Lajusen myötä menossa? Minä lähden, sillä tuo äskeinen ei ollut arvaus. (Osaan siis ainakin tuon verran nähdä tulevaisuuteen.)

Nyt tämä blogi on hiekkalaatikko. Osaksi myös minun syytäni. Sorry.
(Lähinnä kuitenkin aikaisempien nimimerkkieni johdosta.)

Kiitos kaikille kavereille, joita omilla silmilläni katsoan, on ollut paljon. Välillä oli tosi hauskaakin.

Erityiskiitos Tapio Parkkarille ja Jussi Mäntylälle!!  Sekä useimmille omalla nimellään kirjoittaville, luonnollisesti Veli-Jussi Pirinen mukaan lukien!  Smiley  (Heh. Ei ollut minun nimimerkkini.)

Törmäillään. Hyvää Jatkoa!!
tallennettu
belurisk
Veteraanivaikuttaja
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #36 : 11.08.09 - klo:18:16:18 »

Moderaattorina (Parkkari) olisin huolestunut myös nykyisten kirjoittajien (aktiivit) ja satunnaiset ml. vähäisestä määrästä.  Viimeisiin aiheisiin ei näytä myös lukijoitakaan juurikaan ilmestyneen.
Miten tätä pitäisi tulkita?  Missä vika ja ongelma?
tallennettu
Jorma Kivimäki
Omalla nimellä
Veteraanivaikuttaja
*
Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #37 : 13.08.09 - klo:15:26:10 »

Äärettömän suosittu (45 000 nimimerkkiä) FutisForum kuihtui aikanaan kymmenesosaan, kun paljastui että oli olemassa sisäpiiri josta tavalliset käyttäjät eivät tienneet mitään. Siellä oli jopa oma keskusteluosio, johon pääsi vaan tietty porukka.

Nimimerkki kylanpaa on tuossa syytellyt Lajusta kaksoisroolista moderaattorina. Jack-kissan hautajaiset oli mitä ilmeisemmin jonkinlainen vitsin muodossa esitetty vastine kylanpaan kirjoituksiin. Minusta tällä tempauksella kuitenkin aiheutettiin enemmänkin epäluuloja kuin mitään muuta tätä forumia kohtaan.
tallennettu
Eric Sardinas
Veteraanivaikuttaja
Poissa Poissa

King of the slide guitar

Profiili WWW
« Vastaus #38 : 13.08.09 - klo:17:59:27 »

Äärettömän suosittu (45 000 nimimerkkiä) FutisForum kuihtui aikanaan kymmenesosaan, kun paljastui että oli olemassa sisäpiiri josta tavalliset käyttäjät eivät tienneet mitään. Siellä oli jopa oma keskusteluosio, johon pääsi vaan tietty porukka.

Ei. Futisfoorumin moderointi oli niin olematonta, ettei sinne enää viitsinyt kukaan täysijärkinen kirjoitella. Vähän niin kuin Suomi24, jossa ei taida kirjoitella yhtään sellaista, jolla olisi kaikki lusikat keittiössä.

Sitäpaitsi, täälläkin on oma osio, joka näkyy vain muutamalle käyttäjälle, eikä se ole mikään kummallinen juttu - päinvastoin, se löytyy jokaiselta tällaiselta keskustelupalstalta.

Omaa keskusteluosiota on yritetty monessa paikassa. Jatkoajassakin testattiin, mutta se jäi lopulta vain muutaman kirjoittajan hiekkalaatikoksi, kuivui kasaan ja poistettiin sitten lopulta. Täälläkin yritettiin kertoa Ylläpidolle, etteivät osiot, joihin kaikille ole pääsyä menesty kauan. Panin mm. merkille, että Omalla Nimellä osion tuloa kannusti vain muutama kirjoittaja - eivätkä hekään enää viitsi sinne juuri kirjoitella.
tallennettu

Jorma Kivimäki
Omalla nimellä
Veteraanivaikuttaja
*
Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #39 : 14.08.09 - klo:01:54:00 »

Ei. Futisfoorumin moderointi oli niin olematonta, ettei sinne enää viitsinyt kukaan täysijärkinen kirjoitella. Vähän niin kuin Suomi24, jossa ei taida kirjoitella yhtään sellaista, jolla olisi kaikki lusikat keittiössä.

