Kirjoittaja Aihe: Vaasan Kaupunki - virkojen perustamisen erityisosaaja  (Luettu 3343 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa köyhä jarrumies

• Vakituinen
  • **
    • Profiili
Vs: Vaasan Kaupunki - virkojen perustamisen erityisosaaja
« Vastaus #35 : 30. 11. 2012 15:03 »
Tänään on Pohjalaisessa juttu Harri Moision yrityksestä jatkaa Vähäkyrössä työskenneleen Anneli Lehdon työsopimusta kuntaliitpoksen jälkeen.  Parempi että luet jutun lehdestä. 

Haluaako ylläpito sanoa, että meidän köyhien pitää tilata viimeisillä rahoilla porvarien kallis  lehti, että me tiedetään, mitä meitä köyhiä (ainakin omien vaalilupaustensa mukaan) edustavat poliitikot tekevät? Ei perhana sentään!

Paikalla vaasalainen

• Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • Sukupuoli: Mies
  • Muista käydä Chatissa
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #36 : 30. 11. 2012 15:03 »
Osan Pohjalaisen jutuista voi lukea Pohjalaisen nettisivuilta.  Sitten toinen asia on se, että miksi ylläpidon pitäisi aina nostaa aiheita foorumiin.  Eikö tämä ole sosiaalinen media, joten aiheiden nostaminen kuulu kaikille.

Alan olla sitä mieltä että 8 vuotta huolestumista alkaa minun kohdaltani riittää.  Kaikki mukaan talkoisiin .
Tämä sivusto täytti 8 vuotta 1. helmikuuta 2013.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Poissa köyhä jarrumies

• Vakituinen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #37 : 30. 11. 2012 15:03 »
Osan Pohjalaisen jutuista voi lukea Pohjalaisen nettisivuilta.  Sitten toinen asia on se, että miksi ylläpidon pitäisi aina nostaa aiheita foorumiin.  Eikö tämä ole sosiaalinen media, joten aiheiden nostaminen kuulu kaikille.

Vaikea nostaa esim. tätä aihetta esille, kun ei tiedä siitä enempää mitä täällä on kirjoitettu. Pohjalaisen nettisivulla en huomannut aiheeseen liittyvää juttua (siis tämä Lehdon työsopimus). Vaasalaisia.infon vanhana lukijana muistan toki Siltasen ja Moision "yhteenoton" samankaltaisen asian tiimoilta. Sillä kertaa Siltanen nöyrtyi ja pyysi anteeksi, koska ei halunnut lähteä käräjöimään "hyvän perhetuttunsa" kanssa.

Paikalla vaasalainen

• Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • Muista käydä Chatissa
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #38 : 30. 11. 2012 16:04 »
Pohjalaisesta voi lukea ainakin ns. "paraatiaukean" eli sen missä on pääkirjoitus ja kivijalka- kolumnit klikkaamalla näköissivua.

Itse perusasia on kuitenkin tärkein.  Tällainen foorumi voi toimia vain jos käyttäjät "ottavat sen omakseen".  Eli nostavat esiin aiheita, täydentävät "Poliisilla on asiaa"-tyyppisiä sivuja,  kertovat löytämästään vaasa-aiheisesta You Tube-videosta, lataavat omiavideoita ja äänitteitä jne.

Ja vielä:  Tämä sivusto on ilmainen - siis käyttäjille, onko se sitä muutoinkin?

Tästä kaikesta voi keskustella vaikka "Parannetaan Blogia"-ketjussa.

Tämä sivusto täytti 8 vuotta 1. helmikuuta 2013.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Poissa köyhä jarrumies

• Vakituinen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #39 : 30. 11. 2012 16:04 »
Pohjalaisesta voi lukea ainakin ns. "paraatiaukean" eli sen missä on pääkirjoitus ja kivijalka- kolumnit klikkaamalla näköissivua.

Kiitos vinkistä. Ei ollut kovin helppo löytää tuo. Tosin juuri nyt tarjolla oleva kaksi sivua ei kertonut mitään tapaus Mosiosta . Vasabladetin sivulla oli pieni maininta: Harri Moisio, Vänsterförbundets mångårige politiker har försökt få sin partikamrat anställd mot reglerna.

Sama suomeksi: Harri Moisio, vasemmistoliiton pitkäaikainen poliitikko yrittänyt hankkia työ/virka puoluetoverilleen sääntöjen vastaisella tavalla.

http://www.vasabladet.fi/story/?linkid=217757

Poissa Lauri Karppi

• Aktiivi vaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #40 : 30. 11. 2012 17:05 »
Tänään on Pohjalaisessa juttu Harri Moision yrityksestä jatkaa Vähäkyrössä työskenneleen Anneli Lehdon työsopimusta kuntaliitpoksen jälkeen.  Parempi että luet jutun lehdestä. 

Haluaako ylläpito sanoa, että meidän köyhien pitää tilata viimeisillä rahoilla porvarien kallis  lehti, että me tiedetään, mitä meitä köyhiä (ainakin omien vaalilupaustensa mukaan) edustavat poliitikot tekevät? Ei perhana sentään!

Uskon että hän tarkoitti sitä, ettei jaksa kirjoittaa pitkää juttua itse sieltä lehdestä tänne. Kirjastossa voi lukea illmaiseksi.

