Kävin tässä asioimassa (vanhaa autoa korjaamassa, osaavat vielä sen homman Vähässäkyrössä) Merikaarrossa ja sattui eräs paikallinen veteraanikunnallispoliitikko olemaan samalla asialla.
Tuli juttua mahdollisesta kuntatliitoksesta nyt kun ei enää yhteistä maarajakaan tarvita.
Tänmä loihe lausuman: "Tottahan Vaasan mieluusti tultaisiin,mutta ottanevatko tällaista konkutssikypsää kutaa. No, onhan meillä sentään tuo Hiirikoksken voimala..."
Minä sanoin, jotta varmaan otetaan vaikka ei se nykyvaasalaisille minusta mikään hyvä asia ole, sitä on nyt kaikilla suilla toitotettu monta vuotta, että varmasti lähes yksimielisesti menisi läpi Vaasan valtuustossa.
Itse olen kyllä vähän epäilevällä kannalla asiassa Vaasan kannalta.
Kyse on vähän tuollaisesta imago-asiasta. Uskotaan ja luullaan. Kalliksi se tulee, se on vähän niinkuin Itä-Saksan liitäminen Känsi-Saksaan, Pirun kalliksi tulee ja yhä on suuria ongelmia.
Mutta näen asian enemmänkin niin, että Vaasa on niin vauras (meillä oli varaa mm. upotta Suvilahden saveen yli 10 M€:n imagotemppu, ja silti jäi ylijäämääm kassan vielä enemmän), että kyllä meillä on varaa auttaa kyröläisiä. Kyllä nyt muutaman tuahnne kyröläisen asiatkin hoidellaan.
Vaasassa ei virtaa nyt yhtään jokea. Kyrönjoki laski aikoinaan Vaasan Eteläiseen kaupunginlahteen. Olisi se hienoa kun Kyrönjiokea olisi pätkä Vaasassakin... (Meiilä olisi muuten heino jokilaivakin tiedossa mutta sen siirtäminen Merikaatoon voi vaatia aikamoisia ponnisteluja kun se on niin iso)