Sitäpaitsi, täälläkin on oma osio, joka näkyy vain muutamalle käyttäjälle, eikä se ole mikään kummallinen juttu - päinvastoin, se löytyy jokaiselta tällaiselta keskustelupalstalta.

Moderointiin FutisForum ei hiipunut. Hiipumiseen oli kaksi syytä. Salainen suljettu keskustelualue, missä sisäpiiri keskusteli salaa muilta tietämättömiltä ja jopa heistä. Toisena syynä oli palvelimen kaatuilu.

Lainaus Wikipedian sivuilta
Lainaus
” Keväällä 2005 FutisForum hakkeroitiin ja sen yhteydessä tuli ilmi UG, suurimmalle osalle käyttäjäkuntaa tuntematon suljettu keskustelualue.”  Toinen syy oli juuri tuo palvelimen kaatuilu.
·   ” Vuoden 2006 alussa nimimerkki Bootlegger sai foorumin toimimattomuudesta tarpeekseen ja perusti uuden foorumin vanhan rinnalle. Ns. varafoorumeita oli varsinaisen foorumin rinnalle syntynyt useita jo aiemmin, mutta Futisforum²-nimellä kulkeva foorumi on näistä ehdottomasti menestynein. Syyskuun 2006 aikana se ohitti käyttäjien määrässä alkuperäisen FutisForumin ja on vakiinnuttanut paikkansa käyttäjämäärältään suurimpana suomalaisena jalkapallokeskustelu sivustona. Loppuvuodesta 2006 iso osa FutisForumin käyttäjistä siirtyi FutisForum²:n käyttäjiksi. Kesään 2007 mennessä FutisForum on marginalisoitunut ja sen kävijämäärät ovat supistuneet kymmenesosaan siitä, mitä "FutisForumin perillisellä", edellisen aikaisemman käyttäjän perustamalla FutisForum²:lla vierailee päivittäin"   

Porukka siis siirtyi FutisForum kakkoselle, missä moderointi ei ole juurikaan kummempaa kuin alkuperäisellä. En minä ainakaan kovin merkittävää eroa ole huomannut. Hyvin kaukana esim. Jatkoajan moderoinnista, joka on aika tiukkaa. Suomi 24 keskustelusta olen täysin samaa mieltä.

Minä en oikein vertaisi esim. omalla nimellä kirjoittavaa osiota ja edellä mainittua salaista sisäpiirin keskustelua. Tämän forumin omalla nimellä osiolle en minäkään enää suuremmin tunne tarvetta, vaikka se oli yksi syy tänne tulooni.
tallennettu
Eric Sardinas
Veteraanivaikuttaja
Poissa Poissa

King of the slide guitar

Profiili WWW
« Vastaus #40 : 14.08.09 - klo:10:52:15 »

Jatkoaikaan siirtyi yhdessä vaiheessa paljon porukkaa juuri Futisfoorumilta ja siellä oli jopa keskusteluja, joissa naurettiin Futisfoorumin jutuille. Tuo kaikilta suljettu osio ei tosin aiheuttanut siellä mitenkään suurempaa keskustelua.

Miten Futisfoorumin jäsenet olisivat voineet kyrpiintyä jonkun sellaisen osion takia, jota he eivät edes nähneet?

Ja toistan, jokaisella tällaisella palstalla on myös sellainen osio, johon pääsee vain sisäpiiri.

Jatkoajan moderointi on tosiaankin aika tiukka ja välillä aivan loistava. Mutta myös siellä on kysymys ihmisistä. Onko esim. viikon pelikielto liian pitkästä lainauksesta ihan asiaa...