Poissa köyhä jarrumies

• Vakituinen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #41 : 30. 11. 2012 17:05 »
Uskon että hän tarkoitti sitä, ettei jaksa kirjoittaa pitkää juttua itse sieltä lehdestä tänne. Kirjastossa voi lukea illmaiseksi.

Lauri, olet todennäköisesti väärässä. Ylläpito ei halua kirjoittaa Moisiosta. Minä olen nyt tehnyt likaisen työn ylläpidon puolesta. Varmasti kaikki oleellinen on sanottu täällä.

Jos minä sanon, että Hesarissa oli hyvä juttu, käykää itse lukemassa, niin onhan se puhdas Hesarin mainos. Ei mitään muuta. Niin kuin sinunkin tulkintasi ylläpidon motiiveista.

Ja sitä paitsi ensimmäinen kommenttini oli sarkasmia, mutta sehän tunnetusti vaikea laji.

Poissa Risto Helin

• Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
    • Profiili
    • Olen Suomalainen
    • Sähköposti
« Vastaus #42 : 30. 11. 2012 17:05 »
Eilisessä bladetin paperiversiossa tuo Moison juttu oli ykkösuutinen, ja mainittiin siinä jutussa myös äiti Lehdon kompanneen puoluetoveriaan tuonne virkamiehen suuntaan. Olisiko tässä hieman sellaista susi lammasten vaatteissa tuntua, aina kaikki ei ole miltä näyttää ja erikoisen tuosta Pohjalaisen jutusta tekee se , että sehän oli kuin puolustuspuhe.
veritas odium parit.

Paikalla Original Wiik,

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #43 : 30. 11. 2012 19:07 »
Kaupunki / Kuntakartanoissa alkaa sisäinen taistelu.  Niin kuin oli odotettavissakin,  eihän velkaan voi valheessa kovin pitkään elää.

Tämä sisäinen jahti on vasta alkusoittoa ja voitte olla varmoja,  ettei ne heikoimmat siellä pärjää lainkaan. Todellinen fasismin pohja suomessa on vasta kasvamassa,  fasismi nousee yhtä varmasti,  kun auringon nousu. Eikä sillä ole mitään tekemistä Persujen kanssa.

Poissa peili

• Aktiivi vaikuttaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #44 : 30. 11. 2012 21:09 »
Lehto itse päätti olla menemättä enää määräaikaiseen virkaan Vaasan rakennustarkastukseen, tosin oli aika härskitarjous jos jo kolme vuotta samaa virkaa Vähässäkyrössä hoitanutta ei olisi kelpuutettu Vaasaan kun 4 kuukauden koeajalla, no Karjanoja sai virkamiehenä käytää valtaansa ko nimitykseen eikä Moisiokaan hallituksen kokouksessa esittänyt mitään millä asia olisi otettu hallituksen päätettäväksi , eikös Vaasassa ole otto-oikeutta alempien tekemiin päätöksiin niinkuin jossain muualla on

Poissa manteiro

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #45 : 17. 12. 2012 15:03 »
-------oli aika härskitarjous jos jo kolme vuotta samaa virkaa Vähässäkyrössä hoitanutta ei olisi kelpuutettu Vaasaan kun 4 kuukauden koeajalla, no Karjanoja sai virkamiehenä käytää valtaansa ko nimitykseen eikä Moisiokaan hallituksen kokouksessa esittänyt mitään millä asia olisi otettu hallituksen päätettäväksi , eikös Vaasassa ole otto-oikeutta alempien tekemiin päätöksiin niinkuin jossain muualla on
Väärä puolue - väärä kotikunta - ja ennenkaikkea väärä kieli! Mistä ovat hyvät Vaasan virkamiehet rakennettu?

Paikalla make

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #46 : 17. 12. 2012 17:05 »
Hieno juttu, että ei paisuteta julkista sektoria enempää. Tätä ne kaikki vasemmistokommarit haluaa. Puolet töissä kunnalla ja puolet valtiolla. Yksityistä sektoria ei ollenkaan. Manteiro aina vähän väliä haukkuu, kuinka hirvittävä määrä Vaasassa on virkamiehiä, mutta nyt jostain kumman syystä virkamiehiä pitäisikin vaan lisätä.

Paikalla Original Wiik,

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #47 : 18. 12. 2012 06:06 »
Minusta olisi hyvä jos Lehdon työt tekisi joku muu, siellä virassa peukaloita pyörittävä. Niin ei varmaankaan tapahdu,  mutta minua jäi ihmetyttämään sellainen seikka,  ettei 4-kuulauden koeajalle uskalla lähteä töihin.

Onko kysymys tyhmän ylpeydestä vai mistä. Joillakin tuntuu olevan varaa ylenkatsoa työpaikkoja. Velkarahalla pyöritettävät työt loppuvat.

Velka on jo elettyä tulevaisuutta.  Sitä voi verrata juopotteluun,  jossa pullo maksetaan aamulla krapulasta herättyä.

Paikalla make

• Veteraanivaikuttaja
    • Profiili
« Vastaus #48 : 18. 12. 2012 06:06 »
Tuota en ajatellutkaan, että toiset tosiaan sylkevät töiden päälle, kun eivät saa palkankorotusta tai vaatimuksiin ei muuten taivuta.
Mitenkähän työttömyysturva toimii tälläisessa tilanteessa? Käsittääkseni töistä kieltäytymisestä pitäisi tulla jonkinlainen karenssi.