Olen Osalan kanssa samaa mieltä. Esitys on hyljättävä. Jos ei muuta niin pöydälle. Olen pyytänyt talousjohtajaa selvittämään, mitkä ovat Vaasan velvoitteet kokonaisuudessaan tällä hetkellä, jos joudumme maksamaan osuutemme.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että nyt on peli puhallettava poikki, maksoi mitä maksoi. Nimittäin jatkossa se tulee maksamaan meille entistä enemmän. (esim. jos valtio ei myönnä enää liikenne tukeansa jatkossa).
Väittihän Grönblom, että laiva kulkee valtionavusta huolimatta??!!
Ihmettelempä sitä, että kuka oli tuon 1,4 milj. euron laina-ajatuksen takana?? tai arkkitehti. Ilman korkoa, ilman maksusuunnitelmaa ym ym. Tuollainen potti kelpaisi kenelle hyvänsä Vaasalaiselle yrittäjälle!
Olen käynyt satoja kuntia läpi lainoituksien osalta ja huomannut, että ei siellä ole tämäntyyppisiä touhuiluja ollenkaan. Ovat hyvin tarkkoja mihin rahansa laittavat.
Vain painavissa työllistävissä syissä on taattu tai lainattu yksityisille yrityksille, harvoin lainattu, siis toimittu pankkina.
Jonkun kunnan osalla oli valtuuston päätös, että jos lainataan, niin lainataan pankkien ehdoilla, niillähän ehdoilla Vaasan kaupunkikin lainaa rahaa investointeihin.
Tästä näyttää muodotuvan samanlainen farssi kuin entisestä Wasalandiasta, jonka talouden kupruja piti peitellä kymmeniä miljoonia (markoissa).
2001 valtuusto päätti silloisen markkapäätöksen mukaan, että laivahankintojen takauksiin voidaan myöntää korkeintaan 5 milj markkaa. Euroissa 840 000 €.
(Tuon esityksen palautusta esitti valtuutettu Skåtar, mutta se ei saanut kannatusta)
Onpahan kakku kasvanut, esitettävän päätöksen mukaan nyt olisi lainojen ja vakuuksien kautta vastuut 4,7 miljoonaa euroa. (28 milj. mk).
Nyt valtuutettujen pitäisi löytää partiopoikien ryhtiliike. Ja estää tämän kierteen jatkuminen!
Esittäähän laivuri Grönblom partiopoikaa hyväntekeväisyydessään Vaasalle!???