Lainaus
Russian Rocket

--------------------------------------------------------------------------------

Nimimerkki Russian Rocket saa viikon pelikiellon ylipitkästä lainauksestaan.
tallennettu

Jorma Kivimäki
Omalla nimellä
Veteraanivaikuttaja
*
Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #41 : 14.08.09 - klo:11:53:45 »

Miten Futisfoorumin jäsenet olisivat voineet kyrpiintyä jonkun sellaisen osion takia, jota he eivät edes nähneet?

Ei tietenkään voinutkaan kyrpiintyä silloin, kun asia oli piilossa ja salainen. Tämä tapahtui sen jälkeen, kun asia paljastui koko yhteisölle. 

Totta kai siinä mielikuvitus alkaa laukkaamaan tavallisella forumistilla. Jos ylläpito on mukana sisäpiirissä, saattaa esimerkiksi ”ei sisäpiirin kuuluvien” nimimerkkien henkilöllisyys olla koko sisäpiirin tiedossa. Pelkkä ajatus siitä, että näin voisi olla aiheuttaa suuttumusta. Muistan, että siellä puhuttiin juuri tästä. Minä ainakin vaihdoin kuultuani asiasta saman tien FF kakkoselle.

Sama ongelma saattaa koskea myös tätä forumia. Asia ei tosin koske minua, koska kirjoitan muutenkin omalla nimelläni.
tallennettu
Eric Sardinas
Veteraanivaikuttaja
Poissa Poissa

King of the slide guitar

Profiili WWW
« Vastaus #42 : 14.08.09 - klo:12:48:54 »

Totta kai siinä mielikuvitus alkaa laukkaamaan tavallisella forumistilla. Jos ylläpito on mukana sisäpiirissä,

Pointtini on kuitenkin se, että jokaisella tällaisella keskustelupalstalla on se oma sisäpiirinsä. Näin myös Futisfoorumilla ja sillä uudella kakkosella on myös omansa. Se mitä ja mistä siellä keskustellaan vaihtelee sitten kovasti sen mukaan, miten suuresta ja laajasta palstasta on kysymys.
tallennettu

Jorma Kivimäki
Omalla nimellä
Veteraanivaikuttaja
*
Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #43 : 14.08.09 - klo:16:21:28 »

Pointtini on kuitenkin se, että jokaisella tällaisella keskustelupalstalla on se oma sisäpiirinsä. Näin myös Futisfoorumilla ja sillä uudella kakkosella on myös omansa. Se mitä ja mistä siellä keskustellaan vaihtelee sitten kovasti sen mukaan, miten suuresta ja laajasta palstasta on kysymys.

Joo - varmaan sisäpiiri löytyy kaikilta keskustelupalstoilta.

Mun pointti on puolestaan se, että nimimerkki- ja yksityisyydensuoja on oltava pitävä. Jos moderaattori pyörittää sisäpiiriä, syntyy ajatus pysyykö edellä mainitut asiat vain ja ainostaan hänen takanaan.
tallennettu
Eric Sardinas
Veteraanivaikuttaja
Poissa Poissa

King of the slide guitar

Profiili WWW
« Vastaus #44 : 14.08.09 - klo:16:58:18 »

Mun pointti on puolestaan se, että nimimerkki- ja yksityisyydensuoja on oltava pitävä. Jos moderaattori pyörittää sisäpiiriä, syntyy ajatus pysyykö edellä mainitut asiat vain ja ainostaan hänen takanaan.

Totta kai. Ongelmana piskuisen Vaasan kaupunkikeskustelussa on tosin se, kun niin moni keskustelijoista tuntee toisensa. Ajattele itse jos olisit hyvä kaveri ylläpidon, tai moderaattorin kanssa ja myös itse mukana toiminnassa. Silloin saattaa olla vaikeuksia pitää joitakin asioita omana tietonaan. Eikä homma muutu siitä yhtään salaisemmaksi, jos satut vielä vähän vittuilemaan moderaattorille smiley

Se kultainen sääntö on tosin se, että jos haluat pitää kiinni nimimerkki- ja yksityissuojastasi, niin pidä se silloin vain omana tietonasi. Muussa tapauksessa joudut ottamaan vähän myös omalle kontollesi, jos ompelukerhossa alkaa hyssyttely.
tallennettu

vaasalainen
Tästä foorumista
Administrator
Veteraanivaikuttaja
Poissa Poissa

Muista käydä Chatissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #45 : 14.09.09 - klo:11:52:42 »

Olen yrittänyt useiden vuosien aikana saada foorumiin moderaattoreita huonolla menestyksellä  Useita on ollut mutta he ovat väsyneet hyvin nopeasti. Foorumissa on edelleenkin tilaa 2-3 moderaattorille.

Jos olet kiinnostunut, niin ota yhteys.  Vaatimuksena on, että:

-Olet tasapuolinen
-Suomenkielinen
-Lupaat että et käytä foorumia omiin tarkoituksiisi
-Neuvottelet kaikista isoista päätöksistä ylläpidon kanssa
ja että
-Kestät itseesi kohdistuvan kritiikin

Ota yhteys:
vaasalaisia.info@suomi24.fi

tallennettu

Tämä sivusto täytti 5 vuotta 2. helmikuuta 2010.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.
Niiskutti
Veteraanivaikuttaja
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Profiili
« Vastaus #46 : 15.01.10 - klo:14:05:20 »

Mielestäni moderaattori voi osallistua keskusteluun vain sillä ehdolla, ettei asetu jyrkästi joitain mielipiteitä vastaan. Mallia voi ottaa vaikkapa Parkkarin kirjoituksista.
Kolmen kuukauden tauko tekisi aluksi hyvää, jotta pääsisit irti edes tuosta Niskanen syndroomasta. Katsotaan nyt maltatko ”mielelläsi noudattaa kirjoittajan toiveita”.

Oli niin väärässä ketjussa tuo, että näin paremmaksi yrittää siirtää keskustelua tästä asiasta tänne vähän kuvaavamman otsikon alle. Mamu-uutisissa voi sitten puhua mamu-uutisista ja muusta sellasesta.

Tässä ketjussa aiemmin:

Palstan kehittyessä selviää yleensä nopeasti, kuka on Moderaattori, riippumatta siitä paljastaako hän sen itse vai. Mutta ei sillä ole väliä, Moderaattori on harvoin passiivinen kirjoittaja. Yleensä hän osallistuu itse keskusteluihin enemmän tai vähemmän aktiivisesti.

On tietenkin helppoa kaivella tunnetun Moderaattorin kirjoittelua käyttäjänä ja vertailla sitä hänen Moderointiin. Mutta tämä ei ole reilua Moderaattoria kohtaan. Hänen tulee saada olla vapaa osoittamaan nerokkuutensa/tyhmyytensä myös tavallisen käyttäjänä. Hänellä on oikeus kirjoittaa samalla tavalla kuin kuka tahansa käyttäjistä.

Käyttäjien täytyy myös pysyä housuissaan. Moderaattorin tulee kestää kritiikki ja silloin kun hänen toimintansa saa kritiikkiä useilta käyttäjiltä, niin se pitää pystyä kohtaamaan tavalla, joka palvelee palstan ja käyttäjien etuja. Mutta myös Moderaattori on ihminen ja se näkyy yleensä silloin parhaiten, kun Moderoinnissa näkyy se käyttäjän kädenjälki. Silloin Moderaattorilta on mennyt omenat ja päärynät sekaisin.

Yhtään viestiä tuohon mamu-asiaan K.Lajunen ei ole kirjoittanut moderaattori-nimimerkillä, eikä moderoinut (=poistanut tai muokannut) muiden tekstejä omien mielipiteidensä mukaiseksi. Ja se taitaa olla yksin Ylläpito joka täällä viimekädessä päättää kenellä on oikeus mihinkäkin keskusteluun ottaa osaa, eivätkä käyttäjät.

Vaikka en pidä toisten nimimerkkien kirjoituksista, niin en sentään ala vaatimaan että olisivat hiljaa/poistuisivat keskustelusta, jätän ne vain yksinkertaisesti huomiotta.

Ei nyt mennä henkilökohtaisuuksiin taas kuitenkaan vaan kirjoitetaan asiasta eikä kirjoittajista.

Tämä oli vain minun mielipide/kannanotto tähän asiaan.

Mutta kuten tiedetään: Mielipiteet ovat kuin perseenreikiä, jokaisella on omansa ja muiden omat haisee...
tallennettu
Jorma Kivimäki
Omalla nimellä
Veteraanivaikuttaja
*
Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #47 : 15.01.10 - klo:15:51:03 »

Yhtään viestiä tuohon mamu-asiaan K.Lajunen ei ole kirjoittanut moderaattori-nimimerkillä, eikä moderoinut (=poistanut tai muokannut) muiden tekstejä omien mielipiteidensä mukaiseksi. Ja se taitaa olla yksin Ylläpito joka täällä viimekädessä päättää kenellä on oikeus mihinkäkin keskusteluun ottaa osaa, eivätkä käyttäjät.

Vaikka en pidä toisten nimimerkkien kirjoituksista, niin en sentään ala vaatimaan että olisivat hiljaa/poistuisivat keskustelusta, jätän ne vain yksinkertaisesti huomiotta.

Olet oikeassa siinä, että tämä on oikea paikka tälle moderaattorin roolin keskustelulle. Toki Mamu-uutisten ja maahanmuuttopolitiikkaakin käsittelevät asiat ovat jälleen muutenkin sekoittuneet.

Näyttää tällä ylläpidon lisäksi ainakin moderaattori 3 poistavan asiattomia viestejä. K.Lajunen on ainoa täällä olevista moderaattoreista, joka on nimellään tiedossa, eli kuten hän asian itse ilmaisi julkkismoderaattori. Niinpä ei ole ihan yhdentekevää, mitä hän nimelläänkään kirjoittelee. Kirjoitteleehan myös ylläpitäjä Tapio Parkkarikin täällä omalla nimellään, kuitenkin lähinnä vain viritellen keskustelua.

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että Lajunen täällä omalla nimellään ylipäätänsä kirjoittelee. Moderaattorina edellytän häneltä kuitenkin asiallista ja ennen kaikkea kiihkotonta suhtautumista erilaisiin mielipiteisiin.

Ärsytyskynnys ylittyy siinä vaiheessa, kun moderaattorina toimiva henkilö Lajunen alkaa omalla nimellään käydä esim. kampanjaa Niskasta vastaan joka taholla. Kun hän lisäksi kirjoittaa: ”Jos saisin päättää, bannaisin kaikki turhaan "rasismikortin" vetäjät heti”.  Pääsin aika heppoisin perustein itsekin tähän moderaattori/omalla nimellä kirjoittavan Lajusen bannilistaan. Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka Lajunen pian pääsee näistä asioista päättämäänkin.

En ole niin lapsellinen, että alkaisin vaatimaan täällä yhtään mitään. Tein Lajuselle pelkästään ehdotuksen, jotta itse harkitsisi mikä on moderaattorina toimivalle sopivaa. Tiedän toki, että hän pitää käytännössä pitkälle tätä forumia pystyssä kaikenlaisella aktiivisuudellaan, joten ylläpidolla ei ole varaa häntä menettää.
tallennettu
Niiskutti
Veteraanivaikuttaja
Poissa Poissa

Sukupuoli: nainen

Profiili
« Vastaus #48 : 15.01.10 - klo:16:48:39 »

Mielestäni silloin, kun henkilö kirjoittaa muulla, kuin moderaattori-nimimerkillä, hänellä on tasan sama oikeus sanoa mielipiteensä kuin kaikilla muillakin keskustelijoilla.

Itsellänikin on joskus käynyt mielessä että "jos olis valtaa niinkuin on mieli", niin tuo ja tuo viesti/käyttäjä lentäisi bittitaivaaseen. Vaan kun ei ole, mutta olen jättänyt asian sitten omaan arvoonsa, ja luottanut siihen että ylläpito ja moderaattorit hoitavat asiansa, tai olen heille ilmoittanut asiattomasta viestistä.

tallennettu
Pentti Suksi
Omalla nimellä
Veteraanivaikuttaja
*
Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #49 : 15.01.10 - klo:21:56:29 »

Onko tämä foorumi elämää suurempi kysymys??? Täällä käytetään sananvapautta ja sen olemme kalliisti saaneet. Mennään ajasta 70 vuotta taaksepäin, silloin muodostettiin suomalaista kansalaisyhteiskuntaa
ja puolustettiin mm. sananvapautta. Mitä olisi ollut neuvostovapaus?

Yritin etsiä, että mitä  kauhiaa se Lajunen on sanonut? Ei minun mielestä mitään erityistä, että hänelle pitäisi antaa  3 kuukauden aresti samoin kuin Risto Helinille ja Roy Rabbille, aikuisille täysjärkisille miehille. Olen seurannut heidän kirjoituksiaan, en ole rasismia kohdannut. Jos oikein tihiä seula pannaan, niin voi sieltä hienokseltaan löytyä kiihotusta kansanryhmää kohtaan.Mutta se on oikeuden tehtävä ratkaista. Puolustan jyrkästi sananvapautta olletikkin, kun Vaasassa se on kapeimimmillaan 150 vuoteen. Kyllä maahanmuuttokritiikkiin on aihetta. Meillä on hyvä laki mutta viranomaiset ja tekohurskaat humanisti poliitikot eivät sitä toteuta. Se on nähty Vaasassakin. Nämä tekohumanistit lietsovat  ja kasvattavat rasismia parhaimmillaan. Pakkosuvaitsevaisuus ei onnistu "turpa tukkoon" huutamisella.

Sitten taas  Kivimäelle tiedoksi, että se "sisäpiiri" taas kokoontuu luonani kansainvälisessä merkeissä.
Ryystetään kaffia niinkun lehmät hauretvettä vanhan hyvän konjakin kanssa.  Eiköhän yli 20 vuotta vanha konjakki ole hyvää ja kauniit naiset. A vot harashoo.

Jätetään nämä sensorihommat sikseen ja jatketaan keskustelua. Tuolla touhulla meiltä loppuu loputkin kirjoittajat.

Pentti Suksi
tallennettu
Jorma Kivimäki
Omalla nimellä
Veteraanivaikuttaja
*
Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #50 : 15.01.10 - klo:22:33:56 »

Onko tämä foorumi elämää suurempi kysymys??? Täällä käytetään sananvapautta ja sen olemme kalliisti saaneet.

Sananvapautta minäkin tässä yritän puolustaa. Toivottavasti myös moderaattorit sitä tekevät, niin että esimerkiksi Niskanen tai nimimerkki Korkokengät vovati rauhassa kirjoitella tänne mielipiteitään saamatta täyslikasangollista niskaansa. Toivotaan, ettei myöskään Lajusen toive toisinajattelijoiden bannaamisesta koskaan toteudu. Toivotaan myös, että eräät kirjoittajat lopettavat eri mieltä olevien kirjoittajien ajatusten ja tavoitteiden pahansuopaisen arvailun.

Lainaus
Sitten taas  Kivimäelle tiedoksi, että se "sisäpiiri" taas kokoontuu luonani kansainvälisessä merkeissä.
Ryystetään kaffia niinkun lehmät hauretvettä vanhan hyvän konjakin kanssa.  Eiköhän yli 20 vuotta vanha konjakki ole hyvää ja kauniit naiset. A vot harashoo. 

Joo ja naisetkin senkun kaunistuvat, mitä pidemmälle ilta etenee smiley

« Viimeksi muokattu: 15.01.10 - klo:22:45:54 kirjoittanut Jorma Kivimäki » tallennettu
Kari Lajunen
Omalla nimellä
Veteraanivaikuttaja
*
Poissa Poissa

Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #51 : 16.01.10 - klo:00:59:23 »

Sananvapautta minäkin tässä yritän puolustaa. Toivottavasti myös moderaattorit sitä tekevät, niin että esimerkiksi Niskanen tai nimimerkki Korkokengät vovati rauhassa kirjoitella tänne mielipiteitään saamatta täyslikasangollista niskaansa. 

Kyllä sinun täytyy hyväksyä se, että Niskanen ja Korkokengät saavat palautetta kuten muutkin.  Ei heillä ole mitään erityisvapauksia.  Myös sinä ja minä saamme palautetta.  Hyväksy siis muidenkin palaute.  Se on ihan luonnollista blogikeskusteluissa.

Vapaalla blogipalstalla jokainen vastaa sanoistaan.

Mikään ei viittaa siihen, että Niskanen tai Korkokengät aiottaisiin bannata.  Voivat siis rauhassa kirjoittaa.  Vasta jos he heittäytyvät rasistisiksi voi sellainen olla mahdollista.   Voit olla siis huoletta.

« Viimeksi muokattu: 16.01.10 - klo:01:12:24 kirjoittanut Kari Lajunen » tallennettu

Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.
Jorma Kivimäki
Omalla nimellä
Veteraanivaikuttaja
*
Poissa Poissa

Profiili Sähköposti
« Vastaus #52 : 16.01.10 - klo:01:32:53 »

Totta kai minä hyväksyn sen, että Niskanen ja Korkokengät saavat palautetta siinä missä muutkin. Tosin eihän se ”siinä missä muutkin” täällä toteudu, koska maahanmuuttokriitikot ovat täällä aktiivisempia, kriittisempiä ja kielenkäytöltään rajumpia. Koska näin on, odottaisin vähintäänkin ylläpidolta ja moderaattoreilta asiapitoista suhtautumista. Valitettavasti Lajunen sinun kohdallasi se ei kaikissa tapauksissa ole toteutunut.

Kai minä nyt sen tajuan, ettei tällaisella forumilla ole varaa tällaisia henkilöitä bannata. Se olisi tämän keskustelupalstan loppu. Olen siis huoleton.
tallennettu
Asiantuntija
Kansalaisaktiivi
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #53 : 04.02.10 - klo:16:17:32 »

Moderaattori      14:06:44     Katselee profiilia käyttäjältä akir.

Lajusta ei näy paikalla ja tuoltahan sitä kritiikkiä taas tuli. Tutkitaan vähän IP:tä ja sillee..

Käyttääkö Lajunen moderaattori oikeuksiaan kirjoittajan jäljittämiseen omine tarkoitusperineen.

V***i      14:09:57     Katselee aihetta Moderaattorin toimenkuva, mukaanlukien toiminta foorumilla.

Ja sitten V***ina sisään, ettei huomata Moden poistuneen ja Lajusen tulleen tilalle. Koska näit Kari minun kirjoittavan täällä.

Eikö ole kummallista Kari?

tallennettu

"Häirikkö" "Vastarannankiiski" "Verbaaliakrobaatti" "kova kapitalisti" "kakara"
Matseman
Veteraanivaikuttaja
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #54 : 04.02.10 - klo:17:54:41 »

Sinänsä mielenkiintoista analyysiä, mutta mikä tässä oikeastaan on ongelmana?

Moderaattorihan voi kirjautua sisään omin, tai moderaattorin tunnuksin monestakin eri syystä. Lisäksi, moderaattorin tunnuksiahan tällä sivulla käyttää ylläpito + 3 moderaattoria.
tallennettu

Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut.
Asiantuntija
Kansalaisaktiivi
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #55 : 04.02.10 - klo:18:43:20 »

Sinänsä mielenkiintoista analyysiä, mutta mikä tässä oikeastaan on ongelmana?

Moderaattorihan voi kirjautua sisään omin, tai moderaattorin tunnuksin monestakin eri syystä. Lisäksi, moderaattorin tunnuksiahan tällä sivulla käyttää ylläpito + 3 moderaattoria.

Kun asiaa rupeaa miettimään, niin eihän siinä mitään ongelmaa oikeasti olekaan. Tarkoitukseni oli ehkä tuodä esiin omaa ja joidenkin muiden kirjoittajien mieltä vaivaavia epäkohtia.  Koska tämän palstan toiminnassa on ylläpidonkin mielestä tapahtunut yllättävää kirjoittaja katoa. Tarkoitukseni oli lähinnä pohdiskella ja nostaa asiaa esiin. Mutta nyt taidan jättää tämän ylläpidon ja Lajusen sisäpiireineen moittimisen ja palautten annon pois ja keskittyä asialliseen keskusteluun.

Onko sulla antaa mitään vinkkiä miten voisi pitää keskustelun käynnissä ja kuitenkin tuoda siihen jotain todellisuuspohjaa. Vai onko kuitenkin parempi keskustella tämän foorumin tavoin ilman faktoja. Olet kuitenkin tuonut paljon faktaa näihin keskusteluihin ja silti keskustelu on pyörinyt jollain lailla.
tallennettu

"Häirikkö" "Vastarannankiiski" "Verbaaliakrobaatti" "kova kapitalisti" "kakara"
Original Wiik,
Veteraanivaikuttaja
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #56 : 04.02.10 - klo:19:19:45 »

Suomalainen keskustelu on pohjautunut perinteisesti  vahvan vallanpidon pönkittämiseen,  siihen ovat osallistuneet kaikki,  jotka jollaintapaa siitä ovat turvallisuutensa saaneet.

Nyt tilanne on oleellisesti muuttunut,  suomalainen yhteiskunta on epäilemättä suurimman murroksensa edessä,  kun mitä se koko historiansa aikana on ollut.  Siksi kirjoittajia on kaikonnut. Onhan aivan selvää ettei reaalimailman vastainen argumentointi saa myönteistä palautetta.

Uskovaisetkin ovat olleet viimevuosikymmenet hiljakseen, koska ei ole ollut markkinoita joilla temmeltää. Samoin on käymässä nyt valtauskonnollemme, joka on hyvinvointivaltio nimeltä suomi. Nyt on menossa hypötermiaan johtava vaihe, jossa asuntojen hinnat kohoavat korkeuksiin,  joihin ei yletä kuin sielunsa siivin ja monet sen lopulta tekevätkin. Usein siinä menevät lapset ja vaimo samalla kyydillä, karmeaa mutta elämä on. 

Uusia kirjoittajia on tulossa kunhan aika kypsyy. Murros alkaa näkyä ihmisten arkielämässä  yhä enemmän.  Hyvin harvat enään uskovat selviytymiseen jatkuvia veronkorotuksia käyttäen.  Se on muutos,  jonka seuraukset ovat mittavampia,  kuin mitä useimmat haluavat edes nähdä.
tallennettu
Klaus Berg
Omalla nimellä
Veteraanivaikuttaja
*
Poissa Poissa

Tuulessa tulevaisuus

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #57 : 06.02.10 - klo:13:53:33 »

Jos jokainen osaisi käyttäytymisen aakkoset, niin moderaattoreita ei edes tarvittaisi ?
tallennettu

Sivuja: 1 [2] Siirry ylös Lähetä aihe Tulostusversio 
vaasalaisia foorumi  |  Vaasa ja ympäristö  |  Kommentteja ja parannusehdotuksia  |  Aihe: Moderaattorin toimenkuva, mukaanlukien toiminta foorumilla « edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!